[XP] Lege dir verwijderen *

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
k zit al een paar dagen te klooien om een map weg te krijgen die aangemaakt is op mijn FTP schijf.

Vanuit de command zie ik dit :

L:\Extra\Nieuwe map>dir/x
De volumenaam van station L is IOMEGA_HDD
Het volumenummer is 5223-70D4

Map van L:\Extra\Nieuwe map

13-04-2003 23:42 <DIR> .
13-04-2003 23:42 <DIR> ..
10-05-2003 14:19 <DIR> ~02E7~1 ~

Ik krijg deze met geen mogelijkheid weg.
Ik heb um al getracht te hernoemen vanuit een FTP client en dan is de hernoemde map toegankelijk...Zodra ik um wil deleten dan gaat de hernoemde map weg maar dan is die ~ map weer niet benaderbaar...

Ik de search gebruikt maar tot nu toe nog geen oplossing kunnen vinden..Weet iemand hoe??

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Is dat op Windows XP :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 23:47
Euhhh... Virusscanner Of zeg ik nu hele rare dingen?

offtopic:
Omega is dat die composer???

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kan je niet op de pc zelf? En dan via Windows die map verwijderen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Welk OS precies? Win9(5|8), ME, NT, 2K XP ? In het geval van de laatste 3 kan het een permissie probleem zijn. Log in als Administrator en bekijk de security settings van die map en kijk of je het als Admin kan verwijderen.

D'r draait dus ook blijkbaar een FTP server op die bak. Zet die eens uit en probeer dan de dir te verwijderen.

Verwijderd

ja het zou inderdaad een virusscanner kunnen zijn denk ik. Een vriend van me heeft ook een hele rare map in zn ftproot staan, en die krijgen we er ook niet uit.. heel vaag.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien heb je hier iets aan? http://support.microsoft.com/?kbid=320081

Virussen? Scan ze hier!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderen vanuit de FTP client gaat ook niet?

In de search staan inderdaad vele tips om dergelijke dirs te verwijderen; het is wellicht verstandig om even aan te geven welke methoden je al hebt geprobeerd. Anders blijven we methoden voorstellen die je al lang hebt gebruikt ;)

Bijvoorbeeld via rd \ etc of rm.exe verwijderen zijn opties.

offtopic:
Ik pas je topictitel aan als je even aangeeft om welk OS het gaat, zie WOS Policy

En wildhagen: die link kende ik nog niet. Bookmarked O+

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 11-05-2003 12:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 22:10

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dit is volgens mij een map net als CON e.d. die je onder windows eignelijk niet mag maken en daarom ook niet weg krijgt maar via een unix bak of ftp client geen problemen mee hebt, wordt meestal gebruikt om files (warez) op je ftp te zetten zodat je ze niet zo makkelijk kan weggooien.
dus virus lijkt mij het iig niet

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59

pistole

Frutter

dat krijg je als je write toegang op je ftp zet - je wordt gegrepen door een mirror botje.
Schakel ten eerste je FTP uit, en probeer die dirs te verwijderen. Kan erg lastig zijn omdat dit soort botjes vaak directories maken met "illegale" namen, zodat verkenner het niet meer snapt... (je krijgt dan errors als: kan niet verwijderen omdat ie niet bestaat e.d.)

Mijn idee: formatteer die partitie indien mogelijk, of probeer het anders eens met een ander OS (linux vanaf een cd starten bijvoorbeel)

edit:
te laat

Ik frut, dus ik epibreer

• stretch
Der staat idd een FTP server gelinkt naar deze externe HD, die onder Win XP draait. Maar zonder schrijf rechten...NU..
Anonymous stond al uit..Ik heb nu iedereen zijn schrijf rechten ontnomen totdat ik hier achter kom. (niemand weet wat natuurlijk, van de accounts dan)
Er stond ook een com1 dir in maar die heb ik wel weggekregen door vanuit een FTP client deze te hernoemen en dan te deleten.Dat werkte.
De ~ map hernoemen lukt ook... ik zie dan 2 ~ mappen ...deze zijn dan ook accesible...zodra ik deze delete dan ben ik weer waar ik begonnen was...1 ~ map die niet accesible is.
Rd en RM heb ik geprobeerd maar wat ik ook doe..."0 files removed"
Vanuit de command prompt DEL, REM RN, RM, niks werkt.
Ik denk dat ik idd de HD maar moet formateren...staat wel 75 gieg aan data op ...Pfeww

Het vaagst is toch wel die eerste entry 10-05-2003 14:19 <DIR> ~02E7~1 ~

~02E7~1 (staat voor de map ~) in dir /x overzicht...

HD is FAT 32 btw...

[ Voor 13% gewijzigd door stretch op 11-05-2003 14:32 ]

• stretch
F_J_K schreef op 11 May 2003 @ 12:17:
Verwijderen vanuit de FTP client gaat ook niet?

In de search staan inderdaad vele tips om dergelijke dirs te verwijderen; het is wellicht verstandig om even aan te geven welke methoden je al hebt geprobeerd. Anders blijven we methoden voorstellen die je al lang hebt gebruikt ;)

Bijvoorbeeld via rd \ etc of rm.exe verwijderen zijn opties.

offtopic:
Ik pas je topictitel aan als je even aangeeft om welk OS het gaat, zie WOS Policy

En wildhagen: die link kende ik nog niet. Bookmarked O+
WIN XP dus...sorry

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 13:43
Zoals reeds gezegd: via bijv. FTP kun je dirs namen geven die je vanuit explorer niet kunt geven/hernoemen. Je moet dus ook een ftp client gebruiken om de dir weg te krijgen. Dit kan behoorlijk ingewikkeld zijn soms, want er zijn nogal wat trucs mogelijk op dit vlak. Tip: zoek 's naar de ftp commando's RNFR (rename from) en RNTO (rename to). Hiermee kun je ze wegkrijgen. Je moet alleen uitzoeken wat de echte directory naam is. Deze bevat namelijk meestal spaties aan het eind en andere rare tekens die normaal (onder Windows) niet toegestaan zijn.

• stretch
RNFR en RNTO werkt niet ..idd het is een vaag probleem..
Ik ga de HD wel formateren..Jammer
Pagina: 1