S55 & nummerherkenning uit Telefoonboekje in SMS

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zit met een probleempje op mijn Siemens S55:

Krijg van Vodafone altijd netjes een SMSjes als iemand me gebeld heeft. Hierin staat dan het telefoonnummer van de beller vermeldt. Alleen krijg ik dit nummer ook in beeld als een nummer al in mijn telefoonboekje staat. Dit is niet erg handig. Dan weet ik nog steeds niet wie me gebeld heeft en moet ik dat nog steeds opzoeken.

Weet iemand wel hoe de het telefoonnummer in het SMS kunt vervangen door de naam uit je telefoonboekje?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 21:24
(als ik het goed begrijp) het nummer staat geschreven in dat smsje. dan kan dat nummer wel in je tel. boek staan, maar omdat het nummer vast staat in het bericht zal daar nooit een naam komen te staan.
lijkt mij iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
DrNizeGuy schreef op 11 May 2003 @ 15:33:
(als ik het goed begrijp) het nummer staat geschreven in dat smsje. dan kan dat nummer wel in je tel. boek staan, maar omdat het nummer vast staat in het bericht zal daar nooit een naam komen te staan.
lijkt mij iig
Ja, dat kan wel degelijk. Ik heb het namelijk al bij iemand gezien.
Sterker nog bij mij werkte het tot nu toe 1 keer. Tijdens mijn Vakantie in Portugal, toen ik een SMSje kreeg dat ik mijn Voicemail gewoon kon bellen met 121.
121 werd vervangen door het woord dat ik daarvoor in mijn Telefoonboekje heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
druk je toch gewoon op bellen, dan zet je telefoon automatisch de goede naam op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:51

Korakal

Up up up!

Ik heb net even gekeken wat 'ie bij mij doet:
121 heb ik in m'n telefoonboek staan als 'Voicemail' en het nummer van degene die de voicemail heeft ingesproken staat ook in het telefoonboek.

Het bericht is:
10.05.03 11.56 Vodafone Voicemail Vodafone VoiceMail. U heeft 1 bericht(en). Het nummer van de laatste beller is +3133455****. Bel 121

De afzender van het bericht wordt dus wel als naam gedisplayed als 'ie in het telefoonboek staat, de inhoud van het bericht wordt geheel overgenomen zonder nummers in namen om te zetten.

[edit]
Het afzendernummer van de SMS melddienst van Vodafone staat ook in m'n telefoonboek, namelijk als 'Vodafone Voicemail'.

[ Voor 14% gewijzigd door Korakal op 12-05-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik heb zelf Orange en denk dat dit ervan afhangt hoe je je nummers in je S55 hebt geprogrammeerd. Ik zelf heb alle nummers de +31 code meegegeven en dan vernadert de tel wel nummers in een naam anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

magicstar schreef op 11 mei 2003 @ 19:41:
Ik heb zelf Orange en denk dat dit ervan afhangt hoe je je nummers in je S55 hebt geprogrammeerd. Ik zelf heb alle nummers de +31 code meegegeven en dan vernadert de tel wel nummers in een naam anders niet.
no~

Ik heb ook alle nummers met +31, zie bovenstaand voorbeeld.
Dat is dus niet hetgeen wat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
Korakal schreef op 11 mei 2003 @ 20:00:
[...]

no~

Ik heb ook alle nummers met +31, zie bovenstaand voorbeeld.
Dat is dus niet hetgeen wat verschil maakt.
Klopt, dat heb ik ook.

Dus het is mogelijk. Alleen niemand weet hoe. Een beetje vreemd......
Er moet een logische verklaring zijn lijkt me. En geen toeval dat het kan....

Of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

Hier is een heel erg logische verklaring voor. Je telefoon gebruikt het inkomende nummer als nummer voor telefoonboek, als je inkomende nummer anders is dan het nummer wat in de tekst staat aangegeven krijg je dit probleem ook. Enne niemand ooit opgevallend at geen een aanbieder het zelfde nummer gebruikt om te antwoorden. Er is echt niemand die een sms krijgt van 121 hoor, is altijd een ander nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Volgens mij klopt jouw redenering niet helemaal. De vraag van de topicstarter is waarom nummers in de tekst van een SMS bericht niet worden omgezet in een naam, zodra deze in het telefoonboek staan.
Dat hier toevallig het voorbeeld van de voicemail-sms wordt genomen, wil niet zeggen dat het bij andere SMS berichten wel goed gaat. Want ook in een ander bericht waar een nummer in vermeld is wordt dit niet omgezet in een telefoonnummer.
'It's a feature, not a bug'. Siemens heeft er blijkbaar gewoon voor gekozen om een nummer in een bericht niet te laten omzetten naar een naam wanneer 'ie herkend word.
Dit in tegenstelling tot het nummer van de afzender van het bericht; dit wordt wel omgezet. Dit is denk ik waar magicstar het in z'n reply over heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 12-05-2003 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
Anoniem: 28048 schreef op 12 May 2003 @ 08:20:
Hier is een heel erg logische verklaring voor. Je telefoon gebruikt het inkomende nummer als nummer voor telefoonboek, als je inkomende nummer anders is dan het nummer wat in de tekst staat aangegeven krijg je dit probleem ook. Enne niemand ooit opgevallend at geen een aanbieder het zelfde nummer gebruikt om te antwoorden. Er is echt niemand die een sms krijgt van 121 hoor, is altijd een ander nummer
Marvman......heb je wel goed gelezen?
Bovenstaande reactie slaat de plank helaaz mis. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
Korakal schreef op 12 May 2003 @ 08:54:
[...]

Volgens mij klopt jouw redenering niet helemaal. De vraag van de topicstarter is waarom nummers in de tekst van een SMS bericht niet worden omgezet in een naam, zodra deze in het telefoonboek staan.
Dat hier toevallig het voorbeeld van de voicemail-sms wordt genomen, wil niet zeggen dat het bij andere SMS berichten wel goed gaat. Want ook in een ander bericht waar een nummer in vermeld is wordt dit niet omgezet in een telefoonnummer.
'It's a feature, not a bug'. Siemens heeft er blijkbaar gewoon voor gekozen om een nummer in een bericht niet te laten omzetten naar een naam wanneer 'ie herkend word.
Dit in tegenstelling tot het nummer van de afzender van het bericht; dit wordt wel omgezet. Dit is denk ik waar magicstar het in z'n reply over heeft.
Klopt allemaal.

Voor de duidelijkheid:
Het gaat dus NIET om nummer van afzender.
Maar om telefoonnummers IN het SMSje zelf......

Een feature dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:34
Hmm, das wel jammer: ik was van plan een S55 aan te schaffen ipv mijn C35i, die verandert een nummer in het berichtje wel in een adresboek item.

Maar komt het misschien niet door de 2 adresboeken (of telefoonnboek)?

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Heb het net geprobeerd met mijn thuis tel naar voicemail (orange)
Krijg dan het volgende smsbericht
Orange
De volgende nummers hebben geen bericht achtergelaten:

Thuis heeft u 1 keer gebeld
Thuis is dus mijn eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
magicstar schreef op 13 May 2003 @ 11:48:
Heb het net geprobeerd met mijn thuis tel naar voicemail (orange)
Krijg dan het volgende smsbericht

[...]

Thuis is dus mijn eigen nummer.
Precies.....het werkt bij jou dus wel. Het vreemde is dat het bij mij niet werkt.
Zou het aan versie software liggen? Of aan iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Heb de laatste update van de Siemens site maar daarvoor werkte het ook al op die manier.

Enige jammere is dat je niet als bij c35i meteen terug kan bellen als het nummer geselecteerd staat. Altijd erg handig gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

magicstar schreef op 13 May 2003 @ 20:30:
Heb de laatste update van de Siemens site maar daarvoor werkte het ook al op die manier.

Enige jammere is dat je niet als bij c35i meteen terug kan bellen als het nummer geselecteerd staat. Altijd erg handig gebruik van gemaakt.
hmz, kan gewoon terugbellen hoor! Als het geselecteerd is gewoon op de groene knop drukken.

Trouwens, ik krijg altijd status berichten als ik een sms verstuurd heb. Maar in sommige gevallen worden nummers niet veranderd naar namen! De ene keer gebeurd het dus wel, en de andere keer niet! Bizar! Heb trouwens Firmware 11 draaien...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:34
Komt het echt niet door de verschillende geheugen locaties waar je de nummers in op kan slaan?

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
Mrc4U schreef op 13 mei 2003 @ 21:54:
Komt het echt niet door de verschillende geheugen locaties waar je de nummers in op kan slaan?
Ik heb het even getest. Maar zowel een nummer uit Telefoonboek als Adresboek wordt niet herkent. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Misschien heeft het te maken met de manier waarop je de nummers opslaat?
In die SMS berichten zetten ze altijd 06.... of 010.... Als je de telefoonnummers dan als +316... en +3110... opslaat herkent 'ie ze misschien niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
Anoniem: 82206 schreef op 14 May 2003 @ 10:16:
Misschien heeft het te maken met de manier waarop je de nummers opslaat?
In die SMS berichten zetten ze altijd 06.... of 010.... Als je de telefoonnummers dan als +316... en +3110... opslaat herkent 'ie ze misschien niet? :?
SMS gebeurd in de +316 vorm....maar nummer wordt niet herkent of het nu als +316 staat of als 06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Heb er nog even naar gekeken. Had dit vroeger bij mijn c35i ook dat het even duurde voordat de namen verschenen ipv telnummers. Dit was vooral een probleem als je je tel net aangezet had.

/me magicstar gaat ff brainstormen nu
Heb je je nummers mss beveiligd op je sim staan?
Heb je de nieuwste firmware van de Siemens site?
Welke operator? (Chip&ik beide orange en dan werkt het wel) kleine kans dat het er mee te maken heeft maar toch.

Ps: hoe kon je fireware checken?
Ben het ff kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Nu online
magicstar schreef op 14 May 2003 @ 11:45:
Heb er nog even naar gekeken. Had dit vroeger bij mijn c35i ook dat het even duurde voordat de namen verschenen ipv telnummers. Dit was vooral een probleem als je je tel net aangezet had.

/me magicstar gaat ff brainstormen nu
Heb je je nummers mss beveiligd op je sim staan?
Heb je de nieuwste firmware van de Siemens site?
Welke operator? (Chip&ik beide orange en dan werkt het wel) kleine kans dat het er mee te maken heeft maar toch.

Ps: hoe kon je fireware checken?
Ben het ff kwijt 8)7
- Mijn nummers staan niet op SIM, maar in toestelgeheugen
- FirmVersie 09
- Vodafone

Werkt het bij jou trouwens ook als je een SMS aan je zelf stuurt met tel.nummer daarin???

N.B. Firmversie S55 achterhalen?
Instellingen > tst. Instellingen > Toestelnr > Info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
:? :? :?

Als ik mezelf een smsje stuur werkt het idd niet.

:X Tijd om Siemens eens te mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

Kan het niet zijn dat je adresboek als standaard telefoonboek hebt staan of andersom? Misschien voert hij dit truukje alleen uit bij nummers uit je standaard tel/adresboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij Orange werkt het bij mij ook niet.. die zeggen namelijk in plaats van +31492xxxxxx dat ik ben gebeld door +492xxxxxx. Slaat echt nergens op dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16135

Het ligt echt aan de firmware. Bij mij heeft het altijd gewerkt, totdat ik net de firmware heb geupdate naar versie 12 en nu werkt het plotseling niet meer.
Weet iemand misschien een manier om in een keer, massaal al je nummers te veranderen zodat er +31 voor komt te staan? Dat zou bij mij een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ja die weet ik.
Sync je telefoon met Outlook (aparte map aanmaken). Exporteer alle items naar een .csv bestand (te openen met Excel) en vervang dmv een replace all de voorvoegsels. Importeer weer in Outlook. Wis de inhoud van je telefoon en sync opnieuw. Voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16135 schreef op 02 June 2003 @ 13:36:
Het ligt echt aan de firmware. Bij mij heeft het altijd gewerkt, totdat ik net de firmware heb geupdate naar versie 12 en nu werkt het plotseling niet meer.
Weet iemand misschien een manier om in een keer, massaal al je nummers te veranderen zodat er +31 voor komt te staan? Dat zou bij mij een oplossing zijn.
Even nog een update en wijziging met betrekking tot mijn update naar firmware 12.
Ik zei dat mijn nummers niet meer herkend werden. Dit was niet zo, na de update waren alle telefoonnummers uit mijn lijst verdwenen. Ik had ze nog wel in outlook staan, maar synchroniseren met Bluetooth werkte plotseling ook niet meer.
Na een paar dagen (vandaag) werkte het plotseling wel, en wat bleek, de telefoonnummers stonden nog wel in de telefoon, maar op een of andere manier niet zichtbaar... Nadat ze verwijderd waren door de synchronisatiesoftware is alles weer goedgekomen. Maar let dus op met een firmwareupdate naar versie 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb wel ontdekt dat hij het eerste nummer wel veranderd, maar het tweede of verdere nummer veranderd hij niet. Vaag, mijn ouwe S35i deed dat wel.... Draai momenteel nog steeds FW11, is het bij FW12 al opgelost?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op 06 juni 2003 @ 22:21:
Heb wel ontdekt dat hij het eerste nummer wel veranderd, maar het tweede of verdere nummer veranderd hij niet. Vaag, mijn ouwe S35i deed dat wel.... Draai momenteel nog steeds FW11, is het bij FW12 al opgelost?
Welk en wat voor nummer wordt er veranderd? En welke niet?..
Pagina: 1