"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
waarom moet je die tweaken om er met 5 computers op te kunnen?
Het zal ongetwijfeld om een Speedtouch Home gaan die naar Pro "getweaked" is, waardetje veranderen en je hebt een routerCarloz schreef op 11 May 2003 @ 13:47:
wat is het voor een 'alcatel?' is het een router begrijp ik?
waarom moet je die tweaken om er met 5 computers op te kunnen?
Verder klinkt dit eerder als een "iets" te star ingestelde firewall, heb je dat op alle pc's op je lan?
Ke.. wist dus niet dat dat mogelijk wasCaesartje schreef op 11 May 2003 @ 13:50:
[...]
Het zal ongetwijfeld om een Speedtouch Home gaan die naar Pro "getweaked" is, waardetje veranderen en je hebt een router
Verder klinkt dit eerder als een "iets" te star ingestelde firewall, heb je dat op alle pc's op je lan?
Verwijderd
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Verwijderd
Maar van uitvallen van messenger was geen sprake.
Iets over het MSN protocol:
Zodra je bent ingelogd vraagt de server (na ongeveer 10 seconden) nog om een laatste controle, of je daadwerkelijk wel diegeen bent die ingelogd heeft, door jou een random reeks met cijfers / letters te geven, deze wordt door MSN messenger beantwoord door de MD5 hash ervan terug te sturen, wordt dit niet gedaan wordt de verbinding verbroken.
Misschien heeft dit 'r iets mee te maken
::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
Misschien is dat juist het probleemTiberium schreef op 11 May 2003 @ 19:52:
hmmz.... mijn firewall staat goed hoor. Daar ligt het niet aan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat zou wel waarschijnlijk zijn, ware het niet dat ik *NIX* aan mijn instellingen veranderd heb, en hij het eerst wel gewoon deed! Kan het liggen aan Plus! ofzo?
Aan Plus zal dit niet liggen. Voor zover ik weet doet Plus niks met je Internetverbindingen... Heb je soms ook programma's draaien als Overnet, eMule, eDonkey? Die vreten bandbreedte en soms klapt door die programma's mijn MSN er ook uit (met mijn oude verbinding was dat overigens).Tiberium schreef op 12 May 2003 @ 09:03:
[...]
Dat zou wel waarschijnlijk zijn, ware het niet dat ik *NIX* aan mijn instellingen veranderd heb, en hij het eerst wel gewoon deed! Kan het liggen aan Plus! ofzo?
Verwijderd
want ik heb het probleem na driekwart jaar nog steeds niet weten op te lossen!
Mijn type is een alcatel speedtouch 510 die nu van home naar pro getweaked is.
- Firmware modem ?
- OS ?
- MSN versie ?
- Firewall ?
- Ondersteund je modem UpnP ? Volgens mij was dat wel nodig voor MSN in zulke gevallen dacht ik
win98se op 1 pc
msn versies: 6.0 2x 6.1 2x (geen plus! geinstalleerd meer)
firewall staat aan in modem, uit in win xp.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik erachter kom of ik dat uPNP heb?
en koffie, je hebt gelijk, dacht dat het niet relevant zou zijn....
[ Voor 14% gewijzigd door Tiberium op 11-01-2004 13:59 ]
Ook een alcatel home->pro
WinXP pro
MSN 6.0 (met plus)
Wel edonkey draaien (afentoe, maar als die uitstaat valt msn ook wel eens uit)
Heb mijn modem/router zo ingesteld dat mijn pc standaard forward is.
En heb een mcafee firewall draaien op mijn pc (maar volgens mij ook wel eens disconnect als die uit staat