Cd-Rw blijft spinnen...

Pagina: 1
Acties:

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-03 19:39
Maakt niet uit wat ik doe... elke cd die ik in me cdbrander stop ding blijft maar draaien...

zodat:

- ik geen cd's kan lezen
- geen cd's kan fikken

Als je ook clicked op station/drive geeft ie ook aan dat deze niet gereed is...

iemand die een oplossing heeft?

(gisteren deed ie het nog, cdtje gefikt...) en nu opeens niet meer...

al geupdate wat er te updaten viel, drivers vernieuwd en snoeren nagekeken...

Het is een Aopen Cd-Rw 4850

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Drivers vernieuwd.. welke drivers dan :?

En geef eens meer specs van je systeem (ook het OS wat je draait), dat maakt het geven van mogelijke oplossingen wat makkelijker :)

• NrFive
Windows XP Home Edition
P4 2,53 ghz
512 DDR-Ram
Geforce 4 ti 4600
SoundBlaster Audigy

Edit:

Er was blijkbaar iets van een "nieuwe driver" voor me cd brander.. waardoor ie meer kon lezen (volgens de site dan)

[ Voor 58% gewijzigd door NrFive op 11-05-2003 17:32 ]

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Zo op het eerste gezicht lijkt het op een probleem dat ik ook met mij Plextor heb gehad. Op de een of andere manier kan hij de cd niet meer goed lezen. Dit kan dus betekenen dat de lens van je cdbrander niet goed meer werkt waardoor hij de tracks op de cd niet meer kan vinden.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verander eens van drivers of firmware voor je brander.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je sinds gister nog andere dingen aan je systeem veranderd (ook dingen die er op het eerste gezicht niets mee te maken zullen hebben)? Want anders lijkt het er idd op dat het lensje vuil is oid. Of de brander zelf is brak, dan zit er weinig anders op dan terugsturen. Misschien kan je hem nog in een ander systeem testen, als hij daarin dezelfde problemen geeft is het wel duidelijk :)

• NrFive
Ik kan 'm jammer genoeg niet in een andere pc thuis stoppen, maar het enige wat ik "veranderd" heb aan mijn systeem afgelopen 2 dagen (dus periode dat ie het nu opeens niet meer doet) is het uninstallen van een spel en wat download werk gedaan... dat is ... nog niks geinstalled eigenlijk....

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als de lens smerig of beschadigd is stoppen de meeste drives. Raar dat hij dan blijft lopen.

Verwijderd

Als de lens smerig of beschadigd is stoppen de meeste drives. Raar dat hij dan blijft lopen.
De meeste laptop cd-drives die ik heb zien sneuvelen bleven heel braaf tollen .. . je kon er alleen niks meer mee - was toch vaak rotte lens en niks niet geen software euvel

• NrFive
cd-rw was dus stuk! echt kaduk...

had nog garantie erop enzo... dus heb nu een nieuwe :)
Pagina: 1