Glacier schreef op 11 May 2003 @ 20:30:
....
Wat ik dus wil weten is het volgende : hoeveel ben je per jaar kwijt aan royalties als je uitgaat dat je het in NL wilt regelen (Hagi 108 is non-profit)?
Hoe kom ik aan een server waarop de luisteraars kunnen connecten?
Wat de server betreft: Dat is niet zo'n probleem. Een beetje bandbreedte, en shoutcast runnen. Kan in principe al op een shell-accountje.
Wel eerst informeren of dat mag, mogen en kunnen zijn 2 verschillende dingen
De kosten waar je mee te maken zult krijgen zjin iig dataverkeer.
Wat royalties betreft: Geen idee.Zoiezo even Buma/Stemra mailen hierover denk ik.
http://www.bumastemra.nl/Bij veel vormen van muziekgebruik wordt muziek gehaald van bestaande geluidsdragers, zoals cd's. In dat geval heeft u ook toestemming nodig van de fonogrammenproducent (meestal de platenmaatschappij) en van de naburig rechthebbenden (platenmaatschappij en uitvoerend artiest). Deze toestemmingen kunt u niet via Buma/Stemra krijgen. U zult daarvoor zelf afspraken moeten maken met de betreffende maatschappij en/of artiest.
Dus van elk MP3tje wat je wilt draaien zou je ook toestemming moeten hebben.
Tarieven
Tarief voor webcasting: 13% van de omzet/inkomsten/reclamegelden e.d. die met de website zijn gerealiseerd, met een minimum per 'kanaal' per maand volgens onderstaande tabel.
particulier
particulieren met sites die geen inkomsten genereren
complete werken, evt. met fragmenten € 22,69
complete muziekwerken mogen alleen worden aangeboden als ze voldoen aan minimaal één van de volgende criteria:
Ø sampling frequency max. 11,025 kHz
Ø sampling frequency max. 22,1 kHz bij een sample size van max. 8 bits
Ø bitrate max. 96 kbps
Onder een compleet werk wordt verstaan: een compleet muziekwerk, een muziekwerk korter dan 1 min. en 45 sec. en fragmenten langer dan 1 min. en 45 sec.
Even snel de meest relevante stuff gec/ped.
Dat, en meer, had je zelf ook wel kunnen vinden op
www.bumastemra.nl