[xp] gui is... vernaggeld

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Help! :D

Ik kan in geen enkel menu meer komen, ik zie alleen nog icoontjes. Ik kan nu zelfs niet zien wat ik type. Met hulp van iemand anders heb ik een plaatje kunnen maken die hij heeft geupload, ik hoop dat het zichtbaar is

Afbeeldingslocatie: http://bauke.free.fr/pics/screenshot.png

Het enige dat ik me kan herinneren dat dit zou kunnen hebben veroorzaakt is het vervangen van uxtheme.dll zodat ook onofficlele skins te gebruiken zijn. Ik wilde de originele terugzetten, maar op de windows cd staat deze als uxtheme.dl_, daarbij kan ik alleen een dos promptje gebruiken (verkenner is waardeloos).

Ik kan dus bijna niets meer met de Windows gui. Formateren is op zich geen enorm probleem, maar ik zou dit heel graag willen oplossen indien mogelijk. Iemand een idee? Hoe kan ik .die files op de windows cd uncompressen? Ligt het sowieso wel aan de dll?

Sorry van spelfouten en de oversized screenshot. Bedankt voor de hulp alvast :)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:36
Ik heb nog wel de orginele gebackupt.. Als je hem wilt upload ik hem voor je...

• wacko
Heel graag :)
[edit] ik heb SP1, maakt dat nog wat uit?

[ Voor 63% gewijzigd door wacko op 11-05-2003 13:41 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Opstarten (F8) in laatst werkende configuratie?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Met de DOS-Prompt kun je enorm veel doen hoor ;).
Ik zou inderdaad de originele uxtheme.dll terugzetten, waarschijnlijk is de uxtheme.dl_ hetzelfde bestandje, alleen dan anders genaamd. Het commando is:
copy d:\uxtheme.dl_ c:\windows\system32\uxtheme.dll
Waarbij d:\ de cd-romdrive en de juiste directory is natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat dat je probleem is.

• wacko
XceeD: ik heb nooit een restore point gemaakt, zou het dan toch werken? Ik zal zo eens prberen, bedankt

Compubiter: ik denk wel dat ie compressed is: het verschil is 20 en 200 kilobyte van resp. die van de cd en die in de Windows dir.

Bedankt voor alle snelle reacties :)

[ Voor 9% gewijzigd door wacko op 11-05-2003 13:45 ]

• wacko
cls: bedankt, maar ik kreeg een forbidden.. anyway, ik had 'm al van iemand anders toegestuurd gekregen, heb 'm zojuist vervangen, maar geen resultaat.

Ik ga nu even Windows setup te doen, kijken of ie 'm kan restoren

[edit] aan de dll ligt het dus iig niet, neem ik aan

[ Voor 16% gewijzigd door wacko op 11-05-2003 14:07 ]

• wacko
Ik geef het op, zelfs met Windows opnieuw geïnstalleerd (Repair kiezen in de setup) doet ie het nog niet. Dan maar formateren. Bedankt voor alle hulp, desondanks

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Compubiter schreef op 11 mei 2003 @ 13:43:
Met de DOS-Prompt kun je enorm veel doen hoor ;).
Ik zou inderdaad de originele uxtheme.dll terugzetten, waarschijnlijk is de uxtheme.dl_ hetzelfde bestandje, alleen dan anders genaamd. Het commando is:
copy d:\uxtheme.dl_ c:\windows\system32\uxtheme.dll
Waarbij d:\ de cd-romdrive en de juiste directory is natuurlijk.

Ik denk inderdaad dat dat je probleem is.
Ehm, moet dat niet extract of unpack ofzoiets zijn? **_ was vroeger in DOS iets dat was ingepakt, een simpele rename is dan niet genoeg.

MechWarrior || Monsters Game

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

GambitRS schreef op 11 May 2003 @ 14:51:
Ehm, moet dat niet extract of unpack ofzoiets zijn? **_ was vroeger in DOS iets dat was ingepakt, een simpele rename is dan niet genoeg.
Sommige programma's was het altijd gewoon "copy", althans, zo heb ik het altijd begrepen. Zo te zien moet je inderdaad met een ander commando, want het werkt niet. Maar TS heeft het bestandje al (alleen werkt het nog niet :P).

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:42
misschien hebt het prog sfc (system file scan) deze kan je gewoon in de dos-prompt uitvoeren. Hij gaat dan alle bestanden controleren of deze nog correct zijn.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12
je moet het progje 'extract' gebruiken om .dl_ bestanden uit te kunnen pakken naar .dll

dat moet op de CD staan ..

[ Voor 20% gewijzigd door ScuL op 11-05-2003 15:09 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1