Ik heb het volgende probleem. Wij hadden vroeger een 10 MB hub voor een oud netwerkje, maar sinds we kabel internet hebben hadden we een router nodig en toen kregen we het volgende netwerk
Kabelmodem > Router > Hub > PC1 en PC2
maar omdat alles op mijn hub na 100 mbit was en ik ook mp3s deel met pc2 wilde ik graag een 100 MBit netwerk. Ik heb even bij een paar "computerkenners" geinformeerd en die zeiden dat als ik mijn hub door een switch veranderde dat het dan zou werken. Ik heb via hun een switch geregeld en die op de plek van de hub neer gezet. Maar nu heeft PC1 wel internet maar PC2 niet. ra ra ra hoe kan dat?
PC1 = WinXP Pro SP1
PC2 = Win 98
Router IP = 192.168.0.1
Switch heeft toch geen ip???
PC1 = 192.168.0.2
PC2 = 192.168.0.3
Hoe krijg ik dit weer werkend?
Volgende vraag. Als dit hier boven werkt wil ik me oude hub tussen me PC1 en Xbox plaatsen. Als me xbox uit staat, haal ik de hub er even tussen uit (zit naast me systeem kast, dus gaat heel gemakkelijk), en als ik op Xbox Live! ga wil ik die hub er tussen zetten, kan ik op inet en Live! gelijk. Kan dit? dan krijg je namelijk deze situatie
Kabel modem => Switch > PC2 en een HUB en van de Hub naar PC1 en Xbox
kan dit ook?
Me Xbox had steeds IP 192.168.0.4
Alvast bedankt!
Kabelmodem > Router > Hub > PC1 en PC2
maar omdat alles op mijn hub na 100 mbit was en ik ook mp3s deel met pc2 wilde ik graag een 100 MBit netwerk. Ik heb even bij een paar "computerkenners" geinformeerd en die zeiden dat als ik mijn hub door een switch veranderde dat het dan zou werken. Ik heb via hun een switch geregeld en die op de plek van de hub neer gezet. Maar nu heeft PC1 wel internet maar PC2 niet. ra ra ra hoe kan dat?
PC1 = WinXP Pro SP1
PC2 = Win 98
Router IP = 192.168.0.1
Switch heeft toch geen ip???
PC1 = 192.168.0.2
PC2 = 192.168.0.3
Hoe krijg ik dit weer werkend?
Volgende vraag. Als dit hier boven werkt wil ik me oude hub tussen me PC1 en Xbox plaatsen. Als me xbox uit staat, haal ik de hub er even tussen uit (zit naast me systeem kast, dus gaat heel gemakkelijk), en als ik op Xbox Live! ga wil ik die hub er tussen zetten, kan ik op inet en Live! gelijk. Kan dit? dan krijg je namelijk deze situatie
Kabel modem => Switch > PC2 en een HUB en van de Hub naar PC1 en Xbox
kan dit ook?
Me Xbox had steeds IP 192.168.0.4
Alvast bedankt!