Toon posts:

email op meerdere plekken lezen zonder tussekomst van server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant van mij moet ik het volgende maken. Ik probeer zo veel mogelijk gegevens te geven:
* computer Laptop win98
* Werkplaats computer winxphome
* admini computer win me

-----------------------------

* computer thuis win 2000

Nu handelen ze veel via mail en ebay en willen alle email overal op kunnen zien.
Dit moet zonder tussenkomst van server software gebeuren ook gaan alle pc's 'savonds uit. Hoe kan ik dit het beste oplossen het gaat om zo`n 400 emails per week het moet vlekkenloos werken. Ze werken trouwens met Outlook Express

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom geen server, beetje vaag hoor
ook ontbreekt er belangrijke informatie zoals het hoeveelheid aan email adressen alsmede het gebruikte protocol ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok waarom geen server?? financieel gezien en als het niet perse nodig is liever niet.
En er komt nog iets leuks bij de een draait op Mxstream en de thuis pc op chello :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 22:30:
hmm ok waarom geen server?? financieel gezien en als het niet perse nodig is liever niet.
kan ik inkomen, maar dan kan je toch gebruik maken van de diensten van je mailserver :? zoals imap ;)
En er komt nog iets leuks bij de een draait op Mxstream en de thuis pc op chello :)
mja, leuk, maar niet echt relevant voor dit "probleem" lijkt mij :P

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Neem aan dat ze mail gewoon met pop3 ophalen. Dan kunnen ze de berichten toch gewoon op de pop3 server laten staan.

Bij Account -> Properties -> Advanced -> Leave a copy of message on server

[ Voor 5% gewijzigd door -Marshal- op 11-05-2003 22:35 ]

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-Marshal- schreef op 11 May 2003 @ 22:34:
Neem aan dat ze mail gewoon met pop3 ophalen. Dan kunnen ze de berichten toch gewoon op de pop3 server laten staan.

Bij Account -> Properties -> Advanced -> Leave a copy of message on server
nee dat werkt ook echt fantastisch, laat ik je vertellen dat daar nu juist IMAP voor gemaakt is ;)
pop3 is niet bedoeld om de mail op de server te bewaren ;)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
IMAP inderdaad. Dan maak je dus een brievenbus op de server aan, en de mail blijft daar ook. Werkt heel erg lekker moet ik zeggen :)

[edit]

en wat dacht je van een goeie webmail tool i.c.m. een goedkoop linuxbakkie? ;) (die dan eventueel ook nog IMAP écht naar de clients toe kan doen).

[ Voor 38% gewijzigd door HunterPro op 11-05-2003 22:58 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HunterPro schreef op 11 May 2003 @ 22:57:
en wat dacht je van een goeie webmail tool i.c.m. een goedkoop linuxbakkie? ;) (die dan eventueel ook nog IMAP écht naar de clients toe kan doen).
yup, dat vind ik ook, zeker als je afhankelijk bent van je mail kan je daar best geld voor vrij maken, een simpele pentium kan op zijn tenen makkelijk 400mails per week serven hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
en waar dachtten jullie dan aan voor server?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 23:06:
en waar dachtten jullie dan aan voor server?
een goedkoop linuxbakkie met een imapd erop natuurlijk :P
dat lees je toch :?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je enkel voor imap een een server op moet gaan zetten kan je beter een (hosting) provider nemen die imap aanbiedt.

Dan heb je verder geen beheer/kosten van een eigen server. Er zijn legio provider die wel een imap boxje aanbieden voor een paar euro per maand.
Pagina: 1