[linux] acpi + apic + KT400 + linux-2.5.68/69

Pagina: 1
Acties:

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
Ik zoek een of meer linux-gebruikers (liefst 2.5.68 of 2.5.69) met een VIA-KT400 moederbord, die ACPI in de kernel geconfigureerd hebben en ook hun APIC aan hebben staan in bios en kernel. Liefst geen Epox 8K9A3+ moederborden, die heb ik al.

De achtergrond: als ik op mijn Epox 8K9A3+ zowel acpi als apic aanzet, dan werkt het onboard-netwerk niet meer. Er lijkt iets mis te gaan met de toekenning van de interrupts. Zie ook http://bugzilla.kernel.org/show_bug.cgi?id=678 (BugZilla bug 678) voor meer informatie, logfiles e.d.

Van zo'n niet-epox bios zou ik wel eens de output van /proc/acpi/dsdt willen zien, om deze te vergelijken met de mijne. Ook de output van dmesg en het feit of jouw onboard netwerk het in deze situatie wel of niet doet is behoorlijk interessant. Reacties per email op dsdt @ rivierenland.xs4all.nl bijvoorbeeld (de output van /proc/acpi/dsdt is binair, en dus niet geschikt voor reacties hier)

Alvast bedankt - Jurriaan

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Verwijderd

ga de kernel wel even downen op mijn RedHat 8.0 bak en compileren, heb toch niks te doen nu :)

MSI KT 400 FISR

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Topicstarter
had je succes met compileren of niet?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl