Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Verwijderd
je kan door er een paar achter elkaar te zetten """" een krijgen maar dat vind ik altijd vrij omslachtig en vaag om te zien wat nou string is en wat niet dus gebruik ik meestal chr(34)
vb.
strBlaat = chr(34) & "blaat" & chr(34)
--Ray
vb.
strBlaat = chr(34) & "blaat" & chr(34)
--Ray
Die eerste kan dus niet: in VB staan strings altijd tussen dubbele aanhalingstekens. Zelf gebruik ik ook de Chr$(34) manier.Op donderdag 23 november 2000 15:53 schreef Shivo het volgende:
en volgens mij ook door ' te gebruiken
var:= 'bl""aaa'
of
var:= "bl'' aa"
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Chr() is de oplossing.
Je kunt ook dingen gebruiken als:
Chr(13) & Chr(10) = [Enter]
Chr(34) = "
En natuurlijk String(50,Chr(0)) voor de API calls
Je kunt ook dingen gebruiken als:
Chr(13) & Chr(10) = [Enter]
Chr(34) = "
En natuurlijk String(50,Chr(0)) voor de API calls
Verwijderd
je mag alle zowel chr als chr$ gebruiken, voor chr(13) & chr(10) kan je beter de constante vbcrlf gebruiken houd je source wat leesbaarder.
--Ray
--Ray
chr geeft een variant terug, en dat wil je niet, chr$ geeft een string terug, en dat wil je wel. Dus gebruik chr$ hier, het is economischer en sneller om die te gebruiken in dit geval.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
je moet gewoon voor 1 " 2 keer " typen dus als je in je string
dit is een "tekst" tussen aanhaling
dan krijg je dus:
tekst = "dit is een ""tekst"" tussen aanhaling"
dit is een "tekst" tussen aanhaling
dan krijg je dus:
En dat maakt het nou onoverzichtelijk (imho natuurlijk). Gebruik gewoon chr(), staat veel duidelijker.
En dat maakt het nou onoverzichtelijk (imho natuurlijk). Gebruik gewoon chr(), staat veel duidelijker.
Pagina: 1