Kreeg een paar dagen terug een dvd speler in me handen gedrukt die ik mocht hebben, leuk dacht ik.
Nou had ik hem dus aangesloten in me pc, maar wat voor cd ik er ook in stop, blijft windows de melding geven dat ie de cd niet kan lezen. Dus ik die kabels en jumpers nagekeken, maar klopte allemaal..
Toen gezocht naar drivers en helaas geen kunnen vinden.
Dos en Windows herkennen de speler wel, maar de speler kan de schijven dus niet lezen (uitwerpen kan die wel
)
Gaat hier dus om een AOpen dvd-9632 (een van de eerste dvd-spelers geloof ik) zo is aangesloten :
,--------- cd-r slave
|
;--------- dvd master
|
|
|
'---- mainboard
Op de dvd zit ook een jumper voor "rtc" maar geen idee wat dat is.
Kan iemand mij hier mee helpen ?
die cd-r heeft erg vaak de neiging om me pc te laten crashen, maar dat komt later wel... (tenzij jullie daar ook wat voor weten)
Nou had ik hem dus aangesloten in me pc, maar wat voor cd ik er ook in stop, blijft windows de melding geven dat ie de cd niet kan lezen. Dus ik die kabels en jumpers nagekeken, maar klopte allemaal..
Toen gezocht naar drivers en helaas geen kunnen vinden.
Dos en Windows herkennen de speler wel, maar de speler kan de schijven dus niet lezen (uitwerpen kan die wel
Gaat hier dus om een AOpen dvd-9632 (een van de eerste dvd-spelers geloof ik) zo is aangesloten :
,--------- cd-r slave
|
;--------- dvd master
|
|
|
'---- mainboard
Op de dvd zit ook een jumper voor "rtc" maar geen idee wat dat is.
Kan iemand mij hier mee helpen ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2003 07:37 ]