Toon posts:

USB WiFI Controller wordt niet gevonden bij boot-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, beetje vage titel misschien.

Ik heb een USB WiFi Controller van edimax geinstalleerd op me win XP systeem.
Dat werkt allemaal, maar als ik me pc hilmal uit zet en dan weer aan, wordt dat ding dus nie meer gevonden (bij een reboot gaat het dus wel goed). Ook bij het scannen naar nieuwe hardware kan ie nix vinden. Als ik de usb kabel unplug en weer erin steek, dan vindt ie hem wel en doet ie het meteen weer :?

Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

Voorheen zat deze controller op een andere pc (ook winxp) maar een ander moeder bord. Asus AV266E met VIA KT266 chipset, hier werkte het goed

Nu zit ie op een Asus p2b moederbord met een intel 440bx chipset.

EDIT:
Kweet nu wat meer: Hij wordt wel gevonden bij bootup, maar als Unknown Device (onder Universal Serial Bus Controllers). Daar staat gewoon dat het apparaat correct werkt enzo... :? Ook als ik dit apparaat dan verwijder en opnieuw scan voor hardware changes, komt ie weer terug als unknown device...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 09:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft echt niemand hier nog van gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit zo'n apart probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Kom op zeg.. kep hier nog steeds geen oplossing voor gevonden..

heb echt niemand een idee :?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al eens contact opgenomen met Edimax, misschien hebben zijn wel een oplossing hiervoor.
En anders, je weet dat als je eerst koud boot zonder WiFi, en na het booten hem er in prikt, dat het spul werkt...
DOe je dat toch gewoon??

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:53
God in alwetend, Got niet. :D

Maar idd, de Edimax support inschakelen. En eerst even alle update voor zowel Windows als evt. drivers installeren. Vergeet evt. ook BIOS en VIA 4in1 niet.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1