BTTV streamen + veranderen kanaal

Pagina: 1
Acties:

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:38
Sinds kort is de tv kapot in mijn slaapkamer, nu ik niet de aller rijkste ter wereld ben koop ik voorlopig geen nieuwe tv (iets meer slaap is opzich ook niet slecht).

Ik heb in de hobbykamer een computer met linux en een tv-kaart die prima werkt. Om het tv signaal te streamen naar mijn laptop met linux die dan in de slaapkamer staat gebruik ik ffmpeg. Om het fullscreen af te spelen gebruik ik mplayer. Deze setup werkt prima.

Echter: Ik zou graag vanaf mijn laptop het kanaal willen veranderen zonder eerst naar de hobbykamer te lopen, ffmpeg stoppen, xawtv starten.... enfin je snapt het wel.

Ik heb ook al geprobeerd om via het X protocol video te versturen over het netwerk en dat gaat aardig, ware het niet dat ik niet hoger kan als 352x288 (niet fullscreen) want mijn netwetwerk van 100Mbit is dan voor 100% belast (12 megabytes per seconden volgens iptraf), en oja, het tv geluid bijft dan ook in de hobbykamer.

Dus hoe kan ik van kanaal veranderen terwijl ffmpeg de videodevice geopend heeft?

https://github.com/atoomnetmarc/

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Kun je niet via ssh inloggen op de computer in de hobbykamer en xawtv via de commandline aansturen?

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• DiNo!
code:
1
2
3
4
5
6
barium root # v4lctl setstation next
v4l2: open /dev/v4l/video0: Device or resource busy
v4l2: open /dev/v4l/video0: Device or resource busy
v4l: open /dev/v4l/video0: Device or resource busy
no grabber device available
barium root #

nope, gaat niet.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Afaik kan de TV kaart maar door één programma gebruikt worden.

Wat bacterie volgensmij bedoelde is ffmpeg afsluiten, dan (remote) met xawtv of een ander programma het kanaal veranderen, en dan weer ffmpeg starten. Kun je trouwens met ffmpeg niet het kanaal instellen? Dan zou je alleen maar ffmpeg hoeven restarten met een ander kanaal.

Dat is allemaal nog niet ideaal (kanaal kunnen veranderen terwijl het beeld blijft), maar het scheelt je iig naar die computer lopen.

Verwijderd

SSH -> scriptje schrijven voor XawTV. Eventueel met bijv. ncurses GUI eromheen ;) misschien is zo'n scriptje er al. Ik zou eens zoeken naar tools om XawTV aan te sturen. Het kan ook een GUI tool zijn die verder geen beeld levert want dat laatste gaat niet.

Wat dacht je er van om XawTV (hoho, of welk programma je gebruikt) direct op jouw eigen laptop te draaien met compressie (bijv. met SSH maar dat is wel weer wat overhead) zonder het door te streamen met ffmpeg? Zou moeten kunnen (allebei X). Dan heb je de GUI interface met de kanalenwisselaar er gratis bij :)

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 11:31:
SSH -> scriptje schrijven voor XawTV. Eventueel met bijv. ncurses GUI eromheen ;) misschien is zo'n scriptje er al. Ik zou eens zoeken naar tools om XawTV aan te sturen. Het kan ook een GUI tool zijn die verder geen beeld levert want dat laatste gaat niet.

Wat dacht je er van om XawTV (hoho, of welk programma je gebruikt) direct op jouw eigen laptop te draaien met compressie (bijv. met SSH maar dat is wel weer wat overhead) zonder het door te streamen met ffmpeg? Zou moeten kunnen (allebei X). Dan heb je de GUI interface met de kanalenwisselaar er gratis bij :)
Dat lukt niet aangezien je dan met het probleem zit dat het geluid niet meekomt. Verder zal die compressie van 12 MB/s aan X data er alleen maar voor zorgen dat je bak het gigantisch zwaar heeft om dat te comprimeren.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• DiNo!
Het probleem wat ik wil tekkelen is dat ik lekker snel door alle kanalen heen wil fietsen. Op zich kan ik wel scriptjes schrijven alleen dan zit je bij elk kanaal dat ffmpeg en mplayer elke keer afgesloten moeten worden en opnieuw gestart.

Surfen door alle kanalen moet snel lukken want de (geschatte) vertraging tussen TV sigaal en het gestreamde is ongeveer een seconde.

Misschien moet ik maar eens mijn C skills oppoetsen en zorgen dat er een /dev/v4l/tvtune0 bijkomt.

Verwijderd

Gebruik gewoon de nieuwere serie drivers (0.9.x) van BTTV, deze kun je wel meerdere keren openen.

• DiNo!
Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 18:51:
Gebruik gewoon de nieuwere serie drivers (0.9.x) van BTTV, deze kun je wel meerdere keren openen.
Ongelovelijk!, het is gelukt na veel kloten. Nu werkte het 2x openen direct maar ik kon niet meer op een kanaal afstemmen. Na een tijdje had ik maar de tuner.o van de 0,7 serie gebruikt.

Wat ik wilde is gelukt! Nu nog alleen uitvinden waarom "v4lctl setstation next" niet werkt en "v4lctl setstation <kanaalnummer>" wel. (zo blijf je van de straat zullen we maar zeggen :)).

[ Voor 4% gewijzigd door DiNo! op 11-05-2003 22:36 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

probeer eens xawtv-remote...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:53
deepspace schreef op 12 May 2003 @ 08:13:
Die zal niet werken als er geen XawTV draait.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

quote:deepspace schreef op 12 May 2003 @ 08:13:

Die zal niet werken als er geen XawTV draait.
Je kunt met de -d switch het display opgeven waar xawtv wel draait, en dat kan ook remote zijn.

Edit: Laat maar, ik zie mijn fout al..

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 12-05-2003 16:20 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1