Constant reboots, lockups en hangers in games

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Heej, ik heb hier een systeem staan, met het probleem dat hij constant loopt te rebooten als ik games op start :(
Vage is dat sommige games geen problemen geven, en anderen weer wel.

Nu is het zo dat als ik simcity4 speel, dat hij dan constant reboot na 2 minuten. Ik dacht eerst dat dit lag aan de hoeveelheid hardware die mijn kastje huisvestte maar ook na het verwijderen van AGPvideo, netwerkkaart, firewirekaart en TVkaart blijft het probleem bestaan.

Ik speelde voorheen met een radeon 8500 pro, die op zich goed werkt maar bij simcity4 en vice city keihard reboot. Deze heb ik vervangen door het kaartje uit mijn andere bak, een G400 dualhead, het werkt zonder te rebooten(zij het zeer traag, tja, wat wil je, 16MB SDR :P), maar hangt na ongeveer 2 a 3 minuten.

Ik had een vermoeden dat de AGP poort lag te buggen, dus de AGP eruit gehaald en enkel gespeeld op mijn G450 dualhead PCI, maar ook dan hangt het na 2 a 3 minuten.

Ik heb alle nieuwe drivers er al op staan, nieuwste bios, AGP patches, chipset drivers. een leuke nieuwe windows install, helpt allemaal geen donder.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten waar het aan kan liggen, heb de laatste patches al geinstalleerd van de games, DX8.1, 9.0 en 9.0a geinstalleerd, en allemaal werkt het niet.

Heeft iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen, wordt een beetje ziek van deze bak.

specs:
athlon 2000+
1024MB DDR SDRAM PC2700
Aopen AK75 mobo sis745 chipset
WD 1200JB 120GB hdd
sony DRU500AX dvdfikker/speler
Club3d ATI radeon 8500 pro
Matrox millennium G450 PCI dualhead
Terratec sixpack 5.1 geluid
sitecom NIC (rtl8139 chip)
dynalink firewire kaart
mirovideo PCTV pro
PCI postkaartje
muis, keyboard monitor (standaard spul), zal er niet echt invloed op hebben.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
't is een beetje een standaard antwoord, maar test je geheugen eens met memtest86...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is dit alleen in Games, of ook gewoon als je in windows zit :?

memtest ook gedraaid :? geen fouten in het geheugen :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
SH007 schreef op 11 mei 2003 @ 17:44:
't is een beetje een standaard antwoord, maar test je geheugen eens met memtest86...
stom van me, vergeten te vertellen (ik wist dat ik iets vergeten was).
heb memtest gisteren nog een uurtje of 6 laten draaien, en deze vond helemaal geen errors.
geheugen lijkt me dus goed.
AMD_er schreef op 11 May 2003 @ 17:45:
Is dit alleen in Games, of ook gewoon als je in windows zit :?
In windows heb ik het nog niet meegemaakt, het is alleen met sommige games (battlefield 1942 draait weer zonder problemen.)

draai trouwens win2k, SP3 en nu DX9.0a

[edit]
Op aanraden een dxdiag gedaan, en ook hier geen enkel probleem.

[ Voor 38% gewijzigd door TERW_DAN op 11-05-2003 19:50 ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Spanning van de voeding ook in orde? Kijk es met speedfan of alle lijnen van je chieftec voeding wel constant zijn. Word je cpu ook niet te heet met die kroonsteentjes op de fan's?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
SpeedBart schreef op 11 May 2003 @ 20:57:
Spanning van de voeding ook in orde? Kijk es met speedfan of alle lijnen van je chieftec voeding wel constant zijn. Word je cpu ook niet te heet met die kroonsteentjes op de fan's?
cpu is koeler dan ooit, draait netjes op 53C met fan op 7 volt.
spanning van de voeding is dik in orde (en gebruik in deze bak niet mijn chieftec voeding).

Ben nu tubbiewindows aan het installeren. eens kijken of dat wel werkt...

WinXP heeft tot dusver geen problemen gegeven.
Draai nu voor die paar games maar XP, en voor al het andere 2000 (hoezo schuifruimte verspilling :X)

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 12-05-2003 21:15 ]

Pagina: 1