[dns?] random 404 foutmeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Sinds een tijdje heb ik een vaag probleem. Als ik mijn computer aan zet werkt internet perfect. Na een tijdje (dit verschilt, 10 minuten - 30 minuten) beginnen plaatjes weg te vallen (rood kruisje). Even later openen pagina's ook niet meer, een keer op refresh rammen helpt in het begin wel maar op een gegeven moment wordt er helemaal niets meer gevonden.
Het vage is dat ik allerlei random 404 meldingen krijg. Als ik bijvoorbeeld intyp: www.abc.com/a.html dan krijg de melding: www.xyz.com/a.html, deze pagina kan niet worden gevonden, nee dat is logisch als je op de verkeerde server loopt te zoeken |:(
Deze foutmeldingen komen van sites die ik heb bezocht. Aangezien dit als een dns probleem klinkt heb ik andere dns servers geprobeerd, normaal krijg ik ze van Chello via DHCP (Motorola modem) maar ik heb een tijdje geprobeerd om andere servers te gebruiken maar ik hield hetzelfde probleem.
Temp internet files / cookies verwijderen helpt ook niet, evenals de modem resetten en als ik de computer opnieuw opstart dan gaat het weer goed (totdat hij weer moeilijk gaat doen).
Uiteindelijk Windows opnieuw geinstalleerd, even leek het goed te gaan maar nu, na een dag, krijg ik weer hetzelfde gezeik :(

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik begin aan mijn modem te twijfelen (het heeft overigens 3/4 jaar goed gewerkt).

Specs: Windows 98 SE, Internet Explorer 6. Virusscanner PC-Cillin 2003 incl. Personal Firewall maar het maakt geen verschil of deze aan staat of niet.

Oh ja, MSN Messenger, FTP progs e.d. (op ip basis) blijven wel gewoon werken

[ Voor 5% gewijzigd door Caeruleus op 11-05-2003 20:41 ]

no animals were harmed during the production of this message

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:21
Heb je misschien iets van spyware op je machine staan die Internet Explorer verziekt? Als het aan je modem c.q. verbinding zou liggen zou je namelijk ook verwachten dat andere protocollen hier last van hebben.

• Caeruleus
Nee, ik heb ad-aware er al overheen gegooid, dat heeft niet geholpen en een herinstallatie van Windows dus ook niet :(
Windows is nu nog redelijk leeg (gisteren geinstalleerd) enige dat nu draait is mijn virusscanner (die ik dus ook uit heb gehad) en MSN (Plus). Kazaa Lite heb ik wel geinstaleerd maar staat nu niet aan.

• Caeruleus
Bescheiden kick..... Anyone?

• Caeruleus
aaaaarch, laatste kick, hierna geef ik het op. Blijkbaar heeft iedereen net zoveel suggesties als ik :'(

• Beekforel
  • Laatst online: 10:52

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik lees niks over het type internetverbinding en welke DNS servers je hebt ingesteld... Misschien helpt het om een andere DNS server te proberen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
staat er misschien iets in je HOSTS file? (Zie windows dir)

Verwijderd

en als je nou die virusscanner en firewall eens geheel uninstalled??? weet uit ervaring dat me norton ook rare dingen uit kon halen ook al stond ie "uit"... hielp alleen maar toen ik em had geuninstalled :/

Verwijderd

Zou het niet eoa vaag caching / proxy-probleem kunnen zijn???
Als je die rooie kruisjes nog eens op beeld krijg.... druk dan eens op [Ctrl] [F5]
Dan gaat ie de hele pagina opnieuw binnenhalen....

Verwijderd

als mijn internetverbinding dicht slibt door bijvoorbeeld overnet krijg ik dit ook. Zit je direct aan de modem of deel je je verbinding?
Pagina: 1