Toon posts:

[Mandrake 9.1] X nachtmerrie

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb eindelijk maar eens Linux Mandrake 9.1 op mijn systeem gezet, werkt prima allemaal! nVidia drivers erop was iets meer ellende, maar goed, ook dat gelukt.... en toen begonnen de problemen... :(

Als ik alles aanpas zoals men in de nVidia readme en in de FAQ zegt, kan ik net meer booten in X. "No screen(s) found" enzo...

Ik inloggen als root, "insmod nvidia" en "startx" -> werkt prima! nVidia logo bij starten van X, alles werkt lekker. Had zo'n idee dat ik ergens iets fout had gedaan met de XF86config-4, dus even met XFDrake configgen. Monitor goed ingesteld, GeForce3 ook, alles perfect. Even met KEdit in de XF86config-4 gekeken en alles stond naar wens ingesteld.

Even rebooten en bingo... Commandline

su - root, insmod nvidia, su - mijnusername, startx en werken! In Mandrake nog maar een XFDrake doorlopen, weer reboot en weer commandline :? :?

su - root, insmod nvidia, su - mijnusername, startx en NIETS... Nou ja niets, foutmelding - "Authentication failed - cannot start X server - Perhaps you do not have console ownership."

|:( terug in commandline, su - root, startx en werken.

Ik weet niet of dit een duidelijk verhaal is, maar ik snap er geen ruk meer van. Iemand ideeën??

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Euh, als ik je verhaal goed begrijp struikelt die erover dat de nvidia module niet geladen is na een reboot, als je hem insmod en dan startx doet gaat het wel.

Probeer hem dus eens in /etc/modules toe te voegen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
nvidia module laad dus niet... nou ja, laad wel, maar dan komt ie met die "no screen(s) found" melding. Snap er zelf ook nog lang niet alles van hoor, heb heel veel leeswerk gedaan voordat ik aan Linux begon. Als ik dus onduidelijk overkom, ik ben in vergelijking met velen een Linux-n00b, dus ik doe mijn best om alles te omschrijven.

Zal inderdaad eens de nvidia module in /etc/modules toe voegen om te zien wat er gebeurd.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi zit het woord nvidia.
In onze hele handige policy staat dat we voor deze problemen een speciaal topic hebben, namelijk Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic, dit topic gaat dicht..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.