suse 8.0: epson c42 printer lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn printer (epson C42UX) aan de gang onder suse linux 8.0. De printer wordt niet standaard ondersteund maar zou wel moeten werken. De aangeraadde driver is volgens "www.linuxprinting.org": gimp-print. En ik heb ook cups en LPRng geprobeerd en ik krijg het allemaal niet aan de praat als ik de dingen opvolg zoals die staan aangegeven op www.linuxprinting.org. Heeft iemand deze printer onder linux aan de praat gekregen? En zo ja, hoe? Thx.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:14

deadinspace

The what goes where now?

Wat heb je precies geprobeerd, en wat gaat er dan fout met die drivers die je hebt geprobeerd?

Als je dat vertelt, dan kunnen we er iets zinnigs over zeggen... Op deze manier moet je wachten tot iemand die die printer ook heeft langskomt.

Neem voor de gein ook eens NOS policy - updated 01/04/03 door trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Topicstarter
Op deze manier moet je wachten tot iemand die die printer ook heeft langskomt.
Dat is ook mijn bedoeling. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het gewoon niet aan de gang, maar dat kan ook komen doordat ik niet zo bekend met linux. Het kan misschien ook aan suse liggen. Wat ik heb geprobeerd is: de pppd file downloaden en die vervolgens in een bepaalde directory zetten. Dan staat hij ook in het 'yast2'-configuratiescherm en dan kun je de printer kiezen. Vervolgens doet hij het niet. En ik heb ook een paar andere files gedownload en geprobeerd, cups en lprng heb ik ook geprobeerd en het werkt allemaal voor geen meter. Misschien zal ik maar een andere distributie proberen of zo want onder suse werkt wel meer niet.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje een zelfde probleem met een HP Deskjet 3320. Suse 8.0 8.1 en 8.2 doen het niet wat het aansturen van die printer betreft, met of zonder allerlei updates.

Redhat 9 en de laatste Knoppix (Debian SID) LiveCD doen het wel.

Mjah, bij lezen van wat berichten die Google kan vinden, komt zelfs twijfel over de Linux kernel versie op.

Hoewel het zou moeten liggen aan de driver (HPijs) en de CUPS versie, schijnt het dat niet te zijn...