[WinXP] Kodak dc25 foto's binnenhalen

Pagina: 1
Acties:

• harryvr
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 17:42
Ik heb een (stokoude) kodak dc25 liggen. Normaal gesproken ligt die stof te vergaren maar een paar dagen geleden heeft mijn broertje er een paar foto's mee gemaakt voor school.

Ik wist al dat kodak de support had stopgezet en er dus geen "echte windows xp drivers" beschikbaar waren maar het vervelende is dat ik ongeveer een half jaar geleden er wel foto's van af heb weten te halen onder XP. Hiervoor had ik een heel simplistisch, oud stukje software gebruik dat luistert naar de naam "Kodak picture easy software". Het zag er niet uit maar werkte wel.
Ik ben dit programma helaas kwijtgeraakt en een nieuwe zoektocht en download heeft mij wel dit programma weer opgeleverd maar het werkt niet (meer) :(

Is er toevallig iemand die een werkend programma en/of techniek heeft om die foto's eraf te halen?

Ze staan overigens op een compact flash kaartje (en nee, ik heb geen aparte reader).
Ik heb het niernaast onder linux geprobeerd maar daar kon hij wel direct de camera vinden (hij kon zelfs foto's maken dus eigenlijk heb ik sindsdien een webcam :)) maar die bleek weer geen contact te kunnen maken met mijn CF kaartje.
En om het feest compleet te maken zag ik dat mijn camera wel foto's van de camera's interne geheugen te kunnen verplaatsen naar de CF maar niet andersom...

Als er hier iemand is die mij kan helpen door ofwel:
-Mij uit te leggen hoe ik die foto's onder windows XP eraf kan krijgen
-Mij uit te leggen hoe ik die foto's onder linux van mijn CF af kan krijgen.

Zou ik iig erg blij van worden!

Alvast bedankt!

*sigh*

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35
Gewoon een los CF lezertje kopen, was laatst voor 10 EUR bij de Aldi

en anders even iemand vinden met een cam met CF en daar ze ff laten overzetten\?

• harryvr
Dan werkt het iig wel maar om nou zo'n lezer te kopen speciaal voor 9 foto's lijkt me niets. Zodra ze eraf zijn gaat die camera weer gewoon weer stof opvangen.
En ik heb al een aantal mensen gevraagd voor zo'n lezer, niemand die zoiets heeft.

Overigens wil ik dus even benadrukken dat ik hem al eens aan de praat heb gekregen onder XP alleen nu wil die niet meer (erg vreemd).

*sigh*

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:35
harryvr schreef op 11 May 2003 @ 16:57:
Dan werkt het iig wel maar om nou zo'n lezer te kopen speciaal voor 9 foto's lijkt me niets. Zodra ze eraf zijn gaat die camera weer gewoon weer stof opvangen.
En ik heb al een aantal mensen gevraagd voor zo'n lezer, niemand die zoiets heeft.

Overigens wil ik dus even benadrukken dat ik hem al eens aan de praat heb gekregen onder XP alleen nu wil die niet meer (erg vreemd).
Lezer is niet echt nodig, een digicam die CF gebruikt is genoeg. Kan me eik niet voorstellen dat er niemand in je omgeving is die een camera met CF geheugen heeft

Desnoods ren je ff langs een computerwinkel, of ze ff de foto's kunnen overzetten

Verwijderd

harryvr schreef op 11 mei 2003 @ 16:57:
dan ken jij wel erg weinig mensen.

anyways, je zit op een hoge school. maak me sterk dat ze daar wel ergens zo'n ding hebben liggen.

• harryvr
ja, als het alleen gaat om een (kodak?) camera met CF dan vind heb zo iemand gevonden. En inderdaad, op school kan ik ook wel zo'n ding lenen.

Op zich zou het dan zo wel moeten lukken denk ik. Ik hou deze draad nog wel even in de gaten voor als iemand een tip heeft voor onder windows xp zodat ik het zelf kan.
In ieder geval bedankt!

*sigh*

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 13:08

RRRobert

Fokker in ruste

Ik heb zelf ook een heel oude Kodak camera, de DC120. Deze slaat z'n foto's nog op in het specifiek voor Kodak ontwikkelde *.kdc formaat op, op een CF kaartje. Om deze over te zetten naar de HDD en in *.jpg doe ik het volgende:

- Plug een CF-card reader in een usb poort
- Installeer IrfanView, met plug-ins
- Start IrfanView
- Druk op <b>, hiermee start je het batch-conversion menu.
- Selecteer bij "files op type" het *.KDC-format
- Browse naar de directory op de CF-card
- Browse naar je doeldirectory (bijv. een dir. op C-schijf) bij "output directory"
- Selecteer "jpeg" bij "output-format"
- Zorg dat bij "work as" het tagje bij "batch conversion" is aangevinkt
- Klik op <start>

Klaar! En tig keer sneller dan die ouderwetse seriële kabel die werd meegeleverd.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Pagina: 1