Toon posts:

2x XP Prof + crosscable = geen ping

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Uit de topic titel zullen jullie wel herleiden wat ik wil doen en niet lukt.
Voordat jullie me doodgooien met RTFM, UTFS, google en search. Ja, ja, ja en ja, gelezen, gezocht, niet gevonden. Er waren er wel een paar met een soortgelijk probleem, maar de oplossingen daar aangeraden werken voor mij niet.

Ik vond een topic met precies het zelfde probleem, dus crosscable en geen ping, na ruim 100 posts waren ze nog geen steek verder en de topic wed ook gesloten zonder uitkomst.

Ok, dit is de situatie:
2x XP prof met een crosscable.

Instelingen PC1:
Ip 192.168.0.1
Subnetmask 255.255.255.0
Werkgroep Huis
Naam Slaapkamer

Instelingen PC2:
Ip 192.168.0.2
Subnetmask 255.255.255.0
Werkgroep Huis
Naam Woonkamer

Beide netwerkkaarten staan op 10BaseT Half-Duplex.
Firewall is ook uitgevinkt op beide PC's.
Op beide PC's kan ik het loop-back adres (127.0.0.1) en nog es zichzelf (dus op PC 192.168.0.1 ping 192.168.0.1) pingen.
De crosscable is goed, ik heb het gebruikt op 2 andere PC's met XP Prof ,waar ik precies hetzelfde heb gedaan en meteen werkte.

Wat zie ik over het hoofd, zo moeilijk is dit toch niet ;( .

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Zou moeten werken. Gooi op beide pc`s het tcp/ip protocoll eens weg en install het dan weer eens? Werkt af en toe.
Anders is toch die kabel misschien brak (zelf gemaakte kabel die erg lang is???) of een NIC stukkend. Succes!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Heb je de kabel wel goed aangesloten? Weet je zeker dat de kabel niet kapot is. Branden de ledjes wel op de achterkant van de netwerkkaart?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_cross.gif

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

krijg je een access denied of een timeout als je naar de andere compie pingt?
misschien userid/password gezeik van xp weer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
PipoDeClown schreef op 11 May 2003 @ 08:45:
krijg je een access denied of een timeout als je naar de andere compie pingt?
misschien userid/password gezeik van xp weer.
Pingen moet je altijd kunnen. Tenzij je een firewall hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 11-05-2003 08:47 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

The_Greater schreef op 11 May 2003 @ 08:45:
[...]

Pingen moet je altijd kunnen. Tenzij je een firewall hebt.
idd vaak komt dit door een firewall

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Greentumb schreef op 11 May 2003 @ 08:51:
[...]

idd vaak komt dit door een firewall
Lees z'n post nou gewoon eens door :{

Werkt het wel als je gewone kabels en een hub/switch gebruikt? Anders zou ik eerst in ieder geval de netwerkkaarten vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Mıjn dank voor jullıe reacties, helaas helpt het niet. Om het nog even samen te vatten en wat vragen hiervoor te beantwoorden.

Crosscable is 100% goed, op andere PC's geprobeerd.
Leds op de netwerkkaart branden.
Firewall in Windows staat uitgevinkt.
PC's zitten in hetzelfde werkgroep.
Ip's 192.168.0.1 en 192.168.0.2
Subnetmask 255.255.255.0
In verkenner zie ik de werkgroep en eigen PC maar de andere PC is niet te zien.
Pingen naar jezelf en een loop-back gaat goed, pingen naar de ander geeft een time-out.

Heeft niemand dit eerder meegemaakt ??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 11:43 ]

Verwijderd

Nee, maar ga eens hardwarematig zoeken naar fouten. Begin met de netwerkkaart.

• Bart-01
  • Laatst online: 16-07 20:25
Twee mogelijkheden:
1. je deelt niets op de computers (printer, drives) en dan zien ze elkaar meestal ook niet.
2. het zijn combo kaartjes en de verkeerde media is geselecteerd (heb ik zelf gehad met 10Mbit 3com kaarten, stonden op coax)
Succes

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Heb je ze al eens geprobeert alles uit te zetten en dan vervolgens alles weer op te starten? Klinkt stom, maar dit is bij mij een keer de oplossing geweest voor zo'n probleem. (welkom bij windhoos zeg maar)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

Bart-01 schreef op 11 mei 2003 @ 11:50:
Twee mogelijkheden:
1. je deelt niets op de computers (printer, drives) en dan zien ze elkaar meestal ook niet.
2. het zijn combo kaartjes en de verkeerde media is geselecteerd (heb ik zelf gehad met 10Mbit 3com kaarten, stonden op coax)
Succes
1) het is XP, geen 95/98/Me; XP installeert standaard de server service en is dus zichtbaar op het netwerk.
2) Lees zijn post: Hij heeft 10baseT geforceerd (=twisted pair)

Heb je de drivers van je netwerkkaarten al eens geherïnstalleerd? Kan je, behalve jezelf pingen, ook connectie maken met jezelf (zoals start-run \\jouw-ip)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 11:33:
In verkenner zie ik de werkgroep en eigen PC maar de andere PC is niet te zien.
Pingen naar jezelf en een loop-back gaat goed, pingen naar de ander geeft een time-out.
Je moet op beide pc's wel een dezelfde account hebben he! Dus op beide pc's een account met exact dezelfde naam (en password). Dit i.v.m. WinXP beveilingzooi

• pistole

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 12:01:
[...]

Je moet op beide pc's wel een dezelfde account hebben he! Dus op beide pc's een account met exact dezelfde naam (en password). Dit i.v.m. WinXP beveilingzooi
|:( hij wilt alleen maar pingen...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

pistole schreef op 11 May 2003 @ 12:02:
[...]

|:( hij wilt alleen maar pingen...
Iets vriendelijker kan ook wel. Hij probeert ook gewoon te helpen :)

• pistole

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 12:21:
[...]

ja, je hebt gelijk... Maar een topic doorlezen is dan wel handig :)

Ben je al verder, Giga?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

wat is het nut van alleen maar kunne pingen, je wilt toch of je internet delen, of bestanden/printers delen, maar ja, wie ben ik?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 12:33:
wat is het nut van alleen maar kunne pingen, je wilt toch of je internet delen, of bestanden/printers delen, maar ja, wie ben ik?
Als je niet kan pingen kan je ook niet op de andere computer komen. ;)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Probeer eens met beide netwerk kaarten op auto, dus auto ip, subnet etc en auto link speed. Met ipconfig kan je dan kijken welke ip's ze krijgen en dan proberen te pingen.

En ping eens naar hostname, krijg je dan wel een ip terug te zien of kent hij de hostname niet.

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 11 mei 2003 @ 12:25:
[...]

ja, je hebt gelijk... Maar een topic doorlezen is dan wel handig :)

Ben je al verder, Giga?
Dank, dank en dank.

Maar nog geen steek verder. Ik heb zoals voorgesteld door een medetweaker de netwerkkaarten uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Helaas.

Pingen naar hostname, geen resultaat.

Vraagje, hoe kan ik op de PC´s dezelfde account met exact dezelfde naam (en password) instellen.

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn, |:( , ;( (snik).

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Op je configuratiepannel kan je onder gebruikers en wachtwoorden nieuwe gebruikers aanmaken, rechten toekennen en eventueel paswoorden indien nodig veranderen enzovoort. Da's daar specaal voor. :z

Wanbeleid is ook beleid.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 12:51:
Probeer eens met beide netwerk kaarten op auto, dus auto ip, subnet etc en auto link speed. Met ipconfig kan je dan kijken welke ip's ze krijgen en dan proberen te pingen.

En ping eens naar hostname, krijg je dan wel een ip terug te zien of kent hij de hostname niet.
I second that, of een broadcast ping doen met ping 192.168.0.255 en dan kijken met arp -a welke ip adressen er in de tabel staan. het kan ook je driver zijn. ik heb een keer gare drivers gehad met dezelfde netwerkkaarten die daardoor allemaal hetzelfde mac adres hadden. dat is ook bijzonder grappig kan ik je wel vertellen :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Rempage0611

Rempage0611

Heb je geen lap ofzo in de buurt zodat je kan zien welke comp niet werkt? Het moet gewoon een brakke nic zijn. Rechten enzo zijn niet belangrijk pingen is op zo`n laag niveau dat je daar niks mee te maken hebt.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:20
Heb je de juiste drivers voor de netwerkkaartjes gebruikt? Zal haast wel de standaard XP driver zijn? Kijk eens of er eventueel ook andere drivers zijn, ik heb dit probleem ook al eens gehad en toen bleek het in de drivers te zitten van 2 brakke realtek kaartjes.

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

voorstel:

uninstalleer op beide PC'z de hardware, in XP zal hij deze vrijwel direct daarna weer vinden installeer opnieuw en erover de drivers waarvan jij weet dat ze goed zijn.

ga van beide PC'z de instellingen IP na, je hoeft de instelling niet te forceren op 10mbit half of full (gewoon auto voldoet)

voor de rest hoef je eigenlijk niets in te stellen

mocht het hierna nog niet werken, dan moet ik zeggen:
"misschien heb je wel dusdanig in je windows gekl**t dat je er misschien eens over na moet denken om er eens een nieuwe op te zetten, en als je dan toch bezig bent die andere ook"

nog even over vorige meldingen:
ping naar Hostname heeft geen zin... zou eerder niet werken dan wel aangezien DNS er dan ook bij komt kijken IP werkt als eerste
connectie maken naar een gedeelde map oid. op de andere PC kun je testen maar zal niet werken als je elkaar niet eens kunt pingen dus ook uitgesloten
beveiliging van username en shit van XP --> boeit niet om te kunnen pingen.

ik wens je er veel suc6 mee

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• UnderClock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10-2025

UnderClock

Enjoy the silence!

Wat voor soort netwerkkaarten (merk, type, aansluiting: PCI, ISA, PCMCIA, USB) zijn het: is toevallig een van de twee USB?

Ik heb een keer iets vergelijkbaar bizars - maar anders - gehad met een USB-netwerkkaartje van Dynalink onder Windows 2000.
Anders: want aangesloten via een hubje en ik kon wel pingen. Ik kon vervolgens echter niet via Windows Network bestanden sharen. Ging ik pingen met een grotere packetsize, kon ik het probleem via ping nabootsen.
Na veel verspilde uren en eindeloos spelen met instellingen snel USB-zaakje teruggebracht. Met PCI/ISA netwerkkaartjes geen probleem over dezelfde verbinding tussen dezelfde computers.

Ik geef toe: weinig raakvlakken met jouw probleem, maar een ondersteuning van het punt van JSS ten aanzien van swappen van de hardware en testen met geleend hubje of switch.
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 09:39:
[...]
Werkt het wel als je gewone kabels en een hub/switch gebruikt? Anders zou ik eerst in ieder geval de netwerkkaarten vervangen.
Hoe lang is de kabel trouwens? Lig'tie vrij, zoals tijdens het testen van de kabel in de andere omgeving. of is'ie inmiddels doorgetrokken en langs plinten gelegd? Sommige kabels zijn nogal kwetsbaar, is mijn ervaring.

Tijdens het testen van de kabel tussen twee andere computers: was dat met dezelfde netwerkhardware?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wederom stap voor stap jullie adviezen opvolgen. Als laatste zal ik op beide PC´s XP prof nogmaal installeren. Ik houd jullie op de hoogte. Met vereende (it)krachten zullen we dit probleem tekkelen, zodat ook anderen kunnen profiteren van de oplossing van **** probleem. Daar ben ik van overtuigd.

Als antwoord op een paar vragen:
PC 1: Netwerkkaart onboard SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter.
PC 2: Netwerkkaart AMD tek AND983-gebaseerde ethernet adapter.
De test met de crosscable was niet met hetzelfde netwerkhardware.

Bij een broadcast ping (192.168.0.255) resulteert in een timeout.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 14:00 ]

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Ehm......misschien een gateway instellen? :?

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klein maar gek tipje , probeer dit eens .

Sluit je pc`s af en trek de voedings-kabel en de netwerkkabel er even een minuutje uit , daarna er weer in en gewoon opstarten .

Soms blijft de netwerkkaart hangen door statische elektriciteit , de netwerkkabel zorgt nl ook voor een aardlus tussen de twee pc`s .

Ik heb dit nl zelf ook al een keer mogen meemaken. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 11-05-2003 14:13 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Zou je mij een plezier willen doen, en eerst even andere netwerkkaarten proberen? Veel minder moeite dan Windows installeren, en je helpt meteen meerdere dingen de wereld uit. Mocht het aan de drivers liggen, merk je dat ook meteen omdat hij andere drivers gaat gebruiken :)

• Occy74
  • Laatst online: 27-07 17:52
Tipje wat je zou kunnen proberen, wel beide kaarten vaste ip's geven zoals je al hebt maar stel de netwerkkaarten eens in op autosense ipv. 10BaseT Half-Duplex waar je ze nu op hebt staan en wat ik niet kon opmaken uit het verhaal is of je de gast-accounts aan hebt gezet.
Dat wil nml. nog wel eens helpen.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAARRRGGGHHHH. Ik denk dat het voldoende zegt.
Ik heb XP er opnieuw opgezet en nog steeds niets |:( .
Guest account aangezet, alle instellingen als ip adres, werkgroep, firewall nagelopen.

NIETS.

Wel kwam ik erachter dat als ik de PC boven uitzet windows detecteert dat het uitstaat. Dan komt er een groot rood kruis door de netwerkverbinding. Pingen gaat niet maar op de een of andere manier ziet hij het wel lijkt me.

Ik blijf stoeien :X .

• Rempage0611

Rempage0611

Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 16:14:
AAAAAAAAARRRGGGHHHH. Ik denk dat het voldoende zegt.
Ik heb XP er opnieuw opgezet en nog steeds niets |:( .
Guest account aangezet, alle instellingen als ip adres, werkgroep, firewall nagelopen.

NIETS.

Wel kwam ik erachter dat als ik de PC boven uitzet windows detecteert dat het uitstaat. Dan komt er een groot rood kruis door de netwerkverbinding. Pingen gaat niet maar op de een of andere manier ziet hij het wel lijkt me.

Ik blijf stoeien :X .
Haal er een andere comp bij! dan weet je iig op welke pc de fout zit!

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Uhhh, zit er niet een ingebouwde fire-wall in XP (ik draai zelf nog geen XP)? Staat die misschien nog aan?

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

agent327 schreef op 11 May 2003 @ 16:19:
Uhhh, zit er niet een ingebouwde fire-wall in XP (ik draai zelf nog geen XP)? Staat die misschien nog aan?
L-E-Z-E-N |:( Komop zeg..

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Erg stomme vraag:
Zitten de netwerkkaarten er goed in :? IK heb nl hier dat alsie d'r maar 'half' inzit wél doorheeft of er een kabel inzit of niet, en offie verbinding moet hebben [ofzo] maar dat ik dan bv niet kan pingen...

Verder lijkt het dus niet aan je OS te liggen, niet aan de kabel... De netwerkkaarten al eens allebei vervangen / in een ander pci slot gedaan en opnieuw laten installeren :?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• flink001
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-07 00:18

flink001

Why Can't I be Mr. Blue

Bart-01 schreef op 11 May 2003 @ 11:50:
Twee mogelijkheden:
Succes
Ik heb nog niet de reactie van giga gelezen dat hij bestands en printerdeling al geinstaleerd/geactiveerd heeft. Zeker wel iets om te controleren.

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 12:21:
[...]

En ik ook. |:(

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Ja, maar dan wordt er wel van je verwacht dat je het topic doorleest. In de openingspost staat al vermeld dat hij de firewalls uitgeschakeld heeft. Bovendien is dit punt naast de openingspost al twee keer besproken in dit topic.
En dan vind ik het wel een beetje té erg worden :{

Het verschil tussen de reacties van jou en TWDman is dat jij iets zegt dat al drie keer is gezegd. TWDman denkt gewoon niet helemaal door :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 16:44 ]

Verwijderd

Ik heb dus RECIES hetzelfde probleem!
ALLES wat de topicstarter vermeld herken ik in ons thuisnetwerk.

Ik heb ondertussen de moed opgegeven en het thuisnetwerk ligt er non-actief bij nu.... maar ik zal zakeer dit topic in de gaten blijven houden!

Verwijderd

Heb jij toevallig wél netwerkkaarten vervangen? Misschien kun je de TS daarmee helpen :)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
When does the hurting stop!!!!! Mensen op dit forum hebben nogal eens een keer last van oostindische blindheid... Het selectief niet zien/willen zien van dingen.

En als iemand dan zegt dat je moet lezen hoeft er niet geregaeerd te worden van "hij probeert alleen maar te helpen. Ja helpen het topic te vullen met meuk... Beter lezen of zeg dat je het per ongeluk niet gezien had... Klaar...

Zet de kaarten eens op auto sensing... probeer inderdaad eens een andere netwerkkaart in de ene pc en dan in de andere. zonodig 2 andere kaarten. Nog niets? Dan een extra pc en probeer het dan eens.

Even voor de duidelijkheid, een kabel welke op de ene pc werkt kan op de andere pc niet werken hoor. Sommige fabrikanten van stekkertjes hebben schijt aan specificatie's en dan werken stekkers soms niet. Op stage werken sommige kabels niet in de Tulip onboard pc's bijvoorbeeld. Maar ook niet in sommige laptops... Hoegoed je kabeltje ook aangeknepen is...

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen die een bijdrage hebbeb geleverd en nog leveren.
Ben ten einde raad :X :'( . Ik effe een andere PC probereb te regelen die ik hieraan kan koppelen om het zo te testen zoals een mede-tweaker het voorstelde.

Ik houd jullie op de hoogte.

• Occy74
  • Laatst online: 27-07 17:52
Occy74 schreef op 11 mei 2003 @ 15:47:.....wat ik niet kon opmaken uit het verhaal is of je de gast-accounts aan hebt gezet. Dat wil nml. nog wel eens helpen.
Heb niet kunnen vinden of je dit ook hebt geprobeerd, zoja dan mijn fout..

Systeem Specs

Verwijderd

Occy74 schreef op 11 mei 2003 @ 17:12:
[...]
Heb niet kunnen vinden of je dit ook hebt geprobeerd, zoja dan mijn fout..
Ja, heel leuk en aardig. Maar dit maakt dus gewoon niet uit. Het gaat om pingen, de rest komt later wel. Ik weet niet of jij enig besef hebt van hoe het netwerk-model eruitziet, maar pingen gebeurt op een veel lager niveau dan SMB-sharing :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Denk niet dat het opgelost is of dat ik het opgegeven heb. Ik heb inmiddels een laptop en een extra netwerkkaart geregeld waarmee ik a.s zaterdag weer mee ga stoeien. A.s zaterdag omdat het probleem niet bij mij is ( ik heb een Alcatel getweaked modem met switch en 2 PC'netwerkje dat werkt als een Zwitsers uurwerk ) maar bij een kennis van me die wat verder weg woont. Ik ben er zoals gezegd a.s. zaterdag weer, en ik heb goede hoop dat het deze keer wel gaat lukken om het probleem op te lossen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Verwijderd

Even een domme vraag tussendoor,

Heb je ze bij beiden, elkaar als standard gateway ingesteld, en eventueel gerouteerd?

vb.
- ip 1 : 192.168.0.1
255.0.0.0
192.168.0.2

- ip 2 : 192.168.0.2
255.0.0.0
192.168.0.1

En eventueel een route add gedaan (misschien komen de pakketen wel aan, maar weten ze de weg niet terug).

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Eindelijk kunnen de beide PC's met elkaar verbinding maken. Ze zien elkkar in het zelfde netwerk. Wat heb ik veranderd sinds de laatste poging.....NIETS.

Ik heb van een vriend een laptop en een extra netwerkkaart (netwerkkaart verder niet gebruikt) geleend, met deze laptop (na deze in de zelfde IP range te hebben gezet) middels dezelfde crosscable een netwerk gemaakt, lukte geen probleem.

Dus dacht ik het zal wel aan de andere PC liggen, maar ook daar kon ik middels dezelfde crosscable een netwerk maken en pingen.

De conclusie dat ik trok was dat met een combinatie van de in beide PC's gebruikte netwerkkaarten niet een netwerk met een crosscable te maken was.
Wat schetst mijn verbazing als ik de twee PC's waar het aanvankelijk om ging weer verbond met elkaar met dezelfde crosscable, ze zien elkaar en het netwerk is binnen no time gelegd.

Vraag me niet waarom, ik heb niets anders gedaan dan de vorige keren. Dus ik zou niet weten hoe die mogelijk is. Windows wegen zijn ondoorgrondelijk |:( .

Maar nu het internet op. Wizzardje erop losgelaten, nada.

Situatie nu is:
PC1:
IP 192.168.0.1
Mask 255.255.255.0
Wergroep Huis

PC2:
IP 192.168.0.2
Mask 255.255.255.0
Wergroep Huis

Op PC 1 zit een ADSL Alcatel USB modem waarmee ik met PC2 het internet op wil.

Iemand nog ideen hoe ik dat verder kan aanpakken ?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost :*)

Ik had bij internet verbibdingen nog verbinden via proxyserver aanstaan. uitgevinkt en alles draait. EINDELIJK.

De volhouder wint. Dank allen die hebben bijgedragen. :*)
Pagina: 1