Toon posts:

PC gaat niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PII 350 op een Chaintec 6VIV0 met 64 mb ram en een 4.3 gig hd'tje staan, en nou heb ik daar een vreemd probleem: hij gaat niet uit!
Windows 2000 Server sluit 'm niet automatisch af, maar zegt 'u kunt nu de pc uitschakelen'. Dit is het probleem niet, maar dat komt nu: hij gaat niet uit!
Ik kan de knop 1x indrukken, 4 seconden inhouden, 10 seconden inhouden, hij gaat gewoon niet uit.
Enige wat hij doet als ik 'm indruk (alleen bij 't booten, in Windows zelf doet ie dat niet) is dat ff 't beeld wegvalt en de fan uitvalt, en na een halve seconde krijg ik weer beeld...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Best lastig om dat ding de hele tijd uit te zetten door de powerkabel eruit te trekken :P

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

waarschijnlijk een bios instelling betrekking op je atx signalen. Heb je daar recentelijk iets veranderd?

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

In windows 2000

Klikken met rechter muisknop op de desktop -> Properties -> Tabblad 'screensaver' -> Onder 'Energy saving features of monitor' op de knop 'power' drukken -> Tabblad APM

Kijken of 'Advanced Power Management' aangevinkt is, zo niet.. moet je dat eens proberen

weten we in ieder geval of het daar goed zit :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
vliegjong schreef op 11 mei 2003 @ 11:08:
waarschijnlijk een bios instelling betrekking op je atx signalen. Heb je daar recentelijk iets veranderd?
Heb 5 minuten geleden nog me BIOS gecleared, had eerst nog een ander probleem met een hd die niet in DMA wilde. Na wat gekloot en een BIOS clear deed ie 't wel.
Maarja, voor en na die clears wil hij niet meer uit, hoewel ik deze pc een half jaar ook gebruikte, en toen ging hij wel uit.
Er zal dan wel iets verkeerd staan in het BIOS (voordat ik hem opnieuw ging gebruiken heb ik ook ff een BIOS clear gedaan), maar wat...
Hij staat op Soft-Off by PWR-BTTN: Delay 4 Sec.
Dat is toch de goede instelling?
Instant-Off werkte bdw ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 11:10:
In windows 2000

Klikken met rechter muisknop op de desktop -> Properties -> Tabblad 'screensaver' -> Onder 'Energy saving features of monitor' op de knop 'power' drukken -> Tabblad APM

Kijken of 'Advanced Power Management' aangevinkt is, zo niet.. moet je dat eens proberen

weten we in ieder geval of het daar goed zit :)
Heb dat tabblad niet?! |:(
Is Windows 2000 Server SP3.

• vliegjong

vliegjong

Bump!

[radicale modus]
misschien ff nieuwe bios flashen
[/radicale modus]
Ik had ook een vergelijkbaar vaag probleem toen ik de tweede processor in mijn mammatjeplankje prikte, ik kreeg toen ook power vage dingen.
Flashen hielp!

Verwijderd

Topicstarter
vliegjong schreef op 11 mei 2003 @ 11:15:
[radicale modus]
misschien ff nieuwe bios flashen
[/radicale modus]
Ik had ook een vergelijkbaar vaag probleem toen ik de tweede processor in mijn mammatjeplankje prikte, ik kreeg toen ook power vage dingen.
Flashen hielp!
Dit is een of ander oud mobo, en heb er nog nooit een nieuwer BIOS voor gevonden |:(

BIOS:

ACPI Function : Enabled
Power Management: User Define (HDD Power Down, Doze/Suspend Mode staan allemaal op disabled)
PM Control by APM: Yes
Video Off Option: Suspend --> Off
Video Off Method: DPMS Support
Soft-Off by PWRBTN: Delay 4 sec

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 11:18 ]

• vliegjong

vliegjong

Bump!

mijn enigste idee voor oplossing zou het spelen zijn met de instellingen van het powermanagement, hij staat nou op user Define maar als het goed is heb je ook een aantal presets, probeer dat!

Verwijderd

Topicstarter
vliegjong schreef op 11 mei 2003 @ 11:25:
mijn enigste idee voor oplossing zou het spelen zijn met de instellingen van het powermanagement, hij staat nou op user Define maar als het goed is heb je ook een aantal presets, probeer dat!
Het enige wat je daarmee kan, is dat je kan instellen dat de monitor automatisch uit moet na x tijd. Heb ik niet veel aan dus.
Ik ga zo eens Windows Update doen in Windows 2000, kijken of dat helpt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 11:45:
[...]

Het enige wat je daarmee kan, is dat je kan instellen dat de monitor automatisch uit moet na x tijd. Heb ik niet veel aan dus.
Ik ga zo eens Windows Update doen in Windows 2000, kijken of dat helpt...
Wat zou dat nu helpen :s

Ik had dit onlangs ook met m'n dual celly 500 en was simpelweg een biosinstellingkje. Wat ik ook moest doen was de aan/uit knop vervangen door een resetknopje. Bij de eerste atx-en werd het knopje nl. constant kort-gesloten en bij de nieuwere moet je maar even kortsluiten om te booten. Misschien daar es mee spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 12:05:
[...]

Wat zou dat nu helpen :s

Ik had dit onlangs ook met m'n dual celly 500 en was simpelweg een biosinstellingkje. Wat ik ook moest doen was de aan/uit knop vervangen door een resetknopje. Bij de eerste atx-en werd het knopje nl. constant kort-gesloten en bij de nieuwere moet je maar even kortsluiten om te booten. Misschien daar es mee spelen.
Misschien dat hij dan wel me pc kan uitzetten vanuit Windows of zo.
Computers zijn hele vreemde dingen, houd dat in gedachte ;)

Maarja, ik zal eens proberen wat knopjes om te zetten dan :)

Verwijderd

Windows installeren met ACPI/APM uit en daarna in Bios inschakelen geeft vaak shutdownproblemen. Als je ACPI/APM werkend wil hebben moet dit ook zo zijn tijdens installatie van Windows.

WindowsUpdate heeft een aantal patches voor shutdownproblemen...
Pagina: 1