Toon posts:

Geheugengebruik WinTV 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een standaard Hauppage TV-kaartje in de PC. Probleem is het enorme geheugengebruik van WinTV2000, de software om TV te kijken. Dit programma gebruikt ongeveer 450MB geheugen bij het TV-kijken. Verder is ook de CPU-belasting 100%. Hierdoor is het niet lekker werken tijdens het TV-kijken: de PC is gewoonweg erg traag.

Die PC is een PIII 500 met 256MB geheugen. Hierop draait WinXP. Op zich door het geheugen echt snel genoeg (spelletjes daargelaten ;-)

De TV-kaart heeft ook altijd goed gedraaid in een P133 met 32MB geheugen en Win98. Waarom maakt hij de P500 dan zo traag?

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Best wel veel en bijzonder onprettig niet te zeggen goed mis.
Mijn WinTV2000 draait met ca 18Mb op XP. CPU iets van 0,5-1% op een P2.6.

Neem aan dat je alles al 's opnieuw hebt geschoond en geïnstalleerd oftewel voordat je opnieuw begint te installeren eerst HCWCLEAR draaien ?

Vooraf kan je je ingestelde TV kanalen evt. veilig stellen en terugzetten door regedit key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Hauppauge\Channels te exporteren en na (her-)installatie te importeren.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al zo traag sinds de installatie. Bij de task manager geeft hij trouwns bij processes ook maar iets van 18MB aan voor WinTV. Alleen bij performance draait hij zonder winTV tussen 0-5% CPU en ongeveer 158MB geheugen in gebruik (uiteraard afhankelijk van wat er nog meer draait). Zodra ik WinTV opstart is er volle CPU-load en stijgt het geheugengebruik bij performance met 450MB naar 608MB. Ook bij geminimaliseerd scherm blijft dit in stand.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Probeer winTV32 eens? die moet er standaard bij zitten.
ZIet er wel niet zo opgedoft uit maar zou veel minder resources moeten vreten...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat die niet goed werkt met XP en dan met name de koppeling met het teletekstprogramma. Maar ik zal hem in het weekend eens proberen (het is namelijk bij mijn ouders)

• Hans.Solo

Hans.Solo

edit:

WAAAH! verkeerde knopje!... Dubbelpost, Sorry :P

[ Voor 94% gewijzigd door Hans.Solo op 14-05-2003 10:12 ]

117 bugs in the code.

• Hans.Solo

Hans.Solo

Waarom niet? WinTV 2000 is gewoon winTV32 met een skin en wat extra's hoor.
dus in principe is winTV32 gewoon winTV2000 zonder alle extra bagger...

En BTW draait bij mij als een tiet onder winXP

[ Voor 24% gewijzigd door Hans.Solo op 14-05-2003 10:13 ]

117 bugs in the code.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:51

WhiteDog

met zwarte hond

Pagina: 1