[winxp] k7s5a spontane vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
Ik heb hier de pc van een kennis staan, met de volgende configuratie:
-ECS k7s5a
-256 MB noname SDram
-XP 1800+
-Maxtor 40 gig
-GF4 MX
-WinXP Home

En het probleem is de volgende: Ze hebben sinds kort ADSL en het broertje klikt overal op ja bij de vraag: "wilt u het volgende programma installeren en uitvoeren?" gevolg: Traag, constant pop-ups, en heel veel bagger..
oplossing: format c:
WinXP opnieuw geïnstalleerd.. maar nu loopt hij om de zoveel tijd vast (ong na een uur)..

wat mij ook opviel was dat bij het opstarten er stond Athlon 4 op 767 MHz, ik kijken in de bios. Stond de bus op 'Reserved' ik heb hem op 133/133 gezet.. waarna hij dus instabiel werd.. er stond daarna nog steeds Athlon 4 op 1533 MHz.. Ik heb de laatste bios erin gezet.. Ik kon hem niet weer terug zetten in de oude stand, alleen op 100/100, 100/133, 133/100, 133/133..

temps zijn idle: 51 graden, stressed 65 graden (met CPU burn)

Hiervoor deed het systeem het altijd wel goed.

edit:

vergeten: ik heb in de search veel topics over de k7s5a gevonden, maar nix bood uitkomst..

[ Voor 7% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 10-05-2003 20:06 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

vastloper.....

tja, je zou bijna denken dat er een geheugenstrookje kapot is ofzo.

Ik heb ook wel eens zo'n probleem gehad, toen lag het ook aan een van de geheugenbankjes

Verwijderd

Zeker weten, het geheugen, k7s5a is heel selectief met geheugen, gooi er is een a-merk in om te testen

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

memtest86 maar erop loslaten dan.

Wel 'toevallig' dat dit geheugen is van het merk "noname" :)
Altijd uitkijken met dat soort reepjes, alsmede de aanduiding "brand/brand" of iets dergelijks.

日本!🎌

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
Maar dat zou ik heel vreemd vinden, want hij heeft het altijd goed gedaan (ong. een jaar). Tot ik Windows er opnieuw op heb gezet.. :( daarom heb ik het ook hier gezet ipv in PM.. ik ga ervanuit dat het een software probleem is.. Maar ik zal die memtest 86 er eens overheen gooien.. kijken wattie doet! :P

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

hang je pc aan de aarde, wil nog wellus goed zijn voor geheugen, t gaat namelijk sneller kapot als je pc niet geaard is, spreek uit ervaring
Pagina: 1