Toon posts:

[RedHat 8.0 / samba] van linux in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's thuis staan. 1 met windows XP en 1 met linux Redhat 8.0. Op de pc met linux heb ik samba geïnstalleerd. Ik kan nu gewoon vanuit windows in de linux pc komen. Nu wil ik dat het ook anders om kan. Ik heb al op zoek geweest naar documenten en ik heb gevonden dat ik dat smbmount zou moeten kunnen. ik gebruik dit commando smbmount //server/f some-mount-point -p password . En op de plaats doe ik het wachtwoord voor die schijf. Maar ik krijg het volgende antwoord in de terminal als ik dat commando heb ik gevoerd:

some-mount-point: invalid option -- p
Could not resolve mount point some-mount-point

Weet iemand wat ik verkeerd doe of dat ik het verkeerde commando gebruik? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
_/-\o_

Verwijderd

some-mount-point moet een map op de harde schijf zijn

Je krijgt deze foutmelding omdat die map niet bestaat. Dus typ eerst mkdir some-mount-point

edit:

Typ smbmount --help voor schakelopties
daar moet je wel mee verder komen! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar moet er geen samba server draaien op de XP machine, want ik krijg de error

2507: tree connect failed: ERRDOS - ERRnoaccess (Access denied.)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Samba draait niet op windows, die heeft zijn eigen filesharing, waar smbmount verbinding mee maakt. Misschien moet je de foutmelding eens lezen en de rechten op je shares fixen? Of wat documentatie lezen natuurlijk...

Verwijderd

smbmount -o username=Administrator,password=jewachtwoord

Samba is er juist voor om met Windows machines te connecten, duz Windows heeft zelf het SMB protocol óók geimplementeerd. Zet je in XP bestands en printerdeling aan, draai je een "Samba server"

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt allemaal. Het werkt nu perfect!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Dit is allemaal prima met de FAQ van Samba en handleiding over het sharen van files in Windows XP terug te vinden; het topic gaat dan ook dicht.

Dat je de letterlijke tekst 'some-mount-point' moet vervangen door een bepaalde directory, tja, daar moet je ook zelf kunnen opkomen als je naar een paar andere voorbeelden kijkt lijkt me :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.