windows 98 en directx gaat niet samen

Pagina: 1
Acties:

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 12:40

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Gisteren ging ik mijn oude pc bij mijn neefje in elkaar zetten. Ik had al veel problemen met installeren. Windows xp wild eniet installeren. Bij het kopieren van bestanden bleef ie bij de 2% hangen en starte de pc opnieuw op. Toen maar windows 98 geinstalleerd. Me neefje wilde gelijk muziek luisteren dus ik de drivers voor de geluidskaart geinstalleerd. Tijdens het installeren kwam ie bij een stukje over direct x en hoppa de pc starte opnieuw op. Ik geprobeert de geluidskaart drivers te installeren zonder direct x. Pc startte weer opnieuw op. Ik gebprobeerd videokaart drivers te installen. Boem pc startte weer opnieuw op. Iemand ideen?? Ik heb windows 98 al meerdere malen opnieuw geinstalled en ik heb ook load fail defaults en dat soort dingen gedaan in het BIOS. Ik hoop dat ik het snel kan oplossen want me neefje zeurt nogal.

Specs

pentium 2 350mhz
224mb ram pc 100
10gb harde schijf
32x speed cdrom van philips
soundblaster 128pci (creative)
56k modem
asus v7100 32mb geforce 2mx 400
windows 98 geen SE
10mbit netwerkkaart
verdere specs noodzakelijk vraag het maar

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

icecoolsniper schreef op 11 mei 2003 @ 12:49:
. Ik had al veel problemen met installeren. Windows xp wild eniet installeren. Bij het kopieren van bestanden bleef ie bij de 2% hangen en starte de pc opnieuw op. Toen maar windows 98 geinstalleerd.
[...]
Tijdens het installeren kwam ie bij een stukje over direct x en hoppa de pc starte opnieuw op. Ik geprobeert de geluidskaart drivers te installeren zonder direct x. Pc startte weer opnieuw op. Ik gebprobeerd videokaart drivers te installen. Boem pc startte weer opnieuw op.

>>>>> 224mb ram pc 100
Vreemde hoeveelheid, bij elkaar geraapt geheugen?

Probeer het eens met één 100% goed reepje.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
99% kans dat er hardware gaar is...
Begin maar eens met je geheugen testen met memtest86 en met een oppervlakte controle van je HDD...

Verwijderd

Hmmmm... Wat voor voeding? Lijkt me dat die GF2 MX400 een béétje te hoog gegrepen zou kunnen zijn voor dat pentium 2 board.

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 13:02:
Hmmmm... Wat voor voeding? Lijkt me dat die GF2 MX400 een béétje te hoog gegrepen zou kunnen zijn voor dat pentium 2 board.
Hoezo een GF2MX400 te hoog gegrepen voor een P2 bord?
Ik heb een Radeon 8500 in een 440BX mobo(waarschijnlijk heeft de topicstarter ook een 440BX mobo) en dat geeft echt geen problemen. Gewoon AGP 2x ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SH007 op 11-05-2003 13:05 ]

Verwijderd

vaak zo dat P2's niet zulk sterke voedingen hebben/ voedingen die gecalculeerd zijn, 135 watt etc. Een GF2 MX400 moet al actief gekoeld worden, ik néém aan, dat het een kaartje is wat best wel wat zuipt.

Aangezien directX de kaart als het ware "activeert" (hij gaat soms modeswitchen tijdens install), lijkt het mij wel mogelijk dat hij dan ff stroom gaat trekken = crash.

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 13:08:
vaak zo dat P2's niet zulk sterke voedingen hebben/ voedingen die gecalculeerd zijn, 135 watt etc. Een GF2 MX400 moet al actief gekoeld worden, ik néém aan, dat het een kaartje is wat best wel wat zuipt.

Aangezien directX de kaart als het ware "activeert" (hij gaat soms modeswitchen tijdens install), lijkt het mij wel mogelijk dat hij dan ff stroom gaat trekken = crash.
Dan is de oplossing een andere voeding proberen.
Ik denk echter dat het daar niet aan ligt, omdat windows ook al nauwelijks normaal te installeren is.

Laten we nu maar even een reactie van de topicstarter op onze suggesties afwachten ;)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Er zit een 300watt voeding in. Ik zal zo ff gaan memtesten, de HD is volges mij niks mis mee want ik heb alles geformatteerd en een paar weken geleden deed ie et nog. Die geforce 2 kaart ligt het niet aan want die heeft al een tijd in dat mobo gezeten en word passief gekoeld.ipset.
Over het geheugen. Er zit 1 128mb in van kingston, 1 64 mb van infineon en 1 32mb merkloos. Ik ga zo ff memtesten. Hij is nl nu nog de schijf aan het checken. En over die 3 geheugenmodules. Zal ik die van 32 mb weglaten? Of die van 32 en van 64?

[ Voor 17% gewijzigd door icecoolsniper op 11-05-2003 13:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

icecoolsniper schreef op 11 mei 2003 @ 13:17:
Over het geheugen. Er zit 1 128mb in van kingston, 1 64 mb van infineon en 1 32mb merkloos.
Bij elkaar geraapt geheugen dus :+

Probeer het maar eens met alleen die 128 erin.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
ik laat et nog ff zitten, en met 128 mb is de pc wel erg sloom voor spellen zoals moh:aa
Ik ben nu alle memtests aan het runnen, hoe lang gaat dit ongeveer duren?

Ik heb nu een schijfcontrole en een memtest gedaan, er was niks aan de hand. Ik heb ff alleen de 128mb erin gedaan, die is single sided. die 32 en 64 zijn double sided. Lijkt me dat het niet zoveel uitmaakt want hij heeft het altijd gedaan zo.

Hij doet het ook niet met die 128mb module, ik ga zo de voeding eens vervangen, die is al oud en de pc kent opstartproblemen als ik wat vervangen heb(stroom er af) dan wil ie niet booten. Dan hoor ik alles heel even opspinnen en weer uit gaan.

[ Voor 68% gewijzigd door icecoolsniper op 11-05-2003 21:08 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ik heb gisteren de voeding vervangen en de problemen zijn al minder, maar toch geeft ie nog vastlopers. Ik heb de proc terug geklokt naar 300mhz. Iemand nog tips?

Verwijderd

icecoolsniper schreef op 11 May 2003 @ 13:17:
En over die 3 geheugenmodules. Zal ik die van 32 mb weglaten? Of die van 32 en van 64?
Da's toch om problemen vragen 8)7

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 15:41:
[...]

Da's toch om problemen vragen 8)7
Heb met alle 3 de reepjes apart getest en het blijft gaarheid op een stokje

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Lijkt volgens mij ook een hardware probleem! Probeer eens zonder geluidskaart op te starten! of probeer een andere geluidskaart of videokaart kan ook misscien een probleem zijn!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Wat me opvalt is dat ie elke keer opneiuw opstart als er veel gelezen word van de cd-rom. Ik zit te denken aan een gare IDE kabel of is dit niet mogelijk. De cdrom zit op de secondary IDE. Rotte IDE poort? Gare chipset, want als ik probeer de GART drivers te installen start ie opnieuw op. Geluid werkt inmiddels wel gewoon door handmatig installen van de drivers. Ook direct x werkt goed.

IDE kabel vervangen, problemen blijven gewoon.

Gisteren avond had ik alles een beetje aan de praat. Vanochtend kreeg ik allemaal registerfouten en scandisk repareerde ze, maar ze bleven terugkomen. Windows opnieuw geinstalled. Net na het 2e windows 98 scherm start de pc opnieuw op. Na de install gaf scandisk de melding dat system.dat beschadigd was en dat alles hersteld was en de pc opnieuw opgestart moet worden. Doe ik dat dan blijft ie net na et 2e windows 98 scherm hangen. De veilige modus werkt ook niet want dan geeft explorer een fout. Als ik in de stappenmodus start dan start ie opnieuw op nadat ie de mouse driver heeft geladen. Wie kan me helpen???

[ Voor 64% gewijzigd door icecoolsniper op 18-05-2003 13:33 ]

Pagina: 1