Toon posts:

Gigabyte GA-7VAX1394 piepjes geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een pc aan het opbouwen. En het moederbord wat ik gebruik is een:
Gigabyte GA-7VAX1394
Nou heb ik de Athlon XP 2100+ erin + geheugen (512mb PC2700)

Maar als ik boot krijg ik oneindige lange piepjes. Nou heb ik gezocht en kwam dit tegen:

Repeating (endless loop). Memory error Check for improperly seated or missing memory. ( http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm )

Maar na ander geheugen (256mb pc2100) van m'n huidige pc erin te stoppen piept het moederbord nog steeds.

Zou iemand weten hoe ik dit het beste kan oplossen, doe ik iets fout? Of moet ik tot morgen wachten en terug gaan naar de winkel.

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Probeer je mem in een ander slot te stoppen, probeer ook dat andere geheugen nog eens. Tevens zou je een bios reset kunnen proberen (hebben ze het getest in de winkel oid? misschien verkeerde instellingen... weet jij veel ;))

En probeer natuurlijk ook zo minimaal mogelijk even te booten, dus desnoods alleen cpu/mem/vidkaart. Probeer ook andere vidkaart etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de meeste dingen die jij noemt heb ik gedaan, dus een kale boot, alle mem slots probeerd.
Alleen bios reset jumper kan ik niet vinden dus heb het batterijtje ff eruit gehaald en terug gestopt maar dit helpt allemaal niet :(

(hij is niet getest in winkel.. mobo en geheugen niet maar het geheugen werkt wel in m'n andere pc)

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Maar waar in de boot houd die er dan precies mee op? Wanneer die hangt bij je mem test zal er waarschijnlijk daar toch iets niet goed zitten, waneer je niet eens beeld krijgt kun je ook even je vid kaart proberen.

Desnoods mobo mee naar een vriend en daar proberen, misschien is dat ding gewoon gaar...

Verwijderd

Topicstarter
Verschillende repen geheugen probeerd (wel geen PC2700 maar PC2100) maar het moederbord blijft maar piepen. Ook zonder geheugen dezelfde piep.

Zou het toevallig niet de processor of mobo zijn? :(

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost: moederbord was dood
Pagina: 1