Toon posts:

[xhtml] eigen atributen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met XHTML, zodoende wil ik netter/beter werken.
Echter moet het werk ook door. Zo was ik laatst bezig met wat effectjes.
Ik wilde zo min mogelijk gebruik maken van dhtml en javascript, echter moest ik wat varriable opslaan. Nu kwam ik op het idee om gewoon in m'n image/link/tabel een extra atribuut te maken.
Nou dit werkte perfect, ik kon hem met javascript uitlezen en veranderen. Als leuk en aardig maar mag dit wel via de nieuwe XHTML regels?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Nee, XHTML heeft gewoon voorgedefinieerde attributen :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Topicstarter
zoiets dagt ik al maaaaar daar had je toch je dtd voor? dus als je het daar in vast legt?
Dan zou het zoch legaal zijn? of kan je niet de primaire tags aanpassen?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Dan is het geen XHTML meer, maar gaat het meer de kant van XML op.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Verwijderd

Rickets schreef op 11 mei 2003 @ 20:05:
Dan is het geen XHTML meer, maar gaat het meer de kant van XML op.
Dat ligt er maar net aan. Als je een XHTML 1.0 + MathML pagina wilt maken, dan moet je ook een andere DTD hebben dan de standaard XHTML DTD's.

Het mooist is het denk ik om een eigen DTD maken met je eigen attributen in een eigen namespace.

Verwijderd

volgends mij mag het dus wel, elk validerend html document is ook een geldig XML document. In XML mag je je eigen tags defineren dus zou dat in principe dus ook mogen voor XHTML... toch? Of is dit iets te kort door de bocht?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 22:04:
volgends mij mag het dus wel, elk validerend html document is ook een geldig XML document. In XML mag je je eigen tags defineren dus zou dat in principe dus ook mogen voor XHTML... toch? Of is dit iets te kort door de bocht?
Volgens mij wel
XHTML is XML met een bepaalde definitie (DTD). Binnen die definitie is geen ruimte voor nieuwe tags. Als je een eigen DTD maakt, heb je een XML document. Je kan er ook een DTD bij maken, maar die is dus voor jouw eigen nieuwe format, en dat is geen XHTML meer.

[ Voor 3% gewijzigd door mocean op 12-05-2003 13:11 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Pagina: 1