Ik probeer de map van de prullenbak te vinden. Deze staat wel op het bureaublad, maar als ik via Remote Administrator inlog op een andere pc op het netwerk staat deze map niet op het bureaublad. Volgens mij moest hij ook nog ergens in de windows dir staan maar ik kan hem niet vinden. Het gaat hier om pc met beide windows xp. Iemand enig idee?
De prullenbak is verdeeld over al je partities: elke partitie heeft een (hidden) dir X:\RECYCLER, waarnaar de files worden gemoved als je ze verwijdert. Er is dus niet 1 directory!
Alleen is het niet mogelijk om in deze dir te komen?
Wanneer ik naar start --> uitvoeren ga en ik typ C:\RECYCLER in dan geeft hij ook aan niet gevonden. Bij beeld --> mapopties --> weergave heb ik wel alle mappen weergeven aanstaan.
Wanneer ik naar start --> uitvoeren ga en ik typ C:\RECYCLER in dan geeft hij ook aan niet gevonden. Bij beeld --> mapopties --> weergave heb ik wel alle mappen weergeven aanstaan.
Nederlandse versie heeft een NL dir misschien?
Surf even gewoon in My Computer en dan naar je HD, dan moet je hem zien als je de 2 hidden files en system files opties goed hebt staan in 'Folder Options'!
Surf even gewoon in My Computer en dan naar je HD, dan moet je hem zien als je de 2 hidden files en system files opties goed hebt staan in 'Folder Options'!
Het is x:\recycled
en zet hide operating system files oid ook even uit.
en zet hide operating system files oid ook even uit.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
RECYCLED heten ze bij mij...
tuh tuh ttuh te laat!
tuh tuh ttuh te laat!
[ Voor 35% gewijzigd door zetje01 op 11-05-2003 15:19 ]
Eh... 
Onder Linux (zit nu niet onder Windows te werken) kan ik op mijn gemounte partities netjes de directory RECYCLER benaderen.
Zou het kunnen dat de recycle-bin is uitgeschakeld?
[edit]
Toepasselijk icoon, blackd
Onder Linux (zit nu niet onder Windows te werken) kan ik op mijn gemounte partities netjes de directory RECYCLER benaderen.
[edit]
[ Voor 10% gewijzigd door sjroorda op 11-05-2003 15:20 ]
hoe bedoel je dat? vfat kent geen rechten dus je kan gewoon alles bekoekeloerensjroorda schreef op 11 May 2003 @ 15:19:
Eh...
[edit]
Recycle-bin is niet uitgeschakeld. Al staat er nog steeds niet op mijn C:\ de map RECYCLED.
Maar via Start --> uitvoeren --> C:\RECYCLED --> OK kan ik er wel bijkomen. Ook is het gelukt met het programma radmin om dat over het netwerk te doen. Het werkt! Thnx
Ik snap alleen nog steeds niet waarom hij niet om mijn C: word weergegeven, terwijl ik toch echt alle bestanden weergeven heb ingeschakeld.
Maaroed, thnx!
Maar via Start --> uitvoeren --> C:\RECYCLED --> OK kan ik er wel bijkomen. Ook is het gelukt met het programma radmin om dat over het netwerk te doen. Het werkt! Thnx
Ik snap alleen nog steeds niet waarom hij niet om mijn C: word weergegeven, terwijl ik toch echt alle bestanden weergeven heb ingeschakeld.
Vreemd, op mijn Win2k installatie heet hij ook Recycler. Ik kijk overigens ook vanuit Linuxsjroorda schreef op 11 May 2003 @ 15:19:
Maar als ik op de XP bak hier naast kijk, dan heet hij echt recycled. Vreemd
[edit]
offtopic:
idd
al vind ik /dev/null stoerder dan Recycle Bin 
idd
Ik heb NTFS en die kent wel rechtenG33rt schreef op 11 May 2003 @ 15:21:
hoe bedoel je dat? vfat kent geen rechten dus je kan gewoon alles bekoekeloeren
Hide Operating System files oid in Tools -> Folder options zoals ik al zei.kevinvs schreef op 11 May 2003 @ 15:24:
Ik snap alleen nog steeds niet waarom hij niet om mijn C: word weergegeven, terwijl ik toch echt alle bestanden weergeven heb ingeschakeld.Maaroed, thnx!
[ Voor 35% gewijzigd door blackd op 11-05-2003 15:26 ]
Je kan toch de recycle bin compleet uitschakelen onder Windows? Of zeg ik nu iets dat niet klopt
?
Je kan het afaik dusdanig instellen dat files niet meer naar de prullenbak gaan, maar direct worden verwijderd. Dat kon ook al onder andere versies van Windows. Dat bedoel je?sjroorda schreef op 11 May 2003 @ 15:25:
Je kan toch de recycle bin compleet uitschakelen onder Windows? Of zeg ik nu iets dat niet klopt?
Verek, toch verkeerd gelezen, er stond nog het woordje verbergen achter. Had ik niet gezien dus ik had hem aangevinkt. Uitvinken en inderdaad, hij staat er. OK, ik ben helemaal tevreden. Bedanktblackd schreef op 11 May 2003 @ 15:24:
[...]Hide Operating System files oid in Tools -> Folder options zoals ik al zei.
[edit]is dus reply op blackd
Precies. Wil dat niet ook zeggen dat Windows de dir 'Recyclerd' (tja, nou weet ik het niet meer
) verwijdert? Uit efficiency-oogpunt is dat wel aan te raden...
Maar het probleem van TS is opgelost, de dir staat er wel degelijk, dus geen andere offtopic discussies meer beginnen/vervolgen
.
Precies. Wil dat niet ook zeggen dat Windows de dir 'Recyclerd' (tja, nou weet ik het niet meer
Maar het probleem van TS is opgelost, de dir staat er wel degelijk, dus geen andere offtopic discussies meer beginnen/vervolgen
[ Voor 12% gewijzigd door sjroorda op 11-05-2003 15:32 ]
RECYCLER (of RECYCLED) is een systeemmap en je kunt er dus niet zomaar in kijken. Het lukt wel als je op de Command Prompt eerst
code:
gebruikt en daarna 1
| ATTRIB -S -H -R RECYCLER |
code:
1
| CD RECYCLER |
Pagina: 1