Toon posts:

kabel & netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren kabel internet
maar ik had al een netwerk thuis tussen 2 pc`s met een croslink kabel
nu heb ik een probleem met de twee netwerk kaarten in pc1 als ik alleen de kabel kaart in mij pc heb en de IP adres staat automatic
heb ik geen probleem met internet
zet ik dan de netwerkkaart terug voor de netwerk in pc1 en vul ook hier de IP adres in dan kan ik niet meer interneten
bij mij hoeft pc2 niet perse op de kabel de pc2 is voor de kinderen met spelletjes en voor mij de opslag op de hardeschijf
bijde pc`s draaien op windows ME:?

Verwijderd

Dit zou toch moeten werken, want ik heb hetzelfde, welliswaar onder win2k server, maar toch. 1 netwerkaart heeft een vast IP-adres en de andere verkrijgt een ip-adres van de dhcp server van de kabelinternet

Zou toch eens je settings checken en met commando PING controleren of alles werkt...

Verwijderd

Topicstarter
kun je mij ff uit leggen dat er bedoeld wordt met DHCP >:)

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

DHCP = Dynamic Host Configuration Protocol.
Een DHCP server zorgt ervoor dat clients die zich willen aanmelden op een netwerk een IP adres krijgen toegewezen, dat uniek is binnen dat netwerk. In principe komt het erop neer dat je iedere keer dat je de computer opnieuw opstart, de DHCP server om een IP adres vraagt, in plaats van dat je dit op je eigen computer vastzet.

(beetje duidelijk?)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Je zou de kabel netwerk kaart zijn eigen IP adres kunnen geven.
In principe heb je toch een vast IP adres dus DHCP kan uit.
Ik denk dat daar de error in zit.

Als je IP niet hebt kun je dat zo opvragen met "winipcfg"
(via start en dan uitvoeren)

Suc6

Les Mzzl

]:O for ever

www.kuiphuis.nl

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Shit

verrekte }:O

]:O moet dus }:O zijn

www.kuiphuis.nl

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

(9> het is iets anders dan dat
onder win2k kun je inderdaad automatisch al deze dingen laten regelen maar als je het onder windows 9x of ME doet heb je een proxy proggie nodig. Ik gebruik zelf sygate op mijn server (dwz de computer waar de kaberl op binnenkomt) met windows NT, maar dat maakt niet uit voor het verhaal. (NT of ME) anders krijg je namelijk een ip confilct. voor interne ip adressen kun je het beste 192.168.0.x gebruiken waarbij de x staat voor 1 op je server, 2 op je 2e computer 3voor de derde (je linux bak waarschijnlijk) etcetera. Ik hoop dat je hier iets mee kunt succes.

Ow, de computers achter je server moet je niet op dhcp zetten, maar een eigen ip geven

en is het niet "ipconfig" in je command prompt om je ip op te vragen?

Stoer; Marduq

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 07:15
Heb je chello/upc?
heb dit probleem namelijk een keer gehad bij een klant. Zodra de 2e netwerk kaart erin zat, kreeg de inet-kaart geen ip meer van de dhcp.
opgelost door het inet-ip handmatige in te voeren.

Verwijderd

is toch geen probleem

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:47
Heb zelf ook ME, draai ook kabel (dit deel ik ook met andere computers in huis). Dus waarschijnlijk staan je instellingen gewoon verkeerd.

De meeste kabel-netwerkkaarten staan ingesteld op DHCP. (Dus auto-ip).

De meeste thuisnetwerken staan ingesteld op een vast ip-adres. (bijv 192.168.0.1)

Als het niet werkt, moet je eens met winipcfg kijken of je wel een ipadres voor beide adapters krijgt. Zo ja of dit ip klopt.
Zo niet probeer dan eens te releasen en probeer dan nog een pagina te openen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik mis blijkbar iets het programma
winipcfg kan ik dus niet vinden, wat doet dat dan precies of is het win me specefiek want dat gebruik ik niet :?

Stoer; Marduq

Pagina: 1