Hy , een huisgenootje van me heeft een Packard Bell Iconnect met (ik geloof 733 Mhz ) Pentium III processor , en nou is het probleem dat elke keer bij het opstarten van de computer deze als een idioot gaat piepen. En bij nadere inspectie bleek dat elke keer bij het booten er een andere processor wordt gevonden. ( varierend van 700 - 866 Mhz) En dat elke keer als ie een snellere vind hij gaat piepen. Ik denk door te warm worden ( 70 graden) Wat kan dit zijn?
Dat kan en slechte fan zijn. Slechte coolpaste. Slechte bios readings [clearen dus]..
Wat voor piep is het? een sirene ?
Check in de bios de temps !
Wat voor piep is het? een sirene ?
Check in de bios de temps !
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
jah gekeken, die zijn redelijk hoog ( wel auto shut off) Maar ik denk dat dat doot het vinden van de verkeerde proc komt...
Of het is je CPU-fan die het na een aantal jaartjes heeft begeven, kijk er eens naar als de pc draait...
Das wel vaag.. maar het komt vaker voor op die houston bordjes [ik werk voor nec/pb]
Wat denk je van een biosflash..
Dit bordje moet haast wel een houston3 zijn.. [intel i810 chipset ofnie ?]
Wat denk je van een biosflash..
Dit bordje moet haast wel een houston3 zijn.. [intel i810 chipset ofnie ?]
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
geloof t wel , maar biosflash , weet niet of dat wel zon goed plan is ( de compu is al redelijk brak , maar ik probeer em zo wel ff te clearen...)
Biosflash? hm die van mij is daardoor dood gegaan (zelfde sys). Wou hm flashen omdat ie zo te weinig mogelijkheden bied..
Deze advertentieplaats is te huur!
Jah ik flash zowieso OEM computers niet graag , mn eigen zelfbouw compu is een andere zaak maarja..
Ok.. biosflash is niet zonder risico. Das waar.. Maar als je de juiste bios van de PBsite pakt gaat het wel goed hoor.. Ik zou volgende week wel ff kunnen checken voor je..
Volgens mij zit er ook intrusion alarm in die bios. Check ff of die op disabled staat..
Volgens mij zit er ook intrusion alarm in die bios. Check ff of die op disabled staat..
[ Voor 31% gewijzigd door boesOne op 11-05-2003 13:51 ]
ok , waar zit die dan ? Want ik vind het hele BIOS eigenlijk onoverzichtelijk...
(kon dus ook geen frequency settings voor de proc vinden om em handmatig op 733 Mhz te zetten.)
enne , waar zit je cmos clear jumper ( want in het packard bell boekje wordt daar ( natuurlijk) geen melding van gemaakt ....)
(kon dus ook geen frequency settings voor de proc vinden om em handmatig op 733 Mhz te zetten.)
enne , waar zit je cmos clear jumper ( want in het packard bell boekje wordt daar ( natuurlijk) geen melding van gemaakt ....)
[ Voor 27% gewijzigd door Kortfragje op 11-05-2003 14:16 ]
Sja.. wacky custom biossen..
Vlgnz mij advanced \ hardware setup \
iig in een van de submenuus in advanced..
Vlgnz mij advanced \ hardware setup \
iig in een van de submenuus in advanced..
hmmm schroef em open , zat zoveel stof tussen de koelfan dat ie nauwelijks meer draaide...
Waarom posten mensen met OEM PC's nooit de specs

Zie Dit graag lezen eer je een topic opent :
In de Technische PMG FAQ staat alles wat je nodig hebt om de onderdelen van je PC te identificeren. Doe dat eerst... En al lukt het niet 100%, zo'n Packard Bell heeft ook een modelnr, en als iemand die ooit op de PB helpdesk gewerkt heeft kan ik je verzekeren dat zelfs wij niet zonder modelnr kunnen ruiken wat er in die bak zit......
Zie Dit graag lezen eer je een topic opent :
Bij deze...Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!
-geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
-geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
-geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
-geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
-geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn
Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk
Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
In de Technische PMG FAQ staat alles wat je nodig hebt om de onderdelen van je PC te identificeren. Doe dat eerst... En al lukt het niet 100%, zo'n Packard Bell heeft ook een modelnr, en als iemand die ooit op de PB helpdesk gewerkt heeft kan ik je verzekeren dat zelfs wij niet zonder modelnr kunnen ruiken wat er in die bak zit......
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()