[videokaart]Asus agp v7100 probleem

Pagina: 1
Acties:

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
mijn videokaart, de asus V7100 geeft problemen, nadat de pc een tijd aangestaan heeft geeft t beeld een hoop rotzooi

wat ik zie is t volgende

de verschillende delen van windows op t verkeerde plekje op t scherm waardoor alles onleesbaar is

het draait er de ene keer op uit dat de pc crashed en de andere keer draait t rustig verder maar kan ik niet meer met t beeld werken, omdat dat ermee nokt, en weer een andere keer kan ik wel weer verder werken

zou het een van de volgende zaken kunnen zijn en hebben meer mensen hier last van??

Mijn vorige moederbord is overleden door ontplofte condensatoren (bekend abit probleem, maar kan hierdoor mijn videokaart beschadigt zijn?? (t begon al ruim voor de geplofte elco's)

de andere mogenlijkheid is de volgende

de videokaart word misschien te warm en crashed dan , maar dat lijk me sterk, als ik mijn vinger op de achterkant houd is dat wel warm maar is t niet te warm dat dus mijn vinger verbrand ofzo

iemand enig idee waar ik t moet zoeken??

Verwijderd

Kun je eens een screenshot van je probleem nemen? En heb je de nieuwste drivers ook al eens geprobeert?

Als het een warmte probleem is kun je je videokaart ook eens proberen onder te klokken. Het probleem lijkt me nu iig kapot mem.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al met andere drivers etc geprobeerd? En test eens met je kast open (en als het even kan met een extra fannetje op je kaart), dan weet je iig of het aan de warmte ligt, desnoods stel je de kaart even op een lagere clocksnelheid dan waar ie default op staat. Heb je eigenlijk al een nieuwe Windows installatie gedaan met je nieuwe mobo?

• NightOwlNL
kast is open, zit artic silver II tussen in plaats van de oude koelprut en t fannetje is schoon, als ik zo zit te denken, is t bij nader inzien niet de warmte, t gebeurde vandaag namelijk terwijl t raam open stond en daar zeer koude lucht uitkomt

de nieuwste drivers lossen t probleem niet op, nadat t bij mijn vorige mobo begon heb ik er een nieuwe windows installatie overheen gegooid

screenshot zal digitale foto worden, als ik de cam van mijn broer ff kan lenen
(maar dat kan alleen als de error weer optreed.)
zal dus even omschrijving geven, t lijkt een beetje op een puzzel, waarbij alle stukjes doorelkaar liggen

mocht t kapot geheugen zijn, dan word t vakantiegeld geen nieuwe digitale camera maar een videokaart (of ik ga er ff voor sparen ofzo, voor die videokaart

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:58
andere bios voor je gfx kaart ook al eens geprobeerd? verder je kaart eens goed bekijken of er niet "doorgebrande" dingen zijn...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb ook een V7100, maar ken jouw problemen niet. Een fan heb ik er niet bijgekregen (V7100 deLuxe Combo), maar er later zelf opgeschroefd waardoor ik hem aardig kan OC-en zonder artefacts.
Ik neem aan dat je het al geprobeerd hebt: Je kaart eruit halen en er weer (goed) instoppen?
Overigens draait mijn 7100 nu op 225/200 en haalt-ie makkelijk 245/215, het lijt me dus sowieso sterk dat jouw kaart te heet zou worden.
Reinstall al gedaan/overwogen?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Zo als je al zelf aan gaf dat het best mogelijk zou kunnen zijn dat je videokaart kapot is door de elco's die op je mobo kapot is gebarst en hoe komt het dat je videokaart kapot is na het incident van je mobo : denk eerder aan voltage misschien heeft hij in eens te veel volt gekregen dat zou het kunnen zijn.

• NightOwlNL
ander bios zal niet helpen, is reeds nieuwste bios

te heet word hij dus blijkbaar niet :D

en dat verhaal met die elco's > hoeveel elco's moeten er stuk gaan voor een mobo ermee stopt, bij mij waren er 7 naar de knoppen,
het probleem bestond al zo een week of 2 voordat t mobo in rook op ging zegmaar
Pagina: 1