Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange 15 Euro abonnement

Pagina: 1
Acties:

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 22:27
Een tijdje geleden ben ik ingegaan op een aanbieding van Dutchtone om je abonnement te verlengen en dan in die periode extra belminuten te krijgen. Mijn 15 Euro abonnement is toen tijdelijk omgezet in een 30 Euro abonnement. Maar na de actieperiode werd mij verteld dat het 15 Euro abonnement was opgeheven en dat ik alleen nog terug kon naar een 20 Euro abonnement! Vanzelfsprekend was ik behoorlijk pissig! Dit is niet de eerste keer dat ze zoiets uithalen bij mij.

Ik was dus benieuwd of er nog mensen zijn die op dit moment een 15 Euro abo hebben. Of is iedereen al gedwongen overgezet naar een 20 Euro abo?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Dit mogen ze niet zomaar doen, en je hebt dus ook het recht om op te zeggen.

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
Met het veranderen van Dutchtone ---> Orange
is het 15 euro komen te vervallen !

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:50
Jaa .. maar dan nog ..

Hij heeft een Abbonnement afgesloten.

Dat was gewoon een D* 15 euro bundel. Dan mag je niet zomaar een 20 euro abo van maken. _Jona_ mag dus nu ook gewoon zn abo opzeggen. Want D* / Orange houdt zich niet aan het contract.

• jona
Het is leuk dat je zegt dat ze het recht niet hebben. Dit is namelijk al de tweede keer dat dit gebeurt. Vroeger had ik een Allin 27,50 abo (in fl). Toen werd dit abonnement zomaar omgezet in een 15 Euro abo met de welbekende 'het is veel beter voor u' smoes. En nu dit.

Als een abonnement komt te vervallen heb je toch nog steeds op basis van je contract recht op het abonnement? Maar ben ik nu de enige die gedwongen moet overstappen?

Verwijderd

Normaal gesproken is dit een eenzijdige contract breuk van D*/Orange

Alleen is het al een tijd geleden dat de 15 euro bundel eruit is gegaan en
ze hebben dit van te voren aangekondigd..
Dus ben bang dat het te laat is om op deze manier onder je contract
uit te komen..

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

_Jona_ schreef op 11 May 2003 @ 20:00:
Mijn 15 Euro abonnement is toen tijdelijk omgezet in een 30 Euro abonnement.
Hebben ze je er ook bij verteld voor hoe lang die omzetting zou zijn? En dat je daarna terug zou kunnen naar een €15 abonnement (dus niet: "naar een lager abonnement") ? Als dat zo is, heb je inderdaad het recht om op te zeggen.

Maar als je het abonnement gewoon hebt verlengd met een aanbieding voor €30 voor een bepaalde tijd, zonder dat expliciet is gezegd dat je terug kunt naar een €15, dan heb je pech. Je hebt dan namelijk geen €15 abonnement meer, maar een €30 abonnement. Natuurlijk met het recht op een downgrade na een bepaalde tijd, maar Orange kan in de tussentijd natuurlijk bestaande diensten veranderen of opheffen.
Alle Orange klanten met een €15 abonnement mogen dat gewoon houden, niemand hoeft verplicht over te stappen naar een €20. Ik heb zelf een €15 abonnement dat in augustus afloopt, waarop ik het hele jaar heb 'gespaard' voor de telefoonkosten op vakantie.
Het is natuurlijk niet netjes van Orange om jou een leuke aanbieding te doen, waarbij ze je aanbieden dat je na x maanden terug kunt naar een lager abonnement, terwijl ze weten dat na die x maanden het laagste abonnement niet meer zal bestaan, waardoor je alleen nog maar terug kunt naar een €20.
Maar onrechtmatig is het niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 17:11
Bel nog even opnieuw, dit klopt niet helemaal. Het is inderdaad correct dat de €15,- verdwenen is, maar voor zulk soort gevallen moet een regeling getroffen worden.

Wat er nu gedaan kan worden is dat er een compensatie van €5,- per maand doorgevoerd kan worden, maar dat je wel overgaat op de €20,-. Dit is dan natuurlijk tot het einde van het contract, wat je dan doet (stoppen/verlengen), is aan jezelf.

**disclaimer: dit is de procedure zoals die ongeveer een maand terug gold. Het kan zijn dat die veranderd is.**

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:09
Mijn pa en ma hebben allebei sinds december vorig jaar bij D*/Orange een 15€ bundel, maar die hebben ze nog steeds, ik had het er vanavond nog over (hoe zij met 15 uitkunnen en ik niet met 30 :p, maar dat terzijde).

Als ik daar even over nadenk in jouw geval, zal het 15€ dus doorlopen indien je dit voor de overgang hebt afgesloten.

• jona
Ik heb mijn 15 Euro inderdaad voor de overgang afgesloten.
En Haas, het aanbod betrof gewoon een verlengingsactie. Maar ipv een nieuwe telefoon kreeg ik drie maanden een dubbele belbundel. Ik heb mijn abonnement dus niet omgezet in een € 30 abo. Dat hebben zij gedaan. Bovendien moest ik vreemd genoeg zelf na deze periode het abonnement terugzetten. Dat deden zij niet eens.

En heeft iedereen de regeling gekregen dat je €5 Euro terug krijgt tot einde contractperiode maar wel werd overgezet naar €20? Of zijn er ook mensen die dit abo gewoon nog hebben?

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11 17:11
Het komt inderdaad vervelend uit dat de actie samenloopt met de verdwijning van de €15,-. Zoals ik eerder al zei, voor deze mensen is (in het verleden tenminste) een regeling getroffen dat ze TOCH overgaan op de €20,- (lager is niet door te voeren in systeem), en per maand €5,- compensatie kregen (tot einddatum contract). Ik zou als ik jou was dus opnieuw bellen, en goed uitleg vragen.

Wat betreft die actie: je moet er natuurlijk rekening mee houden dat Orange (d*) een commercieel bedrijf is. Er wordt een mooie actie aangeboden dat je over kan gaan op de €30,-, maar je betaald voor de €15,-. Er is in het systeem doorgevoerd dat je inderdaad over bent gegaan naar de €30,-, maar wel met 3x een compensatie van €15. Je belt dus met een bundel van 30 euro, PLUS de tarieven van de 30 euro-bundel (geloof me, de tarieven van de €15 waren niet bar voordelig :P). Het "addertje onder het gras" was inderdaad dat je zelf moest aangeven dat je terug wou. Dat kon je overigens al vanaf de eerste dag van je nieuwe bundel al doen. Maar sommige mensen kwamen er achter dat de €30 bundel gewoon voordeliger was voor hun. Commercieel denken dus.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Pagina: 1