linux/winXP dualboot verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Ik heb mandrake 9.1 geinstalleerd op een harde schijf (slave) en Windows xp op een andere(master). Nu wil ik de harde schijf met linux verwisselen voor een nieuwe. Dat lukt allemaal wel, maar tijdens het opstarten zoekt die schijf met windows xp erop naar de bootloader van Linux. Aangezien de harde schijf met linux er niet meer in zit, krijg ik de hele tijd:

L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 L99 etc.

nu heb ik de schijf met linux terug in de pc gezet en nu start de pc weer normaal op met het bootscherm van linux mandrake waar je kunt kiezen voor linux of windows.

Hoe krijg ik nu linux van m'n pc af zodat dat bootscherm niet meer verschijnt en ik gewoon weer automatisch in windows xp beland??

Verwijderd

ehm, als je de HDD terug hebt, kun je dan even onder windows een nieuwe boot manager installeren. BootMagic bijvoorbeeld. En die overschrijf je dan als je linux op die andere HDD installeert.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

FDISK /mbr

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:56

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
getest en het werkt. Het bootscherm is weg en hij gaat weer direct naar win xp.
thanx.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:48
Juist ja. En dat staat dus ook letterlijk in de NOS FAQ. Volgende keer graag eerst even zelf zoeken aub!

Dit topic is gesloten.