Toon posts:

pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een maand geleden nieuwe pc in elkaar gestoken, AMD athlon XP 2000+, 333mhz 512mb DDR ram, via chipset mobo, geforce 4200 ti, nu hij werkt een week ok, daarna IPAQ pda, scanner en printer aangehangen, en toen viel hij telkens uit bij een koudstart. na lang zoeken bleek dat hij het parallel device (ipaq) niet herkende, ok reinstall, alles werkt.
vorige week nieuwe alles in 1 opl voor scanner, fax, printer aangesloten(hp officejet d145) en hij valt weer uit.
dit gebeurt alleen wanneer hij koud staat, hij komt tot aan het welkomscherm van Win XP pro (+SP1) waar ik de muis eventjes kan bewegen, daarna blokkeert de muis en valt hij uit. hij start niet zelf opnieuw op(dus geen reset) maar als de startknop opnieuw ingedrukt wordt loopt alles perfect. in configuratiescherm-systeem-hardware zie ik geen probleem. heb al registry gekuist, gedefragmenteerd, printer en ipaq opnieuw geinstalleerd, ....
weet er iemand raad?

en ja ik heb de faq gelezen

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 22:51:
vorige week nieuwe alles in 1 opl voor scanner, fax, printer aangesloten(hp officejet d145) en hij valt weer uit.
dit gebeurt alleen wanneer hij koud staat, hij komt tot aan het welkomscherm van Win XP pro (+SP1) waar ik de muis eventjes kan bewegen, daarna blokkeert de muis en valt hij uit.
Indien dit allemaal USB apparaten zijn:
Overbelast je de USB lijn misschien (net) niet ?
Het kan zijn dat de voeding nadat ie warmgelopen is wel genoeg voltage (of iets meer) op de +5USB kan leveren.

Ik heb zo'n dergelijk probleem al eens gehad met een USB modem.

[ Voor 4% gewijzigd door Delta2 op 11-05-2003 22:55 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

ik zou het eerste gedeelte van het verhaal effe opnieuw schrijven want dat is niet echt duidelijk te volgen en kijk eens naar je voeding hoeveel watt kan hij leveren

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Hoe is het als je opstart met deze all-in-one machine uitgeschakeld?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zijn die iPaq en HP Office geval dingen beide parallelle apparaten of USB. Als het USB is, zie punt van Delta2, als het parallelle gevallen zijn, ga ff in BIOS kijken hoe de parallelle poort ingesteld staat (SPP, Bidirectional, EPP, ECP of een combinatie) en of er wel een DMA aangewezen staat. Ga daar iig in sleutelen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
zijn beide usb apparaten maar hebben wel elk een stroomkabel, wanneer all in one uitgeschakeld is, is er na het klikken op het icoontje (icoontje specifiek voor apparaatstatus van de all-in one, soort printericoontje) in de taakbalk(rechts verborgen) te lezen: fout: apparaat niet gevonden), voor de rest start alles normaal op

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 09:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 09:12:
zijn beide usb apparaten maar hebben wel elk een stroomkabel, wanneer all in one uitgeschakeld is, is er na het klikken op het icoontje (icoontje specifiek voor apparaatstatus van de all-in one, soort printericoontje) in de taakbalk(rechts verborgen) te lezen: fout: apparaat niet gevonden), voor de rest start alles normaal op
OK dat was in je openingspost niet geheel duidelijk (verwijzing naar parallel device, geen vermelding van USB)

Welk mobo heb je en precies welke USB poort(en) gebruik je daarop?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
heb een abit mobo, onboard lan, usb,sound, is een via chipset (denk kt400), het gebruik van de onboard usb of de usb 2,0 die via een kabel naar het mobo gaat maakt geen verschil, gebruik momenteel 1 van elk (ipaq en printer-scanner)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 17:58 ]

Pagina: 1