Ik heb nu een tijdje FreeBSD 4.8 op m'n laptop draaien en ik wil nu eigenlijk zo'n splashscreentje voor tijdens het booten. Het instellen e.d. lukt allemaal prima, behalve dan dat 'ie een fout geeft als 'ie dat ding moet laten zien.
De fout die ik krijg is:
Alles ingesteld zoals op deze pagina wordt uitgelegd. Ook andere dingen geprobeerd maar ik krijg het dus niet aan de praat. Heeft iemand een idee wat er fout gaat en hoe ik dat kan fixen?
Ik heb overigens wel VESA support in m'n kernel zitten maar dat maakt geen verschil en zou sowieso niet uit mogen maken bij 320x200
De fout die ik krijg is:
Op internet gezocht; dit probleem kun je krijgen als je een bitmap gebruikt die bijvoorbeeld VESA nodig heeft ofzo, maar een 320x200x8 bitmap moet altijd werken. Probleem is dat ik dus een 320x200x8 bitmap gebruikphotonium# dmesg | grep bmp
Preloaded elf module "splash_bmp.ko" at 0xc037e0ec.
Preloaded splash_image_data "/boot/splash.bmp" at 0xc037e190.
splash_bmp: No appropriate video mode found
module_register_init: MOD_LOAD (splash_bmp, c036a77c, 0) error 19
Alles ingesteld zoals op deze pagina wordt uitgelegd. Ook andere dingen geprobeerd maar ik krijg het dus niet aan de praat. Heeft iemand een idee wat er fout gaat en hoe ik dat kan fixen?
Ik heb overigens wel VESA support in m'n kernel zitten maar dat maakt geen verschil en zou sowieso niet uit mogen maken bij 320x200