[Outlook 2002] Mailtje blijft in postvak uit *

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Er blijft een mailtje (naar mezelf en zonder bijlage) staan in m'n postvak uit. Kan het niet verwijderen -> melding over MAPI Spoolprogramma. Configuratie XP + Outlook2002.

Dit staat al een aantal dagen zo en kan dus ook niets ontvangen. Wat kan ik doen ?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01

Zoefff

❤ 

Heb je al geprobeerd om gewoon je hele Postvak Uit te deleten?

Dat kan je hier vinden: C:\Documents and Settings\Sander\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Edit:

Ik zie ineens dat dat niet mogelijk is, omdat Outlook het allemaal in 1 bestand propt... Met Outlook Express kan je wel afzonderlijke postvakken deleten of niet.... mmz :/

Edit 2:

De trouwe GoT-search levert het volgende topic op: Outlook2000: mail vast in postvak uit
Zoek ff naar de file SCANPST.EXE en laat deze je PST scannen
Edit 3

Ik heb SCANPST.EXE op mijn pjuter hier gevonden: C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1043

Probeer daar je Outlook.pst ff mee te scannen, die je kan vinden in de directory die ik in het begin van deze post heb gegeven.

Ook nog wat interessante info over het fixen van outlook bestanden vind je op http://www.slipstick.com/problems/scanpst.htm .

Dit was dus eigenlijk best wel met de search te vinden, keep that in mind voor de volgende keer ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Zoefff op 11-05-2003 12:13 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-08 18:13
Outlook (geen Express) heeft geen aparte mappen: alles staan in 1 bestand outlook.pst. Dit gaat dus niet lukken ;).

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
en nu ?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

leesbevestiging outlook blijft hangen
Heb ik een aantal dingen genoemd, kijk er eens naar :).

Nog een paar linkjes (zoeken op support.microsoft.com naar Outbox in categorie Outlook 2002):
[list]• OL2002: A Copy of a Forwarded Message Stays in the Outbox
OL2002: Sent Messages Remain in Your Outbox
OL2002: Message Copy Remains in the Outbox When You Send Through a Hotmail or IMAP Account While Offline:).

[ Voor 68% gewijzigd door Compubiter op 11-05-2003 13:05 ]

Verwijderd

voor mij is het hiermee nog niet opgelost, zijn er nog meer mogelijkheden voor office xp?

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 15:27
Is er een verdere concrete oplossing voor? ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Mail blijft in Outbox hangen. Na dat ik een andere map aanklik bijv. sent items dan gaat deze mail eruit (lees verzenden).

Situatie is Exchange en Outlook 2000 Premium SR1.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je kan Outlook eens in "Safe Mode" opstarten.. Gewoon control ingedrukt houden terwijl je Outlook start. Wellicht helpt dat.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

ff omhoog halen dit topic, want dit is het enige wat op mijn probleem lijkt

Ik gebruik outlook 2003 en heb een hotmail account en een pop3 account.

Ik wou een mailtje sturen met een bijlage van 13mb, maar stuurde em per ongeluk via hotmail. Toen outlook aan het versturen was, heb ik het gecancelled.

Het probleem is nu dat het mailtje nog steeds in m'n outbox staat. Ik kan die niet verwijderen, er wordt gezegd dat ik er geen rechten toe heb. Met shift delete lukt het ook niet.

Bovenstaande oplossingen heb ik al geprobeerd:
- scanpst.exe, maar dat hielp niet
- die oplossingen van microsoft hielpen ook niet
- heb mn account verwijderd, maar dat hielp ook niet
- outlook in safe mode opstarten.... daar kon ik die email ook niet verwijderen

het bestandje outlook.pst is nu dus 15mb groot bij mij, dat lijkt me dus te komen door die bijlage.

iemand die DE oplossing weet?

Verwijderd

Ik heb met het zelfde probleem gezeten... maar heb het op de volgende manier opgelost:

Probeer je outbox.dbx te verwijderen (outlook moet uit staan). Bij mij stond deze in:

C:\Documents and Settings\save-lee\Local Settings\Application Data\Identities\{17EB7E8D-7DD1-4C36-8F61-1F12A8283FCE}\Microsoft\Outlook Express\Outbox.dbx

(dit kan je opvragen door outlook te openen, en rechtermuis knop op outbox klikken, je ziet dan het path van de outbox)

bij de volgende keer dat je outlook opent, is de outbox weer leeg.

succes,

Leonie

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:29:
Ik heb met het zelfde probleem gezeten... maar heb het op de volgende manier opgelost:

Probeer je outbox.dbx te verwijderen (outlook moet uit staan). Bij mij stond deze in:
[...]
No offence, maar het gaat hier om Outlook (= .PST bestanden) en niet om Outlook Express (= .DBX bestanden).
Op zich kun je natuurlijk wel hetzelfde principe toepassen. Gewoon een nieuw PST bestand aanmaken (bv door een nieuw Outlook profiel op te zetten) en dan die andere wissen.

PS: Je kan je Outlook settings ook bekijken zonder Outlook daadwerkelijk te openen naar door Start --> Instellingen --> Config Scherm --> E-mail te gaan en daar de PST files toe te voegen (en te verwijderen).
Succes!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Is er hier nu al een oplossing voor?

Ik heb namelijk een klant van ons die exact het zelfde, maar geen van de oplossingen die hier staan doen het...

Het gaat hier om outlook 2002 en een mailtje dat vast zit van 8 mb...

Ik las ergens iets dat je een taak van outlook (mapi) moest beeindigen.., maar kan geen taak vinden die MAPI heet... :(
Pagina: 1