[Internet Radio] Hoe regel ik alles, server, rechten, etc

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb geen idee of dit in dit forum moet, maar Live365 (mijn huidige provider van de bandbreedte voor mijn internet radiostation, je kan ook mp3s op hun server zetten die dan 24/7 non-stop worden afgespeeld, je kan ook live uitzenden via hun) voert vanaf 1 juni een extreem onvoordelig systeem in, waardoor tijdens live shows er maar 10 mensen kunnen luisteren (tegelijk) :{

Momenteel is dat nog 365 :(

Wat ik dus wil weten is het volgende : hoeveel ben je per jaar kwijt aan royalties als je uitgaat dat je het in NL wilt regelen (Hagi 108 is non-profit)?
Hoe kom ik aan een server waarop de luisteraars kunnen connecten?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Glacier schreef op 11 May 2003 @ 20:30:
....
Wat ik dus wil weten is het volgende : hoeveel ben je per jaar kwijt aan royalties als je uitgaat dat je het in NL wilt regelen (Hagi 108 is non-profit)?
Hoe kom ik aan een server waarop de luisteraars kunnen connecten?
Wat de server betreft: Dat is niet zo'n probleem. Een beetje bandbreedte, en shoutcast runnen. Kan in principe al op een shell-accountje.

Wel eerst informeren of dat mag, mogen en kunnen zijn 2 verschillende dingen ;)

De kosten waar je mee te maken zult krijgen zjin iig dataverkeer.

Wat royalties betreft: Geen idee.Zoiezo even Buma/Stemra mailen hierover denk ik.

http://www.bumastemra.nl/
Bij veel vormen van muziekgebruik wordt muziek gehaald van bestaande geluidsdragers, zoals cd's. In dat geval heeft u ook toestemming nodig van de fonogrammenproducent (meestal de platenmaatschappij) en van de naburig rechthebbenden (platenmaatschappij en uitvoerend artiest). Deze toestemmingen kunt u niet via Buma/Stemra krijgen. U zult daarvoor zelf afspraken moeten maken met de betreffende maatschappij en/of artiest.
Dus van elk MP3tje wat je wilt draaien zou je ook toestemming moeten hebben.
Tarieven
Tarief voor webcasting: 13% van de omzet/inkomsten/reclamegelden e.d. die met de website zijn gerealiseerd, met een minimum per 'kanaal' per maand volgens onderstaande tabel.

particulier
particulieren met sites die geen inkomsten genereren
complete werken, evt. met fragmenten € 22,69

complete muziekwerken mogen alleen worden aangeboden als ze voldoen aan minimaal één van de volgende criteria:
Ø sampling frequency max. 11,025 kHz
Ø sampling frequency max. 22,1 kHz bij een sample size van max. 8 bits
Ø bitrate max. 96 kbps
Onder een compleet werk wordt verstaan: een compleet muziekwerk, een muziekwerk korter dan 1 min. en 45 sec. en fragmenten langer dan 1 min. en 45 sec.
Even snel de meest relevante stuff gec/ped.
Dat, en meer, had je zelf ook wel kunnen vinden op www.bumastemra.nl ;)

• Glacier
  • Niet online
DJSmiley schreef op 11 May 2003 @ 23:13:
[...]

Wat de server betreft: Dat is niet zo'n probleem. Een beetje bandbreedte, en shoutcast runnen. Kan in principe al op een shell-accountje.

Wel eerst informeren of dat mag, mogen en kunnen zijn 2 verschillende dingen ;)

De kosten waar je mee te maken zult krijgen zjin iig dataverkeer.

Wat royalties betreft: Geen idee.Zoiezo even Buma/Stemra mailen hierover denk ik.

http://www.bumastemra.nl/
[...]
Dus van elk MP3tje wat je wilt draaien zou je ook toestemming moeten hebben.
[...]
Even snel de meest relevante stuff gec/ped.
Dat, en meer, had je zelf ook wel kunnen vinden op www.bumastemra.nl ;)
Waar vond jij dat dan? Want op de bumastemra site vond ik alleen maar zeeeeeer summiere info, waar ik ook nog eens nix aan had :?
Op de SENA site kon ik ook al nix vinden...

• DJSmiley
Glacier schreef op 12 May 2003 @ 14:03:
[...]

Waar vond jij dat dan? Want op de bumastemra site vond ik alleen maar zeeeeeer summiere info, waar ik ook nog eens nix aan had :?
Op de SENA site kon ik ook al nix vinden...
www.bumastemra.nl

- Naar de site
Menu: 05 - Muziekgebruik regelen
- Tarieven
- Bovenaan: Buma/stemra klikken

et voila ;)

• Glacier
  • Niet online
DJSmiley schreef op 12 May 2003 @ 14:16:
[...]

www.bumastemra.nl

- Naar de site
Menu: 05 - Muziekgebruik regelen
- Tarieven
- Bovenaan: Buma/stemra klikken

et voila ;)
tis dat je zegt dat er text bovenaan staat...superklein en nauwelijks leesbaar, de letters zijn een beetje misvormt... :P

Weet iemand hoe de prijzen liggen van een server vanwaar je kan streamen?

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 21:34
Ik zou zeggen, neem een server in de USA, aangezien daar de bandwidthprijzen daar een stuk lager zijn dan in Europa... Of laat je sponsoren ;)

www.nanon.nl

• Glacier
  • Niet online
de server hebben we als het goed is binnnen, dmv sponsoring.
Maar het probleem dat nu overblijft is de muziekrechten.
BUMA en SENA hebben allebei nog niet gereageerd op een aantal vragen die ik ze per meel heb gestuurd... :{
- Hoe zit het met reclame? We gaan ons laten sponsoren, maar daar moet dus een tegenprestatie van ons tegenover staan, oa reclame op de website, maar ook reclame op de stream zelf
- Is het mogenlijk om een vast bedrag met de SENA en BUMA af te spreken?

Die site van de BUMA (en die van de SENA dus ook) is echt ongeloofelijk onhandig, ik kan er echt nix relevants op vinden (vooral de SENA site is heel erg oudbakken lijkt het)

• DJSmiley
Glacier schreef op 20 mei 2003 @ 11:48:
de server hebben we als het goed is binnnen, dmv sponsoring.
Maar het probleem dat nu overblijft is de muziekrechten.
BUMA en SENA hebben allebei nog niet gereageerd op een aantal vragen die ik ze per meel heb gestuurd... :{
- Hoe zit het met reclame? We gaan ons laten sponsoren, maar daar moet dus een tegenprestatie van ons tegenover staan, oa reclame op de website, maar ook reclame op de stream zelf
- Is het mogenlijk om een vast bedrag met de SENA en BUMA af te spreken?

Die site van de BUMA (en die van de SENA dus ook) is echt ongeloofelijk onhandig, ik kan er echt nix relevants op vinden (vooral de SENA site is heel erg oudbakken lijkt het)
Waarom BEL je ze gewoon niet even?? Is veel persoonlijker dan een mail, en je kan meteen al je vragen verduidelijkt krijgen.

• Reefer
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

http://www.sena.nl/nl/geb...ingen_internet-nieuw.html

De vergoeding wordt vastgesteld aan de hand van het listeners-log en de playlist en bedraagt € 0,00083 per luisteraar / per track met een minimumvergoeding van € 516,50 per jaar / per kanaal.

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

>:) De server kan je zelf in beheer nemen, probeer maar eens media encoder van m$ dit is een gratis tool om je audio te broadcaste met leuke mogenlijkheden.. en je kan het in een live stream verwerken die je op je site zet dmv een scriptje zodat iedereen die inlogt meteen kan mee luisteren 8)
Pagina: 1