• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb 2 vragen over dit onderwerp:

A. Als je mobiel inbelt d.m.v. een 06760 inbelnummer, komt dit dan op de rekening van de provider (Planet) of op de rekening van O2 ? Bij normaal inbellen (POTS) komt het dus op de rekening van Planet :) (en niet meer bij KPN dus).

B. Is het mogelijk een soort call-back constructie te maken: Ik bel met mijn GSM naar een telefoonnummer waaraan een server gekoppeld staat, deze server belt mij daarna terug, en over die teruggebelde lijn bouw ik de internet verbinding op. ?

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 16:06
dat van callback is mogelijk (de dialer van Linux ondersteunt het), maar ik denk niet dat je provider daar op zit te wachten...

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is toch niet mogelijk om mobiel naar een 06760 nummer te bellen.

• P.B.
  • Niet online
epias schreef op 11 May 2003 @ 00:01:
Het is toch niet mogelijk om mobiel naar een 06760 nummer te bellen.
Bij O2 wel :)
AntiPasta schreef op 10 May 2003 @ 23:59:
dat van callback is mogelijk (de dialer van Linux ondersteunt het), maar ik denk niet dat je provider daar op zit te wachten...
Waarom niet ? Ik heb een analoog modem hier thuis, waarnaar ik met mijn gsm toe kan bellen. Verder is er een ADSL verbinding. Ik kan mijn modem zo configureren dat als ik met mijn GSM inbel, dat ik over deze verbinding kan internetten. Dat kost mij geld op de O2 rekening. Goedkoper zou het zijn als mijn computer mij terugbelt op mijn GSM, en dat over deze verbinding contact wordt gelegd met het internet :)

Maar ik dacht eigenlijk meer aan een Windows oplossing ;)

[ Voor 4% gewijzigd door P.B. op 11-05-2003 00:04 ]

• epias
  • Niet online
Weer wat geleerd :) Maar callback moet gewoon mogelijk zijn, mist je je GSM wijs kunt maken een data call op te nemen. Volgens mij heb je daar een apart data-nummer voor nodig.

• P.B.
  • Niet online
epias schreef op 11 May 2003 @ 00:44:
[...]
Weer wat geleerd :) Maar callback moet gewoon mogelijk zijn, mist je je GSM wijs kunt maken een data call op te nemen. Volgens mij heb je daar een apart data-nummer voor nodig.
Ok, maar hoe maak ik dit een Pocketpc wijs ? :P

• epias
  • Niet online
Als je pocket pc dialer callback ondersteunt moet het geen probleem zijn. Wel even met je gsm-provider bellen voor een datanummer, op dat nummer laat je je dan terugbellen door de server.

• P.B.
  • Niet online
A. Als je mobiel inbelt d.m.v. een 06760 inbelnummer, komt dit dan op de rekening van de provider (Planet) of op de rekening van O2 ? Bij normaal inbellen (POTS) komt het dus op de rekening van Planet (en niet meer bij KPN dus).
Nu heb ik hier nog geen antwoord op, enkele gegadigden :? :P

• P.B.
  • Niet online
Duncan schreef op 11 mei 2003 @ 17:39:
[...]

Nu heb ik hier nog geen antwoord op, enkele gegadigden :? :P
...

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-02 17:05

Sick Nick

Drop the top!

daarom gebruik ik juist zonnet, dan kan je op een normaal nummer inbellen. Ik ga het risico niet lopen in ieder geval.

Ik bel nu gewoon in op een 036 nummer in (0367500300), dat gaat gewoon van mijn belminuten af (met t-mobile 300 abo, 6610 via ir-da link met laptop)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sick Nick schreef op 12 May 2003 @ 16:38:
daarom gebruik ik juist zonnet, dan kan je op een normaal nummer inbellen. Ik ga het risico niet lopen in ieder geval.

Ik bel nu gewoon in op een 036 nummer in (0367500300), dat gaat gewoon van mijn belminuten af (met t-mobile 300 abo, 6610 via ir-da link met laptop)
Ik doe dat bij Tiscali met een 020-nummer. Bij Vodafone gaat het niet van de belvoorraad af, het wordt toch herkend als data-oproep en komt apart op de factuur.
En ik heb in nl.telecom ook wel eens berichten gezien waarin mensen toch apart moesten betalen bij Ben/T-Mobile voor het mobiel inbellen met een 'vast' nummer.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-02 17:05

Sick Nick

Drop the top!

bij mij in ieder geval niet, al 3 rekeningen achter elkaar gaat het van de voorraad af. Ik gebruik dan ook niet gprs maar laat hem gewoon werken als een analoge modem.

Verwijderd

pocket pc en dial back, ik vrees dat je al kunt gaan zweten , wij hebben hier al tests gedaan en het blijkt gewoon niet te werken, dit is door compaq inmiddels bevestigd voor ppc2000, of het met ppc2002 beter is weet ik niet, met een laptop en ir gsm werkt het overgens met een data nummer wel naar behoren.
Pagina: 1