Toon posts:

Internetdelen met Sitecom 4S router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een vraag hoe je nou precies met 2 pc's (een win98se en een xp home) via chello het internet op kunt gaan?

Ik heb een sitecom 4s router.
Verder heb ik beide pc's ingesteld op:
-dynamische ip toekennen
-via webbrowser de router geconfigureerd(http://192.168.0.1)
-straight kabels gebruikt 1 van modem naar router en de andere 2 van pc naar router
-MAC adres toegewezen van de xp in de webbrowser

Wat zou ik nou hieraan verkeerd hebben gedaan wat ben ik vergeten?!
Ik ben met de webbrowser (http://192.168.0.1) de router aan t configureren maar bij test connection geeft die nadat die remote server aan tzoeken was een foutmelding van : test failed check all conections etc.,. Wat zou ik meer meoten instellen?! Alvast Bedankt!!!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Handleiding al goed doorgelezen?
[stomme vraag]heb je de modem wel op de WAN poort aangesloten?[/stomme vraag]

Het enige dat je moet doen bij die setup is het @home CP nummer als hostname invullen, de rest gaat dan automatisch (ik spreek uit ervaring). De rest zijn leuke extra's.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Hye ik heb geen @home maar chello :S mmzzz
thx anyway iemand nog reacties !?!??!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 21:13:
Hye ik heb geen @home maar chello :S mmzzz
thx anyway iemand nog reacties !?!??!
oeps, verkeerd gelezen 8)7
Maar werkt de procedure dan zoveel anders daar?

[ Voor 46% gewijzigd door Robtimus op 10-05-2003 21:37 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Weet je zeker dat er een straight kabel tussen de modem en router moet zitten? Ik heb hier (99% 100% zeker) een crossed kabel tussen modem en (SMC Barricade) router.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 21:46 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb terayon modem en ook straight kabel der tussen dus moet wel kunnen volgens mij, je heb toch wel eerst mac overgezet VOOR dat je em in de wan kabel gepluged heb?

krijgt ie trouwens wel een ip van chello? met test failed kunnen we zo weining.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 21:45:
Weet je zeker dat er een straight kabel tussen de modem en router moet zitten? Ik heb hier (99% 100% zeker) een crossed kabel tussen modem en (SMC Barricade) router.
volgens mij ben je dan de enige die het zo werkend heeft gekregen maar ik kan het verkeerd hebben. Of het stond in de handleiding maar het hoort toch echt straigt te zijn.(ach zelf @home monteurs vergissen zich hier wel eens in).

volgens de draytek site(lijkt mij redelijk standaard) moet je het mac adress van je oude netwerkkaart afhalen(ipconif /all). die invullen ip adress op automatisch. en pc naam/router naam invullen. Wel voor conectie type Static or Dynamic IP kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Kevinp op 11-05-2003 00:42 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je Chello hebt moet je in je router het mac-adres van de netwerkkaart waarmee je bij chello bekend bent invoeren. Dit moet je doen in: Advanced en dan Mac Address...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1