Action Quake 2: Wie speelt het nog ? *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.592 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
hallo dit is een oproepje voor de action quake 2-ers.

zijn er nog goede servers, waar dit masterlijk spel op gespeeld word ?
want ik kan helaas nix vinden, want dit is voor mij nog steeds de beste team-shooter. (gewoon erg leuk =) )

zou iemand mij servers kunnen aanwijzen ? alvast bedankt ! (gamespy werkt niet zo goed, om servers daarmee te zoeken...naja lege....)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10781

Ik speel nu heel af en toe reaction quake 3 (www.reactionquake3.com) lijkt er erg veel op ;).. Aq2 was erg cool ja :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
hey cool, ff downloaden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

LOL
Heb ik ook jaren actief gespeeld (lord_rage & t-lor)
De dm mode (want a gun? shoot the guy who's got it :) ) was echt geweldig leuk
lekker herkenbaar zonder realisme gezeik :)

maar servers werden steeds moeilijker te vinden, en toen ook nog overal dat "all guns all extra's " werd aangezet was de lol er wel af :(

dat rq3 eens checken, lijkt veel belovend !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

MaDLiVe

.-Observer-.

Jaren gespeelt. Sorry hoor maar die game is echt verjaard :P

MaDLiVe (PmE/Nm3 waren de clans waar ik in heb gespeelt).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

jaren gespeeld
Kwam oa vaak thuis bij de mensen verandwoordelijk voor action.gelrevision.nl
Zat mijn geheugen in die pc als ik me niet vergis
Heb toen bij DAS en EIB gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
  • Laatst online: 20:03
Anoniem: 63800 schreef op 12 mei 2003 @ 12:24:
jaren gespeeld
Kwam oa vaak thuis bij de mensen verandwoordelijk voor action.gelrevision.nl
Zat mijn geheugen in die pc als ik me niet vergis
Heb toen bij DAS en EIB gezeten
:D
Ik ben admin geweest op de gelre server (Asskicker) en was clanleader van EIB :P!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17622

:D EIB Ownes! :P

>:)

Kspeel soms nog op jolt servers, samen met aars zat ik ook bij EIB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik speel weles Action Halflife.
Ik heb daarvoor zelfs een map gemaakt... hij word weleens gedraait op kleine toernooitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Ik speelde, maar er zijn nog genoeg servers hoor :D alleen geen NL

set adr8 "game-server.nl:27910"
set adr7 "game-server.nl:27900"
set adr6 "212.202.252.153:27910"
set adr5 "l1gs.de:27910"
set adr4 "deerdance.net:27911"
set adr3 "deerdance.net:27910"
set adr2 "62.105.80.10:27940"
set adr1 "denmark.z0r.nl:27935"
set adr0 "denmark.z0r.nl:27123"

:)

[ Voor 70% gewijzigd door DeppOx op 13-05-2003 12:55 ]

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 10:27
Was wel leuk :), alleen granaten waren wat extreem krachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlubberZwijn schreef op 13 mei 2003 @ 14:35:
Was wel leuk :), alleen granaten waren wat extreem krachtig...
Ach dat valt wel mee :) gewoon uitkijken waar je loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 06:41

BaatZ

Prullenbakker :?

Whoa yeah een aq2 topique !!!
GREAT

Ik speelde altijd op action.gelrevision.nl (De Messias / Augustus / Mad-Cow) heb nog in EIB gezeten voor een weekje :)
Yah dat was nog eens een community met gelrevision daaro, zal je met geen enkele game meer terug krijgen denk ik :/

Xal die q3 shit eens checken, lijkt me wel wat, maar aq2 heb ik een half jaar geleden met pijn in het hard weggegooid (moest ut2k3 installeren en de aq2 dir was "gegroeid" tot 3,5 GB :D )

Natuurlijk was ik ook wel eens op de fury.net en BW servers, maar die draaien niet meer geloof ik he ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29505

Hier ook nog een oud aq'er haha :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Ik heb het ook gespeeld. Ik vond het altijd kicken om iemand met je afgezaagde shotgun van dichtbij de lucht in te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Heb het gespeeld, maar was er niet zo weg van. Op zich raar want CS heb ik weer wel extreem fanatiek gespeeld (wie niet :P). Voor mij is Lithium de beste Q2 mod :Y)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

opzich owned aq2, cs nog steeds wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeppOx schreef op 13 May 2003 @ 19:34:
opzich owned aq2, cs nog steeds wel :P
Eeuwig owned het CS! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39119

My god, was dit niet die game van: Lights, Camera, ACTION!?

Ook heel lang gespeeld ja, zou het wel weer eens willen spelen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolo_konijn
  • Laatst online: 01-06 17:30

lolo_konijn

huppel de huppel

Action quake 2 !

Best gaaf idd, ik zie allemaal mensen die ik al +3 jaar niet meer gezien heb :D
Ik speelde ook veel op gelrevision toen, zat in de clan YBY :)

MSI K8N Neo, A64 3000+, 1024 400, 20 GB maxtor, 160 GB hitachi, radeon 9800, dvd brander, tv kaart, geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ

BaatZ

lolo_konijn schreef op 14 May 2003 @ 14:23:
Action quake 2 !

Best gaaf idd, ik zie allemaal mensen die ik al +3 jaar niet meer gezien heb :D
Ik speelde ook veel op gelrevision toen, zat in de clan YBY :)
WTF damn tis de one & only Lolo Konijn !
hoooo yaaaaaa ik ben weer bezig met spelen trouwens, sommigen vinden reaction q3 helemaal niet zoals aq2, maar ik vind het er erg op lijken hoor, alleen sommige jumps in bijvoorbeeld urban zijn er stukken makkelijker op geworden, das wel jammer, heb ook aq2 er weer opgezet maar daar valt de framerate tegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 22-10-2006 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ

BaatZ

Anoniem: 30965 schreef op 14 May 2003 @ 17:59:
[...]

en ik maar denken dat die aq2 mail redelijk recent was :P
AQ2 mail ?
oooh over die gelrequake lan die er eventueel kwam, man das al wel een jaar geleden of zo hoor :D

Heb ik niet door laten gaan omdat ik geen geschikte lokatie kon vinden, en omdat er niet echt superveel animo voor was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 22-10-2006 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
  • Laatst online: 11-02-2024
AQ2 rox maar nadat Action Half-Life er kwam (http://ahl.action-web.net) speel ik het niet meer zoveel meer. Enne, AHL servers zijn er genoeg :) Speel het bijna iedere avond/nacht nog met een zooitje die-hards die er maar geen genoeg van krijgen :) Even een paar servers dan gelijk maar.

195.149.21.33:27055 jolt.co.uk - (01) Action HL
195.149.21.33:27065 jolt.co.uk - (02) Action HL - skirmish maps
195.149.21.33:27075 jolt.co.uk - (03) Action HL - Clan League Server
195.149.21.33:27085 jolt.co.uk - (04) Action HL - Deathmatch server

oh en onze eigen server natuurlijk _/-\o_

195.149.21.110:27055 jolt.co.uk - Mellow Out Massive [MOM] Action Beta 5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 18:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

> 195.149.21.33:27085 jolt.co.uk - (04) Action HL - Deathmatch server

Hmmm
heb paar van de eerste beta's van ahl gespeeld. maar die waren toch niet je van het :(

Overigens moet je ook eens naar urban terror kijken.
ikzelf en een hoop mensen die ik nog van aq2 ken spelen dit tegenwoordig.
en het speelt gewoon lekker :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
AHL 5.6 is goed reken maar :) Urban Terror is net iets anders idd, maar als je ahl na beta 2.5 of 3.55 niet meer heb gespeeld moet je het toch nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOCACE
  • Laatst online: 24-05 19:52

DOCACE

Whut's up

Het is alleen jammer dat het A-team niks meer van zich laat horen :(
De laatste keer dat ik nog iets nieuws van hun had opgedaan waren ze zogenaamd met een commercieel project bezig. Maar ik denk dat dit net zo geoed in het ronde archief is gestopt als action unreal.

Maar reaction quake 3 is zeker een bezighouder. De programmeurs van r3 brengen ook vaak nieuwere updates voor de mod uit zodat deze niet sne in vergetelheid raakt :)

I.R.

DOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

* Anoniem: 75994 speelt nu al 4 jaar bijna iedere dag even Actionquake 2 onder de naam EraSer^ (hoe kon het ook anders).

Inmiddels al wel in iets van 25 clans gezeten en 5 clans zelf gehad. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 14-08-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

Anoniem: 75994 schreef op 16 mei 2003 @ 11:45:
* Anoniem: 49130 speelt nu al 4 jaar bijna iedere dag even Actionquake 2 onder de naam EraSer^ (hoe kon het ook anders) :P Inmiddels al wel in iets van 25 clans gezeten en 5 clans zelf gehad ;)
clanhoertje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
DOCACE schreef op 16 mei 2003 @ 11:42:
Het is alleen jammer dat het A-team niks meer van zich laat horen :(
De laatste keer dat ik nog iets nieuws van hun had opgedaan waren ze zogenaamd met een commercieel project bezig. Maar ik denk dat dit net zo geoed in het ronde archief is gestopt als action unreal.
...
Ze zijn zeker nog wel bezig en dat laatste project is naar mijn weten action ut2003, zie deze announcement van 18 februari 2003.
I am pleased to announce that we are once again working on an Action mod to be released to the public. Action Unreal Tournament never surfaced in any form after it's premature announcement. But we are officially announcing that work has already begun on Action for Unreal Tournament 2003. We will be bringing the Action gameplay you have come to expect from us to the most advanced online game out there. And with Unreal Tournament 2k3, we will be able to push Action even further than it has gone before to bring you the experience of being an Action Movie Star. There will be some new features that the Unreal engine allow us to implement as well as the standars that you have come to know from Action. New features include:

-Class based Heros each with thier own set of strengths and weaknesses, including: Stealth Hero, Stamina Hero, Agility Hero, Speed Hero, and Normal Hero.
-Style Kills Reward System that rewards both consecutive kills as Action always has, but also stylish moves like mid-dive headshots, hand to hand kills and the like. And similar to UT2k3's use of adrenaline, you can accumulate Style Kills until you use them for different action movie style power-ups like Unlimited Ammo or Second Wind(health boost) to name a few. And if you accumulate enough Style Kills some action movie-esque special moves will be available such a slow motion mode similar to our Adrenaline Mode in single player, or Human Sheild where you grab a nearby player and use them as a sheild while firing over their shoulder.

And both the Hero Classes and the Style kills can be disabled by Mutator if you want some vanilla Action gameplay. There will be a myraid of enhancements and improvements made possible by Unreal Tournament 2k3.

We as a team are going to be focusing on Action for Unreal Tournament 2k3 only from here on out. Aside from a patch to fix some bugs, all work on Action Half-Life will cease on our part so that we can fully concentrate on the next version. But we have decided to release the source code to the public so that some industrious person can keep Action Half-Life alive. This needs to be done, as hard as it is to say. Action Half-Life has been a part of my life for four years now. I started working on it in late '98 with Suislide and Cail and have watched over it since Beta 2.5 or so. So belive me when I say that this wasn't an easy thing. But for Action for Unreal Tournament 2k3 to succeed, it has to be done. Working on two mods was a big part of the original's demise.

Oddjob
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
Anoniem: 75994 schreef op 16 May 2003 @ 11:45:
* Dutchie! speelt nu al 4 jaar bijna iedere dag even Actionquake 2 onder de naam EraSer^ (hoe kon het ook anders) :P Inmiddels al wel in iets van 25 clans gezeten en 5 clans zelf gehad ;)
speel jij het dan nog op nederlandse servers ?

wel cool dat er zoveel mensen die spel ook mega gaaf vonden :D

ik zelf heb het veel via LAN gedaan, thuis/vrienden etc. (me modem was nogal gaar toen :P) en jah, er is nix beter dan.. Lights .. Camra...Action....

echt cool.... zeker die laser sight... zie je opeens zo'n rood stipje op de muur... meteen aaah, sjit..bukken... of die dot in je face :) aaaah scherm rood..bukken !!

mega tijden waren dat.. ennuu ik vind um nog steeds bruut :D

die reaction voor q3, is toch minder helaas... springen is minder, iedereen beweegt als lopende konijntjes, en de granaat is stuk minder krachtig.. dat vind ik wel jammer, want met zo'n granaat..man man... das was eng ! als je um hoorde vallen, meteeen hard weglopen voor je leven ! ..jaja, mooie tijden !

weet iemand nog of er nog werkende servers zijn ,waar je maps kan downloaden ?

• Dutchie!
* Schop !

Nog mensen die het spel nog spelen ? Ik ben bezig met een nieuwe map aan het maken, als hij klaar is zal ik hem wel posten (binnen 1-2weken hoop ik) en kunnen mensen hem testen ;) Als er nog mensen zijn die dit spelen...

Want... Light, Camara, Action ! klinkt nog steeds het vet-st wat ik heb gehoord aan het begin van een match...

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb in een goed "clan" gezeten in AHL. In principe zit ik er nog steeds... maar goed.
In ieder geval, nadat de ontwikkelaars de boel gingen porten naar UT2K3 heb ik vernomen dat ze hun eigen engine gingen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Ik speel het nog steeds, bijna dagelijks. Ik hang bijna alleen maar rond op Da-Main, de home-server van de clan =DA= / Death Angles. Als daar niemand is zoek ik meestal een volle finse/deense/zweedse server op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47
woei dit heb ik ook nog een tijd gespeeld.
heb het ooit eens bij familie gespeeld die volgens mij ook in dit topic repliede
Het was de enige reden dat ik quake 2 kocht :P
Destijds nog met een demos kabel modem met 6 kb up en down en altijd ping van rond de 100~200 :P

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Ik ben zelf ook begonnen op gelrevision server, aq2 is nog steeds cool ;)

messias jij was toch het broertje van cuban pete ofzo?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
HuggyB schreef op 12 augustus 2004 @ 16:14:
Ik heb in een goed "clan" gezeten in AHL. In principe zit ik er nog steeds... maar goed.
In ieder geval, nadat de ontwikkelaars de boel gingen porten naar UT2K3 heb ik vernomen dat ze hun eigen engine gingen schrijven.
De Mod is inmiddels voor UT2k4 en we gaan binnenkort releasen :)

http://www.ateamproductions.net

[ Voor 3% gewijzigd door kevin op 15-08-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOCACE
  • Laatst online: 24-05 19:52

DOCACE

Whut's up

Net even gekeken en het ziet er goed uit. Ik zie dat de bekende mappers uit aq2 ook nog steeds van de partij zijn :)
Nu maar hopen dat de mod bij de release aanslaat zodat er een hoop fans bij komen :)

DOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Ik heb redelijk lang aq2 gespeelt. Wel cool dat er een ut2k4 mod voor komt, die ga ik iig testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin
Sorry voor de kick :+ maar er is een promo video uit voor Action UT Release 1, check de site of ga het gelijk hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 16:09
Allereerst: Sorry voor het omhoog halen van een heel oude thread..
Ik heb de hoop dat één van de mensen die hier toentertijd op gereageerd hebben dit lezen.. :)

Vroeger ook heel veel gespeeld; teveel uur per dag; action.gelrevision.nl

Mijn oude middelbare school heeft mij gevraagd te helpen bij het opzetten van hun eerste lanparty (welkom in het jaar 2000..). Uiteraard wil ik dat doen. De beschikbare PC's zijn verouderd, dus of ik meteen wat oudere games wilde bedenken. Natuurlijk kan en mag AQ2 niet ontbreken.

Quake2 an sich heb ik nog wel. De MODs en MAPs en configs zijn verder ongetwijfeld nog wel ergens te downloaden, maar das redelijk wat werk.. ;-) Ik heb de hoop dat iemand nog een kant en klare RAR file of ZIP heeft.

Mocht iemand die hebben en het leuk vinden dat de huidige jeugd het 90s AQ2gevoel ervaart, stuur mij svp even een berichtje!

PS: Dit is GEEN vraag om illegale software. Quake 2 heb ik zelf; heb alleen de gratis beschikbare MOD en MOD files nodig.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een goed legaal alternatief dat gemakkelijk op oude hardware draait is Warsow. Gratis en gemakkelijk te verspreiden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ah ik ga even kijken, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
mati1983 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:25:
Allereerst: Sorry voor het omhoog halen van een heel oude thread..
Ik heb de hoop dat één van de mensen die hier toentertijd op gereageerd hebben dit lezen.. :)

Vroeger ook heel veel gespeeld; teveel uur per dag; action.gelrevision.nl

Mijn oude middelbare school heeft mij gevraagd te helpen bij het opzetten van hun eerste lanparty (welkom in het jaar 2000..). Uiteraard wil ik dat doen. De beschikbare PC's zijn verouderd, dus of ik meteen wat oudere games wilde bedenken. Natuurlijk kan en mag AQ2 niet ontbreken.

Quake2 an sich heb ik nog wel. De MODs en MAPs en configs zijn verder ongetwijfeld nog wel ergens te downloaden, maar das redelijk wat werk.. ;-) Ik heb de hoop dat iemand nog een kant en klare RAR file of ZIP heeft.

Mocht iemand die hebben en het leuk vinden dat de huidige jeugd het 90s AQ2gevoel ervaart, stuur mij svp even een berichtje!

PS: Dit is GEEN vraag om illegale software. Quake 2 heb ik zelf; heb alleen de gratis beschikbare MOD en MOD files nodig.. :)
Er is toch een kant en klare AQ client toch nog steeds? Waar je niet specifiek Q2 nog voor hoeft te installeren, http://q2online.net/action

Volgens mij zitten daar ook nog een hoop verdwaalde finnen nog steeds te rammen.

Overigens wel mooi om 't begin van deze thread uit 2004 nog te lezen, zoveel bekende namen van vroeger. PmE, Eibergen, Nm3, DA, heerlijk :D

Zelf ook nog gespeels voor S4P / Nm3 als KrunK volgens mij. Goddelijke game was het, zulke fijne movement mechanics zijn er nooit meer geweest in een game.

ps. volgens mij zijn de files van Action Quake 2 - The Next Generation ook nog beschikbaar http://aq2-tng.sourceforge.net/

[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 04-04-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mati1983
Ah leuk, ik ga het even nalezen!

Kwam redelijk wat bekende namen tegen inderdaad.. :) Heb je ook op action.gelrevision.nl gespeeld?
Werd toentertijd beheerd door een maatje van me; hij kon nooit zo goed kiezen wat betreft nicknames.. [DAS]Killer, Enforcer en Semt-X.. Nu ~15 jaar later is het nog steeds een goede vriend.

Vroeger hebben we redelijk wat LAN parties georganiseerd en via-via spreken we nog wel eens wat mensen van het AQ2-wereldje van toen. We lopen rond met het idee om een oldschool bijeenkomst te doen op een zaterdag oid, een soort mini-lanparty en gewoon weer lekker quaken.. En kijken hoe burgerlijk iedereen is geworden, haha..

Mijn clan kan ik overigens helemaal niets meer van vinden op Google :-(
]NoF[ ..oftewel Nation of Freaks
http://fly.to/nof niet meer te vinden :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
mati1983 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:13:
Ah leuk, ik ga het even nalezen!

Kwam redelijk wat bekende namen tegen inderdaad.. :) Heb je ook op action.gelrevision.nl gespeeld?
Werd toentertijd beheerd door een maatje van me; hij kon nooit zo goed kiezen wat betreft nicknames.. [DAS]Killer, Enforcer en Semt-X.. Nu ~15 jaar later is het nog steeds een goede vriend.

Vroeger hebben we redelijk wat LAN parties georganiseerd en via-via spreken we nog wel eens wat mensen van het AQ2-wereldje van toen. We lopen rond met het idee om een oldschool bijeenkomst te doen op een zaterdag oid, een soort mini-lanparty en gewoon weer lekker quaken.. En kijken hoe burgerlijk iedereen is geworden, haha..

Mijn clan kan ik overigens helemaal niets meer van vinden op Google :-(
]NoF[ ..oftewel Nation of Freaks
http://fly.to/nof niet meer te vinden :( ;)
Op action.gelrevision was dé go-to server, zeker toen wij thuis als een van de eerste kabelinternet kregen. De naam [DAS]killer zegt me nog wel wat, maar het is allemaal zo lang geleden ondertussen. :)

Het enige wat ik nog kan vinden van mijn clan S4P (striving for perfection) zijn resultaten van clan matches op de site van Clan Rock (over old-school gesproken:P) en die stammen uit 2002/2003 en toen was ik eigenlijk al gestopt met competitief AQ2, want studeren en de meta was ook wel ietwat veranderd. Iedereen kapotrushen met de m4+armor kreeg iedereen ondertussen ook wel door. :P

Op een gegeven moment zijn we nog een tijdje nummer 2 van de wereld geweest, helaas bleek de nummer 1 (SP | SWAT Patrol volgens mij uit Finland of Zweden) toen keihard te cheaten. Daarna was het volgens mij alleen nog Barrysworld die een serieuze competitie opzette maar die was ook binnen no-time failliet en volgens mij ook het definitieve einde van internationaal competitief AQ2.

Ik moet trouwens al enorm hard nadenken over mijn teamgenoten, zo lang geleden: Knijnemans, Kurupt, Chronos, maar dan.... :D

Over het opzetten van een reunie/old school lan etc wordt ook al lang gesproken en heb zeker wel interesse, het is alleen zo lastig om de contactgegevens te achterhalen, het was voornamelijk mIRC en ICQ toendertijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 23:45
LIGHTS! CAMERA! ACTION!

Dit brengt wel wat herinneringen naar boven. Ik heb ook nog op action.gelrevision.nl gespeeld in de periode 1998/2001. Ik denk dat mijn nickname in die tijd BuzZz was. De namen EIB (eiban) en Asskiller herinner ik mij nog, maar meer namen kan ik mij niet meer herinneren.

Gave herinneringen die weer boven kwamen:
- De map Urban met de strafejump die eerst onmogelijk leek en die je later door muscle memory blind kon doen.
- Een jungle map (camel?) met een gat in de grond waar je overheen moest springen. Sprong je erin, dan was dat een enorme afgang. Raakte je iemand mid-air boven die pit, dan viel hij erin. Mensen vonden het niet grappig als je met een shotgun bij die pit ging campen :)

Ik heb later ook nog op Barrysworld gespeeld, maar toen viel de community al uit elkaar. Counter-strike werd toen populair en heeft volgens mij een groot deel van de community opgeslokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
SlaadjeBla schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:34:
LIGHTS! CAMERA! ACTION!

Dit brengt wel wat herinneringen naar boven. Ik heb ook nog op action.gelrevision.nl gespeeld in de periode 1998/2001. Ik denk dat mijn nickname in die tijd BuzZz was. De namen EIB (eiban) en Asskiller herinner ik mij nog, maar meer namen kan ik mij niet meer herinneren.

Gave herinneringen die weer boven kwamen:
- De map Urban met de strafejump die eerst onmogelijk leek en die je later door muscle memory blind kon doen.
- Een jungle map (camel?) met een gat in de grond waar je overheen moest springen. Sprong je erin, dan was dat een enorme afgang. Raakte je iemand mid-air boven die pit, dan viel hij erin. Mensen vonden het niet grappig als je met een shotgun bij die pit ging campen :)

Ik heb later ook nog op Barrysworld gespeeld, maar toen viel de community al uit elkaar. Counter-strike werd toen populair en heeft volgens mij een groot deel van de community opgeslokt.
Stond EIB niet voor het plaatsje Eibergen waar al die spelers vandaan kwamen?

De jumps in AQ2 waren zo'n onderdeel van de bezopen hoge skill-ceiling, Counter-Strike was echt voor noobs in die tijd, dat ging zó langzaam. Haha hoe anders zou dat gaan lopen.

Op Urban waren zo ontzettend veel zieke jumps, vanaf straat niveau via de stoeprand de kantoorpanden op kon springen, door 5 strafe jump goed te times (lang, lang, lang, kort, lang), of de kort-kort-lang waarmee je van dak naar dak kon springen....

Zelfde met TeamJungle en Cliff, de jumps waarmee je zonder problemen halve mappen doorvloog... Genieten! Of Sludge waar je via de meest bizarre dubblejumps verdiepingen omhoog kon springen. Genieten. :)

Camel was die drie-weg map toch? Zoveel mappen die ik nog wel voor me zie, maar echt never nooit meer op de naam kan komen. :)

edit: Lol, er wordt weer een nieuwe versie gemaakt van Reaction Quake 3 en ze zijn ge-greenlit op steam zie ik: https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=526577157

laatste update eind november 2015, vanvaond de beta maar eens uitproberen.

[ Voor 6% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 05-04-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 23:45
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:07:
[...]

Stond EIB niet voor het plaatsje Eibergen waar al die spelers vandaan kwamen?
Inderdaad. Dat werd liefkozend Eiban genoemd (naar de map Urban).
De jumps in AQ2 waren zo'n onderdeel van de bezopen hoge skill-ceiling, Counter-Strike was echt voor noobs in die tijd, dat ging zó langzaam. Haha hoe anders zou dat gaan lopen.

Op Urban waren zo ontzettend veel zieke jumps, vanaf straat niveau via de stoeprand de kantoorpanden op kon springen, door 5 strafe jump goed te times (lang, lang, lang, kort, lang), of de kort-kort-lang waarmee je van dak naar dak kon springen....

Zelfde met TeamJungle en Cliff, de jumps waarmee je zonder problemen halve mappen doorvloog... Genieten! Of Sludge waar je via de meest bizarre dubblejumps verdiepingen omhoog kon springen. Genieten. :)
TeamJungle, dat was de map met die pit. Niet diep genoeg om dood te vallen, dus een beschamende suicide of wachten tot je gevonden werd was het enige dat restte.
Cliff was inderdaad ook mooi met die skilift.

"Eppie", ook een AQ2'er op gelrevision, had een CD samengesteld met de meest gespeelde maps. Zeker in die tijd scheelde dat nogal wat downloadwerk.

edit: volgens mij is dat deze eppie :o eppie

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 05-04-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer2k
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-01 10:21
Net gekocht, ziet er op het eerste gezicht goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12

Flipmo

OMG !!

Grappig om dit topic te zien, Hier [EIB]Flipmo
Mede clanoprichter met mijn broertje Asskicker.
EIB was idd een afkorting van Eibergen => Eiban Boppe :)

In die tijd nog een keer wezen stappen met een aantal mensen van DAS en NOF, wat een tijd was dat zeg!
Aantal nicknames die ik me herinner:
EIB Dexter
EIB 2PieceS
EIB Fragdaddy
EIB Apocalypse

DAS Semt-X
DAS Manga

NOF glazengooier en hekkenverplaatser.
Dit naar aanleiding van het stapavondje :P

Kameel
YBY ronziger
YBY kenicky