[php] imap_open

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, namelijk dat de functie imap_open() niet is defined..
PHP:
1
2
3
4
5
<?
echo phpversion();
if (function_exists('imap_open')){echo"<BR>Functions are available.";}
else{echo"<BR>Functions are not available."; }
?>
Dit geefd het volgende resultaat.
code:
1
2
4.3.1
Functions are not available.
en dat terwijl de functie imap_open al vanaf:
(PHP 3, PHP 4 )
toegevoegd is. Hoe kan ik deze functie zelf maken of aanzetten?

Alvast bedankt,
- Frag

[edit]
layout :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
http://www.php.net/manual/en/ref.imap.php

Moet dus meegecompileerd zijn bij PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik idd al gelezen, maar ik snap eigenlijk niet zoveel van hoe dat nou moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
Het moet op je server ondersteund worden; als dat niet het geval is heb je waarschijnlijk pech, of de systeembeheerder moet zo aardig zijn dit voor je te installeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 11 May 2003 @ 13:17:
Het moet op je server ondersteund worden; als dat niet het geval is heb je waarschijnlijk pech, of de systeembeheerder moet zo aardig zijn dit voor je te installeren ;).
het zit namelijk zo. Ik heb gewoon betaalde hosting en daarbij zit een pop3 account. Alleen wil ik outlook express niet gebruiken wegens de virussen en andere programma's wegens ongemak omdat ze meteen alles van de server afhalen en dan ben je het dus kwijt als er iets gebeurt.

Nou wil ik via localhost, mijn pop3 mail accessen zodat ik gewoon alles kan doen, zoals bij software. Alleen wil ik ook weer niet van die voorgekauwde webmail-troep. Ik wil het zelf programmeren. Alleen omdat ik die functie(s) mis lukt dat dus niet.

Via mijn webhost is het wel mogelijk, maar ik doe het vanaf localhost. Dat is dus een klein probleem.

Misschien dat je hier iets meer aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik weet niet hoeveel zin/tijd je hiervoor/hierin hebt, maar je zou natuurlijk ook een socketverbinding kunnen openen naar de mailhost, en dmv. het pop3 protocol alles doen.

Dit vereist natuurlijk wel enig uitzoekwerk, maar kan een leuke uitdaging zijn.

Start hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
Je zou eens kunnen kijken naar squirrelmail en dat als referentie materiaal gebruiken voor jouw webmail programma. Squirrelmail is een imap-client maar maakt geen gebruik van de PHP imap extension. We doen onze socket communicatie.
Weet echter waar je aan begint. De hoeveelheid code die je nodig hebt om een eigen mail programma te schrijven is niet gering.
Pagina: 1