Toon posts:

[GSM] Nokia 8310 : Geluid & Trilfunctie stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een week of 2 geleden, was ik aan het vissen en zat een beetje te snaken op mn telefoon. Begint mn telefoon opeens te piepen dat mn batterij bijna leeg is, terwijl de indicator nog aangaf dat de batterij nog voor meer dan de helft volzat. Ik dacht toen van nou het zou wel.
Maar toen viel de telefoon opeens uit. Dus ik zette hem weer aan, en wat bleek nou? Een aantal dingen waren spontaan gewist. Zoals bijvoorbeeld de namen van mijn Profielen, en de instellingen voor WAP (niet dat ik die gebruikte).
Maar wat mij nog het meeste opviel was dat mijn tonen niet meer werkte van mijn telefoon :S Terwijl alles in het profiel goedstaat, en in de andere menu's ook. Toen ik even later zag dat ik gebeld werd, kwam ik tot de grote schrik dat mijn trilfunctie ook niet meer werkte...

Ik dus de volgende dag naar een expert dealer gegaan bij ons in de buurt (even verhaal halen). Hij dacht dat het dus aan mijn goedkope frontje lag. Die koste ongeveer 8 euro en was dus een imitatie. Ik liet me vertellen dat die frontjes niet helemaal goed zitten, en dat er dan in de telefoon onderdelen gaan wringen enzo, met alle gevolgen van dien. Maar goed, hij gaf advies om mijn orginele frontje er weer op te zetten en te kijken wat er dan zou gebeuren. Maar hij werkt nu (2 weken later) nog steeds niet :s
Er zit trouwens geen garantie op enz, want ik heb hem overgekocht van een vriend.

Tel. : Nokia 8310
Batterij : Li-ion BLB-2 3.6 V

Wat denken jullie hierover?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Ja ik kan natuurlijk gaan zeggen dat ik geen goede ervaringen heb met 8310's, maar daar schiet je niets mee op. Hoe oud is de telefoon? Anders zou je eens met een origineel frontje erom naar een Nokia service punt kunnen gaan. Misschien dat die je verder kunnen helpen, maar mijn ervaring is dat die jongens weinig behulpzaam zijn. Veel succes.

Verwijderd

Hmm..

nou.. denk niet dat het aan de cover ligt hoor..
het probleem is waarschijnlijk opgelost met een software update..
huidig versie is v6.04

hoe oud is je gsm eigenlijk... als er nog nokia garantie op zit
is er niets aan de hand.. anders komen er kosten aan zo'n update.
software update kost bij een CNSP zo'n 65 euro..

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Ik heb bijna exact hetzelfde gehad met mijn 8310: van het ene op het andere moment geen trilfunctie en geluiden meer.
Telefoon was 5 maanden oud, nooit gevallen, goed behandeld etc...

Bleek een softwareprobleem te zijn; SW-update did the job.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Waslijn schreef op 11 May 2003 @ 20:28:
Ja ik kan natuurlijk gaan zeggen dat ik geen goede ervaringen heb met 8310's, maar daar schiet je niets mee op.
Ik heb zelf geen 8310 maar hier kan ik me bij aansluiten.
De 8310 heeft niet veel méér softwareproblemen dan andere toestellen, maar ze zijn wel ernstiger. Naast de bovengenoemde problemen komt het voor dat het telefoonboek uit zichzelf gewist wordt, of dat het toestel uit zichzelf terugkeert naar de fabrieksinstellingen.
Ik denk dat het flashgeheugen in de 8310 over het algemeen een slechte kwaliteit heeft. Dus een softwareupdate helpt in dat geval niet.
Het beste is toch naar een Nokia service punt te gaan, daar zien ze heel veel kapotte Nokia's, en zijn de meeste problemen (en oplossingen) wel bekend.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet je dat een 8310 alleen trilt als je gebeld wordt? Dus NIET als je (bv) zelf een ringtone afspeelt. Zie ook Trilalarm op Nokia 8310 doet het niet

D*mn, ik zie net dat je het ontdekte toen je gebeld werd |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
kan het niet zijn dat er in je actieve profiel iets verandert is, dus dat ie b.v. alleen waarschuwt bij overige bellers, iemand was bij mij namelijk zo leuk geweest om dat te veranderen en toen toch ik ook dat mijn trilfuntie stuk was

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De trilfunctie zelf is vaak niet stuk op dat moment, maar de aansturing.
Nokia is vanwege de grote populariteit van hun toestellen vaak net iets te snel met het releasen van nieuwe modellen. Het is mij inmiddels duidelijk de eerste twee maanden geen nieuw model te kopen. Tegen die tijd zijn de meeste bugs wel bekend.
Zo was het ook met mijn 8210.

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang zit er ongeveer garantie op zo'n telefoon? Iemand die dit weet?

Verwijderd

Standaart zit er 1 jaar fabrieksgarantie op ieder gsm toestel. Meestal 3 maanden op de accu.

Verwijderd

Topicstarter
Zou zo'n Software update zelf niet mogelijk zijn? Als je ergens zo'n datakabeltje haalt, en dan die sotware ergens van het net plukt??? Misschien wel goedkoper dan bij een CNSP.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 21:56 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 21:55:
Zou zo'n Software update zelf niet mogelijk zijn? Als je ergens zo'n datakabeltje haalt, en dan die sotware ergens van het net plukt??? Misschien wel goedkoper dan bij een CNSP.
Ik weet niet of dat wel zo'n verstandige oplossing is. Software-updates van Nokia zijn niet legaal te downloaden, en als ze illegaal al te vinden zijn is de kans groot dat je een corrupte softwareversie flasht. Daarnaast heb je wat meer nodig dan een simpele datakabel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1