Toon posts:

Asus A7V8X-X shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede tweakers..

Ik heb sinds 2 weken een Asus A7V8X-X,

Ik heb het volgende probleem:

Wanneer ik met b.v. Nero een cd wil branden dan gaat de computer telkens op het punt dat nero de CD gaat branden de computer uit.
Het probleem doet zich ook voor met Pinnacle studio 8 telkens wanneer de computer de film gaat renderen gaat het systeem uit.

Hiervoor heb ik een Epox 8Kha+ gehad, die had hier ook last van, deze liep alleen zo vast dat je met de power switch het systeem moest restarten.

Sys specs;

Chieftec dragon tower 360 Watt
Asus A7V8X-X,
AMD Athlon XP 1800+
2x 256 Mb memory (PC2100 - 266)
IDE1 pri = Maxtor 80 Gb ultra ATA 100
sec = Aopen 40x12x48 CD-RW
IDE2 pri = Aopen DVD speler
sec = Iomega ZIP 100

AGP = Leadtek winfast 325S (32 Mb)
PCI1 = SB live 5.1 platinum
PCI2 = Diamond 3 ports firewire card
PCI3 = Promise fasttrack 100 Raid controller
- 1x IBM deskstar 41.1 Gb ATA 100
- 1x Quantum Fireball LB15A013

Ik heb de diverse forums hier op GOT al afgestruind, maar kan niet iets vinden over mijn probleem, heb ook al bij ASUS gekeken op de site maar niets in mijn richting.

Is er iemand die het probleem herkend en een oplossing weet, heb zelf al een nieuw geheugen stripje gekocht, geen resultaat....
Ik begon zelf te denken aan de voedeing maar die moet met 360 wat toch ook voldoende zijn...

Mvg, Jochem

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Waarschijnlijk reboot ie omdat je een BSOD (blauw scherm) krijgt. Standaard staat in windows namelijk ingesteld dat ie na een BSOD automatisch reboot.

Deze optie kun je als volgt uitschakelen:

Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Buzzman/faq/Systeemfout.jpg

Als het goed is blijft het BSOD nu altijd staan. Ga hier naar toe om uit te zoeken wat er percies aan de hand is.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Je bent niet de enige. Hier heb ik er ook last van. Heb vorige week nog een topic over gestart trouwens. Ook op andere A7v fora hebben er meer mensen last van.

Heeft niets met blauwe schermen te maken volgens mij. Het is een kwestie van een korte kortsluiting op het mobo volgens mij. Hier moet ik ook echt de voeding uitzetten, alvorens ik de pc weer kan aanzetten.

Geen last meer gehad sinds ik de cpu-core flink heb verhoogd btw.

Verwijderd

Heb je soms al je hardware op een power snoertje zitten?
Meschien overbelast dat je voeding...

Verwijderd

Compu valt steeds uit

Kijk eens naar dit topic.....Persoonlijk denk ik niet dat het met overbelasting te maken heeft....

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

--HYPER--392