Toon posts:

Windows 2000 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een dilemma,

Op mijn computer start windows 2000 niet meer op, zodra ik bij het scherm kom waaronder de balk loopt die zich langzaam vult met witte blokjes stopt hij en wordt het scherm zwart.

Ten einde raad besloot ik maar om de gehele harde schijf, waar in principe niets belangrijks op staat, te formateren. Windows 2000 installatie cd erin, ik op enter drukken om windows 2000 opnieuw op te starten, krijg ik een blauw stop scherm met het verzoek om de computer opnieuw op te starten en alle antivirus programma's, schijf defragmentatie programma's te sluiten c.q. te verwijderen.

Nu weet ik niet hoe ik verder moet, hoe ik de bovenstaande programma's afsluit weet ik ook niet. Weet er iemand raad?

Verwijderd

Kun je nog wel in Veilige Modus in Windows komen?

Verwijderd

maar? je hebt nog niet geformateerd?
Ten einde raad besloot ik maar om de gehele harde schijf, waar in principe niets belangrijks op staat, te formateren

Verwijderd

Topicstarter
F8 werkt helaas ook niet...

Verwijderd

Topicstarter
@ vorteXt: Nee, dat lukte dus nog niet...

Verwijderd

doe er een bootdisc in? of reboot via de CD? en dan eerst even in DOS je HD formateren? en daarna opnieuw installen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik in dan in DOS?

Verwijderd

Met een bootdisk.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Heb je in je Bios de virus optie uitgezet???????????????
Dat lijkt me nl het probleem.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

:) indeed.. moet je wel ff in je Bios aanzetten dat je boot vanaf: A:/ of kan het niet vanaf de Windows CD? Die is toch ook bootable? Dan doe je die erin, boot je van de CD en dan kom je vast ook wel in DOS en dan kan je gewoon vanuit dos formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij niet om met mijn windows2000 bootdisk direct in DOS te komen, als ik mijn HD wil formateren via de bootdisk krijg ik het blauwe stop scherm

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik nu gelijk proberen!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 23:47
Als je gewoon van de Win2K Cd af kunt booten wrom wil je dan nog in DOS? Je kunt ook met die Cd formatteren en zelf partitioneren. Maar is het wel nodig om dat te doen?

Je kunt ook in een herstel modus komen. Lijkt een beetje op DOS en je kunt ook NTFS partities zien. Daar moet je heen gaan en CHKDSK (Ik geloof dat /F en /R erachter kunnen) draaien.

Enne maak niet voor iedere zin die je post een nieuwe post aan, want dan word het topic zo lang en dat is volgens mij nergens voor nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door My-life op 11-05-2003 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is helaas niet gelukt, ik blijf maar dat blauwe stopscherm krijgen met het verzoek om alle anti-virusprogramma's, schijf defragmentatieprogramma's en backup-programma's af te sluiten.

@ My-life: Dat is nou juist het probleem, wanneer ik via de Win2000 cd mijn HD wil formateren krijg ik dat blauwe scherm.

Verwijderd

Maar leg nou eens goed uit, wanneer krijg je dat blauwe scherm nou? Voordat je in Windows zit? :S (ik vat hem niet)

• My-life
Heb je de "virusscanner" van je BIOS wel uitgezet? Dat lijkt me het probleem.

Verwijderd

Hij krijgt die blauwe scherm bij het booten van die installcdrom. En ik denk dat het idd door die antivirus in de bios of door de bootsector protector ook van bios.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Win2000 start de computer sowieso niet normaal meer op, hij loopt vast bij het opstartscherm. Ik wil mijn HD graag formateren..

Zodra ik mijn win2k bootdisk heb opgestart en vervolgens op enter druk om Windows opnieuw te installeren/formateren krijg ik dat blauwe stopscherm.

De bios instellingen zijn goed ingesteld...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 11:41 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Probeer hem anders in een andere PC te formatteren (Dit als laatste redmiddel) of haal met FDISK al de partities weg, maak dan nieuwe aan en probere het dan eens?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• My-life
De BIOS kan wel goed ingesteld zijn, maar zijn die beveiligingen wel uitgeschakeld?

Sorry, maar ik weet niet hoe noep je bent :S .

Verwijderd

Een windows 98 of Me Schijfje erin doen

Dit programaatje ff op het schijfje zetten http://www.killdisk.com/
Dan dat proggie draaien en formatteren die zooi
Pagina: 1