Terug van ISDN naar Analoog

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:12
Binnenkort kunnen we ons aanmelden voor ADSL en dan hebben we geen ISDN meer nodig. Daarom wil ik van ISDN terug naar Analoog.
Weet iemand wat de kosten hiervan zijn? Ik kan op de KPN site hierover niks vinden.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel ff met 0800 0403 (of 0800 0402).

Vergeet niet om eerst van ISDN naar analoog terug te gaan, voordat je ADSL aanvraagt; anders kan de KPN wel eens in de war geraken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
Dan kan ik je alvast 1 ding vertellen;
Kan heel lang gaan duren voordat je ADSL hebt; kan zo een half jaar overheen gaan namelijk!

Eerst moet alles omgezet worden naar analoog (1 - 2 maanden)
Dan moet je ADSL aanvragen, kan pas na de eerste factuur van de analoge lijn (2 - 3 maanden)
Dan moet je nog is wachten op je ISP totdat alles aangevraagd is ( 1 -2 maanden ).

SuccES

p.s. die is ruim genomen, maar ervaring verhaal van ex collega >:)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• pven
  • Niet online
Ballebek : idd een beetje overdreven; met wat geluk kan je in een paar weken ADSL hebben (is mij ook gelukt).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23

Korakal

Up up up!

Heb je de search gebruikt? Nee, want er zijn al best wel wat topics over geweest.

Zie bijvoorbeeld omzetten ISDN naar Analoog
Daar staan ook de kosten, á €45,- in vermeld en dat het best wel eens ellende op kan gaan leveren.

Verwijderd

Wat Ballebek al zei, het gaat wel erg lang duren. Ik heb het namelijk precies zo gedaan. Ook terug naar analoog en dan ADSL nemen.

Eerst 3 weken wachten voordat KPN zijn mannetje er naar toe stuurt en dan nog 2 maand wachten op de factuur. Volgens mij kostte het 46 euro (kan me vergissen).

Ik heb vaak naar KPN ADSL helpdesk gebeld om te zeggen dat we naar analoog zijn overgestapt. Maar die luitjes daar konden niet zien dat we waren overgestapt. Dus we moesten maar wachten....

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
pven schreef op 11 mei 2003 @ 22:45:
Ballebek : idd een beetje overdreven; met wat geluk kan je in een paar weken ADSL hebben (is mij ook gelukt).
1 maand = 4 weken, met mijn aansluiting duurde het bijna 2 maanden; lag aan die knuppels bij de KPN; ze wilden mijn lijn niet bijpatchen bij provider...

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 11-05-2003 23:03 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ga eerst van isdn terug naar analoog, reken op een maand. uiteraard wil de kpn dit niet.
(vind je het zelf echt de moeite waard? € 27,31 belplus isdn tegen € 19,59 belplus analoog)
kosten hiervan zijn verhuiskosten oftewel ongeveer dezelfde kosten als een nieuwe aansluiting. eventueel moet het mogelijk zijn om het hoofd msn nummer te behouden.

wanneer je je analoog hebt schijn je het beste te moeten wachten tot de eerste rekening en dan pas adsl aan te vragen - anders raakt kpn in de war.

dankzij hun administratieve burocratie duurt het dus ettelijke maanden ondanks dat het technisch in een week zou kunnen zijn gerealiseerd.

[ Voor 15% gewijzigd door PipoDeClown op 11-05-2003 23:16 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• pven
  • Niet online
Ballebek schreef op 11 May 2003 @ 23:02:
[...]

1 maand = 4 weken, met mijn aansluiting duurde het bijna 2 maanden; lag aan die knuppels bij de KPN; ze wilden mijn lijn niet bijpatchen bij provider...
Dan nog: het is per geval verschillend. Ik heb ook ADSL via KPN en dat was echt binnen een paar weken helemaal rond (hardware was binnen, provider had zijn werk goed gedaan en KPN ook).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:48
Ik heb ook ISDN, en dat gewoon lekker laten liggen.

De voordelen van ISDN (nummerweergave, meerdere lijnen, meerdere nummers, intern bellen) vond ik beter dan de 7 eur besparing.

Komt bij dat zoals gezegt het een heel administratief gedoe is met KPN.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Even een uitleg over wat er "administratief" fout kan gaan als je toch eerder aanvraagt: Je hebt kans dat er een adsl-ISDN pakket geleverd gaat worden, terwijl je een analoge lijn hebt en dat gaat dus niet werken en dan kan je het ook shakan, want dat wordt niet 'gerepareerd'. Wat je dan kan doen is opzeggen, wachten tot de lijn weer 'vrij' is en opnieuw aanvragen. Je aansluitkosten kan je dan meestal wel terugkrijgen, maar je bent weer een heeeeele tijd verder.

Het kan dus helemaal goed gaan, maar als je aanvraagt, controleer dan GELIJK bij de kpn wat voor een adsl verbinding ze op jouw lijn zetten en wat voor een pakket ze gaan leveren! Als dat een adsl-"analoog" signaal is, kan het goedkomen, als het een isdn pakket is, zeg dan gelijk de aanvraag op bij je provider...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Klantenservice is 0900-0244 :o (0800-0402 is opgeheven)

Verwijderd

Je betaald de aansluitkosten van een nieuwe analoge aansluiting. Zo'n 45 euro dus. KPN ziet het zo. Je sluit je oude isdn lijn af en neemt een nieuwe analoge lijn (met behoud van hoofdnummer). Dus nieuwe aansluitkosten :) Ze zijn wel slim daar.

Verwijderd

Je kan pas ADSL aanvragen NADAT je lijn is omgezet. Tijdens de aanvragen word nl een lijntest gedaan. Als je analoog opgeeft terwijl je ISDN hebt word je aanvraag vernietigd. Vraag je um aan op ISDN en stap je daarna over op analoog werkt je apparatuur niet meer.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:33

Wimo.

Shake and Bake!

Waarom ga je sowieso terug naar analoog? Ikzelf ga van chello i.c.m. priority naar isdn i.c.m. 8mbit adsl. Vooral het gebruik van meerdere tel. nummers is handig bij isdn ...

Verwijderd

mensen waar hebben we het over? zegge en schrijve 7 euro. ik zou wel eens willen weten wat de gemiddelde tweaker per maand aan computerzut/software/internet uitgeeft...

en voor ik commentaar krijg: ik heb dus adsl over isdn ja.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 13:40 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 13:39:
mensen waar hebben we het over? zegge en schrijve 7 euro. ik zou wel eens willen weten wat de gemiddelde tweaker per maand aan computerzut/software/internet uitgeeft...

en voor ik commentaar krijg: ik heb dus adsl over isdn ja.
Ik ook. Had ik ook al eerder gezegd:
DJSmiley in "Terug van ISDN naar Analoog"

7 EUR en de voordelen van ISDN

tegen 7 EUR besparing, een tijd wachten voor je ADSL, en minder mogelijkheden.... IK weet t wel ;)

Verwijderd

oeps, niet gezien. maar ik ben het iig wel met je eens

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:12
De volgende mail kreeg ik van de kpn
Geachte heer ....,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Als u wilt overstappen van ISDN naar een enkelvoudige aansluiting, adviseren wij
u contact op te nemen met de Klantenservice via het nummer 0900-0244 (10
Eurocent/min).
Zij kunnen u ook informeren over de kosten hiervan.

U behoudt uw eigen nummer, mits u binnen dezelfde regio (met hetzelfde
netnummer) blijft.

Om ADSL van KPN aan te kunnen vragen dient u de eerste factuur van uw nieuwe
telefoonaansluiting af te wachten. Na ontvangst van deze factuur kunt u een
aanvraag indienen voor een ADSL-aansluiting bij één van de Internet Service
Providers die ADSL aanbieden.
Deze vindt u via de link 'ADSL Bestellen' op de site:

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18054&site=0&channel=0
Na aanmelding krijgt u binnen zeven werkdagen schriftelijk bericht of levering
van ADSL technisch gezien inderdaad mogelijk is. Vanaf het moment dat u de order
geplaatst heeft bij uw Internet Service Provider is oplevering mogelijk na
ongeveer vier weken.

InternetKostenBeheersing
Wilt u zelf vóóraf bepalen hoeveel tijd of geld u aan internet besteedt?
Download dan nú gratis InternetKostenBeheersing;
http://www.kpn.com/br2/ng...ID=19942&site=0&channel=0
versie 3.1. Nu ook geschikt voor Windows ME, XP en NT!

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jannie van der Heide
KPN

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Dit is best wel zelf te vinden, door de search goed te gebruiken :)

Bijvoorbeeld:
omzetten ISDN naar Analoog
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.