Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij mijn mp3 speler keuze.

Apple's I-pod of Iriver's IFP300. Aangezien ik nu in de US zit, is het voor mij wat goedkoper bestellen (15GB "nieuwe" ipod, $394 en iriver ifp395, waarschijnlijk rond de $340) :9

Natuurlijk zijn er grote verschillen: harddisk versus flash, compactheid, gewicht etc. In het begin wilde ik sowieso de iriver, maar de nieuwe versie van de i-pod (betaalbaar)heeft me aan het twijfelen gebracht.

Een paar nadelen I-pod geen line-in, niet opnemen (snap nie dat ze naar nog niet veranderd hebben). Daarentegen kan je wel even snel een divx filmpje van een vriendje op plaatsen.

Iriver is lekker klein, licht, doet qua design toch niet veel onder voor i-pod en bovendien met arm-strap ook sporten! Al ben ik geen fan van AA batterijen, maar ja komt het gewicht ten goede. Gelukkig is de I-river nu ook een removable hard-drive!

Wat moet ik doen?? Aangezien deze gadgets hier een stuk goedkoper zijn, is geld geen restrictie.

Gebruikerservaringen??

Bedankt _/-\o_

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nieuwe iPod
mp3-speler met HD

misschien heb je hier wat aan :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien enkele kreten ui magazine's? Ik zou namelijk de iPod aanraden simpelweg vanwege het lage gewicht en toch de mogelijkheid om veel data erop te stouwen... prijs per Mb is zeker voor de iPod goed.

PCmagazine:"een ergonomisch wonder" waarmee de knopjes worden bedoeld".
Consumentengids:"Beste Koop" en "De iPod bleek in deze test de enige mp3speler te zijn die op de audio-apparatuur kan worden aangesloten waarbij de geluidskwaliteit acceptabel te noemen valt". Ik kan me wel wat van brakke mp3spelers voorstellen dat als je het uitgangssignaal versterkt dat je bout-geluid krijgt, maar de iPod had dat niet volgens de consumentenbond, waarmee het direct al als beste uit de test kwam.

Maar dat staat dus los van het lage gewicht en kleine afwerking. FLashmp3-spelers zijn nog wel kleiner, maar toch enorm veel beperkter qua muziek.

Overigens, als je in de VS zit mis je natuurlijk de Nederlandse reclame: er zijn inmiddels bedrijven die een iPod als prijs weggeven als je iets goed doet, waarmee de iPod iig een brug verder is dan de overige mp3-spelers.

* Delerium denkt echter dat de Iriver ongetwijfeld ook wel zal bevallen.
Echt slechte apparaten kom je niet vaak meer tegen

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Met de iPod heb je trouwens met normale MP3'tjes een buffer van 25min. Als je hard loopt moet hij dus om de 25 min even de buffer volstoppen. Ik heb het alleen nog maar gehad dat hij overslaat bij AIFF, oftewel WAVE, filetjes van meer dan 50Mb. Dan moet hij even laden en krijg je een soort van hikje te horen. Ook tussen de nummer in gewoon mp3 moet je dan iets langer wachten op het volgende nummer.
Ik zou zelf 100% voor de iPod gaan. Deze heeft trouwens ook een opname mogelijkheid, nog niet officieel, van 6 sec. :P

kleurbleur.nl

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 11:48

PanMan

Spun!

Er blijkt via een of andere firmware hack dat het al mogelijk is om op te nemen met de Ipod. Dus waarschijnlijk komt er wel een keer een firmware upgrade en een of ander microfoontje uit voor de nieuwe ipod, waarmee je dan ook kan opnemen.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de replies. Volgens mij moet ik gewoon ook naar een bestbuy gaan om die gadgets ff in mijn hand te houden! Probleem is dat ze zo verdomde nieuw zijn en dus vaak alleen online te bestellen zijn. Vriendje van mij hier heeft net de ifp195 gekocht, toch ook wel erg stoer hoor. Zo'n FM tuner, is toch ook wel errug fijn!

• _Richie_
  • Niet online
Die iriver kost toch 200 dollar? (256 mb versie..)

(www.iriver.com)

[ Voor 17% gewijzigd door _Richie_ op 11-05-2003 19:54 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ja, alleen bij de iPod heb je eigenlijk geen FM tuner meer nodig. :P
Tenminste als je luistert voor de muziek. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

ipod for sure!!! :9~

Verwijderd

Topicstarter
_Richie_ ik had het over de Ifp 395, daarvan is de prijs hier nog niet bekend, dus goede gok dat het rond die van de ifp195 ligt.

• _Richie_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 22:34:
_Richie_ ik had het over de Ifp 395, daarvan is de prijs hier nog niet bekend, dus goede gok dat het rond die van de ifp195 ligt.
Ik heb me vergist ja.. op iriveramerica.com staat dus dat ie 380 dollar gaat kosten die IFP-395. Ik zou persoonlijk voor de IFP-390 gaan, meer waar voor je geld (en een leuker kleurtje..)
Pagina: 1