Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PSU] -5V nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein tulip voedinkje liggen, die alleen de lijnen -12V, +12V, +5V en ground heeft. Maar geen -5 V.

Nou wil ik er de at-stekkers van een oude kapotte voeding op zetten (de tulip heeft geen gewone at-aansluitingen).

Heeft een moederbord de -5V nodig? of laat ik het anders zeggen:
Kan er iets mis gaan als hij die niet heeft?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je zal je serieële poorten sowieso niet kunnen gebruiken, maar de rest zou bij een beetje recent AT-mobo geen probleem moeten zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring.
En je kan altijd nog -5v gaan maken.

[ Voor 11% gewijzigd door m-m op 11-05-2003 16:50 ]

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:44

virus.elektro

profesionele monitor sloper

-5 volt kan je maken met een 7905 ic deze zet je op de -12v lijn
schema
code:
1
2
3
        7905
|        |        |
-12v      gnd    out

denk wel aan het amperage dat je gaat trekken en let er wel op dat het ic best warm kan worden, die 7v moet ergens heen.

[ Voor 4% gewijzigd door virus.elektro op 11-05-2003 17:45 ]

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het gewoon wel, was niet van plan de seriële poorten te gaan gebruiken.
Recent is hij niet, het is een 486 bordje. Mocht het niet werken, dan maak ik die schakeling. Is sowieso wel interessant, dan heb ik tenminste een 'echte' AT-voeding.

Mocht het jullie interesseren: het is voor in een alarmkast, een 'custom case' dus. Plaats de volledige mod wel in een ander topic, wanneer hij af is.

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 18:17 . Reden: 1 woordje te veel ]