Dat heb ik ook met mijn legaal gekochte versie.
Ik had hem gekocht bij de Media Markt, maar daar wouden ze hem niet terugnemen. Dus ik een mailtje naar nl-cs@europe.ea.com gestuurd.
Ze antwoordde daarop als volgt:
Geachte EA-gebruiker,
Bedankt voor uw e-mail.
Wij zijn bezig een passende oplossing te zoeken voor uw probleem of vraag.
Wij vragen nog even uw geduld en zullen u zo snel mogelijk van een antwoord voorzien.
Met vriendelijke groet,
Electronic Arts Benelux BV
Customer Support Team
http://www.eagames.nl
---------------------------
Electronic Arts Benelux BV
Afd. Customer Support
Postbus 75756
1118 ZX Schiphol-Triport
The Netherlands
Klonk in eerste instantie hoopvol, maar ja dat mailtje dateerd alweer van 18 maart jongslede. Dus ze doen er geen klote aan, want ik heb in de tussentijd al verschillende mailtjes verstuurd zonder dat ik daar antwoord op heb gekregen.
Ik zit eraan te denken om een ingebrekestelling te sturen aan Media Markt(waarin ik alsnog nakoming van de overeenkomst eis), want mijn computer voldoet in ruime mate aan de door het door hun aangeboden spel gestelde eisen.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
Wat zijn mijn rechten?
Ik citeer:
Wat kan de koper eisen?
o.a. Conformiteit(art. 7:17 lid 1)
Wat wil zeggen dat de verkoper pas aan zijn leveringsverplichting heeft voldaan als de afgeleverde zaak(het spel) volgens afpraak tussen koper en verkoper is geleverd.
De afgeleverde zaak beantwoord volgens de wet niet aan de overeenkomst als die niet de eigenschappen bezit die de koper mocht verwachten.(art. 7:17 lid 2 BW)
Dat laatste past wel bij mijn situatie, want het spel doet het niet
Nou zegt Media Markt dat ik dat maar met EA moet regelen, maar ik heb in princiepe de overeenkomst gesloten met de Media Markt.
Iemand een idee?