• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:11
Het volgende probleem speelt hier in huis: een lid van het gezin heeft, na herhaaldelijk aandringen, nogal moeite om zich aan bepaalde telefoonregels te houden. Oftewel: hij belt meer dan hij mag. Daar het hierbij vooral om mobiel gaat is dat nogal kostbaar. Door middel van de specificatie is na twee maanden natuurlijk na te gaan hoeveel er door die persoon gebeld is, maar dat is eigenlijk te laat.

Daarom ben ik op zoek naar een telefoon / systeem waarbij je kunt aangeven hoeveel iemand kan bellen en daarna de telefoon te blokkeren danwel te beperken. Een andere optie is een pincode, zodat je die kunt veranderen zodra er teveel gebeld is (wat te zien is op de lopende kosten specificatie van de KPN site).

Weet iemand of hier oplossingen voor zijn die tevens betaalbaar zijn voor de normale consument? Een goeie optie zou bijvoorbeeld een telefoon zijn die zo'n blokkerings-optie bevat. Tot op dit moment heb ik daar alleen nog niets over kunnen vinden. Een duw in de goeie richting zou dus al erg gewaardeerd worden.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
Kon je bij KPN niet een bepaald nummer laten blokkeren? Ik snap dat je dat pas na een bepaalde limiet kon, maar 't is in ieder geval iets he ;)

• eborn
Denker schreef op 11 May 2003 @ 21:34:
Kon je bij KPN niet een bepaald nummer laten blokkeren? Ik snap dat je dat pas na een bepaalde limiet kon, maar 't is in ieder geval iets he ;)
Dat is natuurlijk ook een optie :) Op de site van KPN kun je wel speciale nummers blokkeren (0900, 0909, etc.). Helaas geen mobiel. Maar daarvan zou sowieso het nadeel zijn dat je dan zelf ook nooit meer mobiele nummers kunt bellen. En reserveren voor een bioscoop zit er dan op 090x ook niet meer in ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nee, je kan alleen dingen als 0906 blokkeren; één specifiek nummer is (volgens mijn weten) niet mogelijk.

Ben je niet bang dat die huisgenoot op andersman kamer gaat bellen als het op zijn/haar eigen kamer niet meer mogelijk is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• eborn
pven schreef op 11 May 2003 @ 21:37:
Ben je niet bang dat die huisgenoot op andersman kamer gaat bellen als het op zijn/haar eigen kamer niet meer mogelijk is?
Dat gebeurt nu helaas al. En dat valt natuurlijk te zien, maar ook weer aan het einde. De persoon in kwestie heeft geen vast inkomen en uiteindelijk mogen de ouders daar vaak voor opdraaien :)

Op dit moment wordt de telefoon vaak verborgen c.q. meegenomen zodra deze persoon alleen thuis is. Maar dat is natuurlijk geen doen en zelfs nog extreem vervelend en soms zelfs gevaarlijk als er eens echt gebruik van moet worden gemaakt (bijv. in noodgevallen).

Daarom zou een nieuwe telefoon de beste oplossing zijn, omdat er dan gewoon 2 van aangeschaft kunnen worden. Ben je meteen van het bellen op andermans nummer af.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KPN Telecom Chicago telefoons kunnen dat :)

• pven
  • Niet online
Daarnaast kan de persoon in kwestie een oude telefoon aansluiten, zodat hij/zij vervolgens nog steeds kan bellen.

Maar ... wordt het dan niet eens tijd voor een serieus gesprek met die huisgenoot? :?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-12 11:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Misschien een extreme optie, maar zou isdn, icm draadloze toestellen een optie kunnen zijn? Zolang deze persoon niet in de meterkast kan kan hij zelf geen eigen telefoon op een wandcontactdoos aansluiten (gewoon geen dozen aansluiten, enkel draadloos) en zelf je handsets meenemen/opbergen als je weggaat... Mijn ouders hebben thuis alleen maar draadloze ISDN toestellen (niet hierom, meer om het gemak) en zijn uitermate tevreden hierover...

• eborn
pven schreef op 11 mei 2003 @ 21:52:
Daarnaast kan de persoon in kwestie een oude telefoon aansluiten, zodat hij/zij vervolgens nog steeds kan bellen.
Dat zal niet zo gauw gebeuren, omdat er dan geen oude telefoons meer in huis zijn :)
Maar ... wordt het dan niet eens tijd voor een serieus gesprek met die huisgenoot? :?
Tja, je weet misschien wel hoe puberende kinderen zijn :) Ja zeggen, nee doen :)

• eborn
Duncan schreef op 11 May 2003 @ 21:51:
KPN Telecom Chicago telefoons kunnen dat :)
Kijk, da's nuttige informatie :) Bedank, ga ik daar eens naar kijken!

• eborn
Kippenijzer schreef op 11 mei 2003 @ 21:53:
Misschien een extreme optie, maar zou isdn, icm draadloze toestellen een optie kunnen zijn? Zolang deze persoon niet in de meterkast kan kan hij zelf geen eigen telefoon op een wandcontactdoos aansluiten (gewoon geen dozen aansluiten, enkel draadloos) en zelf je handsets meenemen/opbergen als je weggaat... Mijn ouders hebben thuis alleen maar draadloze ISDN toestellen (niet hierom, meer om het gemak) en zijn uitermate tevreden hierover...
Nee, op zich is dat geen extreme oplossing. ISDN ligt er al, daar zit nu alleen nog een quatrovox op. Eventueel zou een draadloos basisstation met minimaal twee handsets prima kunnen. Maar daar ik niet wist of er (betaalbare) telefoons zijn met die optie was dat niet direct voor mij een oplossing.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21
de tip laat degene gewoon de kosten naar dat bepaalde nummer betalen, ik neem hieruit op dat het je zoon/dochter (of eventueel zus(je)/broer(tje)) is, zo hebben ze het bij ons ook gedaan, en rekenmaar dat we (ff) minder gignen bellen/inetten

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 19:36

Korakal

Up up up!

De Siemens Gigaset 4010/4015 comfort en micro kunnen verschillende authorisatielevels met een pincode beveiligen, per handset.
Je kunt vrij eenvoudig schakelen tussen: alleen interne oproepen, interne oproepen + extern aannemen, interne + externe oproepen toegestaan.
Ik heb het net even getest en 't werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 11-05-2003 22:27 ]

• pven
  • Niet online
eborn schreef op 11 May 2003 @ 22:16:
Tja, je weet misschien wel hoe puberende kinderen zijn :) Ja zeggen, nee doen :)
Nu snap ik het pas ... :)

Ik dacht dat het om een studentenhuis (ofzo) ging ... :X ... jaja, er staat 'een lid van het gezin'

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En als vervolg op Kippenijzer, mijn Siemens 4170ISDN kan toestellen zo instellen dat inkomend verkeer wel mogelijk is.

edit:
tussentijds min of meer ook al gemeld ergens hierboven

[ Voor 24% gewijzigd door Guardian Angel op 11-05-2003 22:29 ]

ARME AOW’er

• eborn
M1lamb3r schreef op 11 May 2003 @ 22:21:
de tip laat degene gewoon de kosten naar dat bepaalde nummer betalen, ik neem hieruit op dat het je zoon/dochter (of eventueel zus(je)/broer(tje)) is, zo hebben ze het bij ons ook gedaan, en rekenmaar dat we (ff) minder gignen bellen/inetten
Helaas, dat is geprobeerd. Maar het werkt niet. Het komt er op neer dat je van een kale kip niets kunt plukken ;)

• eborn
Korakal schreef op 11 May 2003 @ 22:26:
De Siemens Gigaset 4010/4015 comfort en micro kunnen verschillende authorisatielevels met een pincode beveiligen, per handset.
Je kunt vrij eenvoudig schakelen tussen: alleen interne oproepen, interne oproepen + extern aannemen, interne + externe oproepen toegestaan.
Ik heb het net even getest en 't werkt prima.
Dat zou dan misschien een goeie optie zijn. Ik ga me er in ieder geval even in verdiepen, bedankt!

• eborn
pven schreef op 11 mei 2003 @ 22:27:
Nu snap ik het pas ... :)
Ik dacht dat het om een studentenhuis (ofzo) ging ... :X ... jaja, er staat 'een lid van het gezin'
Tja, ik d8: ik hou het beschaafd ;) Maar het gaat idd om een broertje, en niet om een mede-student ;)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-12 15:16

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Afbeeldingslocatie: http://ftp.castel.nl/~wijnh10/afbeeldingen/219.jpg

:*) :*)

Het mooie hiervan is dat hij ook nergens geen kwartjes meer kan krijgen, dus dat je als ouders met de sleutel van deze telefoon ook gewoon je koters een quotum aan belminuten kan geven :)

[ Voor 59% gewijzigd door hufkes op 12-05-2003 01:39 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• eborn
hufkes schreef op 12 May 2003 @ 01:37:
Het mooie hiervan is dat hij ook nergens geen kwartjes meer kan krijgen, dus dat je als ouders met de sleutel van deze telefoon ook gewoon je koters een quotum aan belminuten kan geven :)
Waar zit het schermpje voor de inkomende nummers? :+

• hufkes
  • Laatst online: 21-12 15:16

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

eborn schreef op 12 May 2003 @ 01:52:
[...]
Waar zit het schermpje voor de inkomende nummers? :+
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=116774
7(8)7

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welnee, daar kun je de voorraad kwartjes zien liggen wachten tot ze verdwijnen in het opvangbakje. 8)7

ARME AOW’er

• Croga
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

hufkes schreef op 12 mei 2003 @ 01:37:
En als ze al wel aan kwartjes kunnen komen dan zijn ze die na één telefoontje in ieder geval kwijt, én hebben ze alsnog betaald voor hun eigen kosten :D

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 13:29

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Whehe ik weet een goede optie, niet meer naar de disco en al helemaal geen breezertjes meer. Kan diegene daarvan de telefoonrekening betalen. Of het zakgeld wordt bij voorbaat al ingehouden.
Maar bij mijn vriendin thuis hebben ze een telefoon waar je een code op kan instellen. Je kan dan alleen bellen als de telefoon wordt gedeblokkeerd. Gebeld worden kan wel gewoon. Ze hebben daar tele2 en deze telefoons kon je ook daar kopen.
Voordeel is dat diegene gewoon gebeld kan worden maar niet kan bellen (tenzij diegene de code weet)

edit:

deze telefoon:
http://www.tele2.nl/chap03/p/ihear49,-.gif

Jammer dat ik zo 123 geen ander plaatje kan vinden ;)
Tis blijkbaar de iHear City
Zie www.tele2.nl

[ Voor 15% gewijzigd door nhimf op 12-05-2003 09:09 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Je hebt toch ISDN, iedereen via eigenhandset/toestel laten bellen. Aan elk toestel eigennummer toekennen, rekening is automatisch gespecificeerd. Iedereen zijn eigen deel laten betalen.

Verwijderd

Er zijn al een paar mensen geweest die de chicago handset van kpn aanbeveelden.

Dit is gewoon een siemens set. ;)

Neem een goede siemens set of ander merk daarmee kun je zelfs de gesprekskosten invoeren en per persoon een "beltegoed" instellen.
Kan hij er nooit overheen bellen. ;) :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 11:45:
Neem een goede siemens set of ander merk daarmee kun je zelfs de gesprekskosten invoeren en per persoon een "beltegoed" instellen.
Kan hij er nooit overheen bellen. ;) :)
Ik had begrepen dat deze optie in Nederland niet werd ondersteund...

Verwijderd

Korakal schreef op 12 May 2003 @ 11:59:
[...]

Ik had begrepen dat deze optie in Nederland niet werd ondersteund...
Die piepjes werden niet meer meegegeven nee, klopt.

Maar ik zal es kijken, de telefoon kan ook zelf de tijd bijhouden.

Mmmhmm, ff een manual napluizen. :Y)

Verwijderd

Handjes afhakken is ook een zeer goeie oplossing. De eerste keer de linkerhand als dreigement. Daarna de rechterhand. Als dat een te permanente oplossing is kan het idd met de Siemens Comfort telefoons. Goedkoper is de premier Magic. Die heeft dat ook voor een lager prijsje.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 12:07 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 12:03:
[...]

Die piepjes werden niet meer meegegeven nee, klopt.

Maar ik zal es kijken, de telefoon kan ook zelf de tijd bijhouden.

Mmmhmm, ff een manual napluizen. :Y)
Ik zie het in de handleiding van de 4010 micro (die heb ik zelf) en de 4010 comfort niet staan in ieder geval... ik herinner me wel zoiets van de 3000 series.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb een tiptel 811 Centrale en daar kan ik opgeven welke nummers geblokkeerd worden. Verder hadden mijn ouders toch lichtelijk m`n poten gebroken als ik continue te veel bel.

Ik heb wel een keer iets teveel gebeld en dat mag ik dan ook zelf betalen. Maar tegenwoordig heb ook ik ADSL en raak m`n telefoon nog nauwelijks aan want MSN is gratis :-)

Verwijderd

Korakal schreef op 12 May 2003 @ 12:07:
[...]

Ik zie het in de handleiding van de 4010 micro (die heb ik zelf) en de 4010 comfort niet staan in ieder geval... ik herinner me wel zoiets van de 3000 series.
Klopt, heb thuis een 3010 comfort set staan. :)

Edit:

Helaas maakt die gebruik van die kostenpuls die kpn al een aardige tijd niet meer meestuurd. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 12:13 ]

• eborn
jongentje schreef op 12 mei 2003 @ 11:41:
Je hebt toch ISDN, iedereen via eigenhandset/toestel laten bellen. Aan elk toestel eigennummer toekennen, rekening is automatisch gespecificeerd. Iedereen zijn eigen deel laten betalen.
Wordt al gedaan. Maar zoals gezegt: van een kale kip valt niet te plukken :)

Verder gaat het niet meer uitgaan ook niet op, omdat dat of al niet gebeurd, of omdat er al geen geld meegenomen wordt :) Zakgeld wordt automatisch ingehouden voor (een deel van) het ADSL abonnement.

Verwijderd

Net boven de polsjes dan maar..

Verwijderd

Maar serieus, in de 3000 serie van siemens kon je aangeven dat je bepaald nummergroepen wilde blokkeren. dus +316,00316,06, die kunnen dan niet meer gebeld worden met die handset. Dat kan dus ook met de Premier Magic. Wel opletten dat als je via 1602 belt dat je die nr's dan ook blokkeert 160206 enz..

• eborn
Ik heb me net eens verdiept in de Tiptel centrales. Je hebt bijv. de 411, 810 en 811. Bij de 411 (de goedkoopste) kun je al 20 volledige telefoonnummers blokkeren. Dat zou volgens mij wel een goeie optie zijn. Voordeel is dan dat het redelijk goedkoop te realiseren is. Het grappig is dat bij de 810 (die veel duurder is) het blokkade geheugen maar 5 nummers aankan.

• tweakerbee
  • Laatst online: 21-12 22:07

tweakerbee

dus..?

Die tiptel is een goede optie, als je een specifiek nummer moet blokkeren. Gaat het om een vriend/vriendin waar hij continu mee belt? Als dat zo is is de oplossing simpel: Gewoon dat nummer blokkeren. Gaat het om een varieteit van nummers dan wordt het lastiger, dan kun je (ook met deze centrale) met quota's e.d. gaan werken. Je zult even een laptopje aan je centrale moeten hangen, maar dan kun je geweldig veel instellen.

You can't have everything. Where would you put it?

• jvhaarst
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

eborn schreef op 11 May 2003 @ 21:32:
Door middel van de specificatie is na twee maanden natuurlijk na te gaan hoeveel er door die persoon gebeld is, maar dat is eigenlijk te laat.
Heb je al eens aan Telefoon Rekening Online gedacht ?
Daarmee kun je de volgende dag al zien hoeveel er gebeld is.

Is niet echt de beste oplossing, maar dan kun je wel eerder ingrijpen/belonen dan na 2 maanden.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
eborn schreef op 12 mei 2003 @ 12:26:
[...]
Wordt al gedaan. Maar zoals gezegt: van een kale kip valt niet te plukken :)

Verder gaat het niet meer uitgaan ook niet op, omdat dat of al niet gebeurd, of omdat er al geen geld meegenomen wordt :) Zakgeld wordt automatisch ingehouden voor (een deel van) het ADSL abonnement.
Dus dan trek je gewoon de netwerk stekker eruit, Kijken oftie het moeilijk krijgt.

• eborn
jvhaarst schreef op 12 May 2003 @ 15:15:
Heb je al eens aan Telefoon Rekening Online gedacht ?
Daarmee kun je de volgende dag al zien hoeveel er gebeld is.

Is niet echt de beste oplossing, maar dan kun je wel eerder ingrijpen/belonen dan na 2 maanden.
Ja, daar werken we inderdaad al mee. En het is zeker een handige informatiebron. Maar het punt (wat je al aangeeft) is dat er dan nog steeds voor 20 euro verbeld kan worden op een dag. En dan is het alweer te laat :)

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Mmmm, ik denk dat je toch andere maatregelen moet gaan nemen.
Slot op de telefoon, en als hij wil bellen, dan doet ie dat maar waar papa/mama naast staat.

En als hij het er niet mee eens is -> mobieltje met een pre-paid kaart.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Van een kale kip valt niet te plukken?

Werkt ie niet? Laat em een krantewijkje lopen.
Kan ie niet betalen? Geen zakgeld.
Wil ie graag een nieuwe jas kopen die 200 Euro kost? JAMMER! Eerst de telefoonrekening betalen.
Wil ie graag wat geld in de vakantie? JAMMER! Eerst de telefoonrekening betalen.

Een keiharde lijst bijhouden dus. Werkt ie zich in de schulden dan moet ie ze maar afbetalen. Wees wel zo lief om er 0% rente over te heffen :+

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

je kunt bij KPN.com een beltegoed instellen }:O

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-15363&site=0&channel=0

• eborn
jvhaarst schreef op 12 May 2003 @ 19:04:
Mmmm, ik denk dat je toch andere maatregelen moet gaan nemen.
Slot op de telefoon, en als hij wil bellen, dan doet ie dat maar waar papa/mama naast staat.
Word op dit moment reeds gedaan. Is alleen erg lastig als je gebeld wordt, maar vergeten bent om de telefoon terug te zetten :) Vandaar dus deze zoektocht naan andere opties (waar ik inmiddels al veel goeie ideeen/informatie mee op heb gedaan!)
En als hij het er niet mee eens is -> mobieltje met een pre-paid kaart.
Die is bij wijze van spreken binnen 10 minuten leeg ;)

• eborn
Klopt, had ik gezien. Helaas gaat het hier ook gewoon om een melding. Voordeel is dat je niet meer elke dag zelf hoeft te kijken, maar het zo helemaal ideaal worden als je bepaalde nummers direct kon blokkeren (als een soort noodrem). Bijvoorbeeld een regel van: blokkeer deze lijst nummers als we boven een bepaald bedrag uitkomen.

Maar bedankt voor je reactie!

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

eborn schreef op 13 May 2003 @ 17:28:
Die is bij wijze van spreken binnen 10 minuten leeg ;)
Tsja, dan heeft ie dus dikke pech.
Kan ie niet gewoon op de fiets springen als ie zo ontzettend nodig moet praten ?

Waarom zijn die gesprekken eigenlijk zo duur ? Heeft de andere kant alleen maar een mobiel ?

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Lijkt mij een probleem wat alleen maar aan te pakken is door keihard optreden. Wie niet horen wil moet maar voelen. Ik moest het vroeger niet proberen om teveel te bellen. Dan moest ik die persoon maar op de fiets opzoeken.

Ik denk dat je nooit de perfecte oplossing in de techniek moet zoeken maar in het gedrag van de betreffende persoon. Sanctioneren dus.

Als je niet in staat bent om je sancties te handhaven ben je al nooit in staat om middels een technische oplossing dit probleem lang te lijf te gaan.

Hoe oud is de persoon in kwestie en mijns inziens ben je er toch zelf bij in hoe je hem/haar opvoed!

Vind het eigenlijk al vreemd dat je op deze manier een oplossing zoekt.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• eborn
Bajoran schreef op 13 May 2003 @ 18:04:
Hoe oud is de persoon in kwestie en mijns inziens ben je er toch zelf bij in hoe je hem/haar opvoed! Vind het eigenlijk al vreemd dat je op deze manier een oplossing zoekt.
Oud genoeg. Maar om misschien een misverstand uit de weg te gaan: ik ben niet diegene die opvoedt :) Ik ben gewoon zelf eens aan inventariseren voor mogelijke manieren die mijn ouders als extra'tje kunnen gebruiken. Uiteraard ligt de basis bij het vastleggen van regels, maar als de techniek daarbij een handje kan helpen is dat natuurlijk mooi meegenomen.

• eborn
jvhaarst schreef op 13 mei 2003 @ 17:47:
[...]
Waarom zijn die gesprekken eigenlijk zo duur ? Heeft de andere kant alleen maar een mobiel ?
Tegenwoordig is elke jongere toch nog alleen maar bereikbaar via zijn of haar mobiel? :) Maar het gaat niet alleen om mobiele gesprekken. Enige punt is dat een mobiel gesprek van 10 minuten vaak net zoveel kost als een lokaal gesprek van een uur of meer. Dus vandaar dat die gesprekken er voornamelijk uitspringen.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ik vind dat je er erg vaag omheen draait, maar als het om een broertje of zusje gaat dan kun je ook je ouders helpen. Ik blijf er echter bij dat je ouders een probleem hebben wat je met techniek niet kunt oplossen. Ik moet er niet aan denken dat zo'n kind ooit op zichzelf gaat wonen en dan blijkt dat hij met zijn 20ste al failliet verklaard kan worden omdat ie overal vreselijke schulden heeft. Ik denk dat je beter af bent bij een hulpverleningsinstantie dan met techniek, techniek laat zich ten alle tijden kraken of zo aanpassen dat alle blokkades verdwenen zijn als sneeuw voor de zon.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• eborn
Bajoran schreef op 13 May 2003 @ 21:54:
Ik vind dat je er erg vaag omheen draait, maar als het om een broertje of zusje gaat dan kun je ook je ouders helpen.
Hoe bedoel je dat? Maakt het voor de vraag iets uit wat de situatie is? Ik kan hier vertellen dat ik een broertje heb die blijkbaar niet normaal met bepaalde afspraken om kan gaan. En dat ik daarom op zoek ben naar een technische oplossing om in ieder geval een eerste blokkade op te leggen. Maar maakt dat de situatie iets anders? :) Het blijft toch een stukje privacy vind ik en bovendien is het niet mijn taak om een mening over iemand te vormen als ik daar niet verantwoordelijk voor ben.
Ik blijf er echter bij dat je ouders een probleem hebben wat je met techniek niet kunt oplossen.
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Ik moet er niet aan denken dat zo'n kind ooit op zichzelf gaat wonen en dan blijkt dat hij met zijn 20ste al failliet verklaard kan worden omdat ie overal vreselijke schulden heeft.
Als een kind op zijn 16e - 17e zou doen wat hij later op zijn 29e zou doen zou het geen kind meer zijn toch? Niet iedereen is even volwassen op jonge leeftijd.
Ik denk dat je beter af bent bij een hulpverleningsinstantie dan met techniek, techniek laat zich ten alle tijden kraken of zo aanpassen dat alle blokkades verdwenen zijn als sneeuw voor de zon.
Dus zodra jouw kind een periode heeft waarin hij (door wat voor omstandigheden dan ook) zich niet zo letterlijk aan bepaalde afspraken houdt zet je hem bij een instantie? :P Ik verwacht dat centrales en telefoons met codes niet zo makkelijk te omzeilen zijn. Inderdaad is alles te omzeilen, maar zoals eerder gezegt: het werkt in ieder geval een extra barriere op :)

Beetje offtopic reactie, maar ik denk dat we inmiddels de meeste (alle?) opties de revu hebben laten passeren, waarvoor ik iedereen hartelijk dank. Ik zal mijn bevindingen in dit topic eens voordragen en wie weet hebben ze er nog wat aan :)
Pagina: 1