Dat is de betekenis die Van Dale aangeeft. Er staat niet bij dat het wetenschappelijk is bewezen dat het zo is.Er zijn sowieso zoveel dingen die niet wetenschappelijk zijn aangetoond.
[...]
Wederom, speculatief, nooit wetenschappelijk aangetoond.
Ik zeg dat het in de Bijbel staat. Of het wetenschappelijk is aangetoond of niet dat maakt niets uit, omdat dat totaal niet relevant is.
[...]
Incorrect, niet alle mensen hebben de hel verdiend, kinderen vallen daar al
bij voorbaat buiten, omdat ze nog niet over voldoende kennis beschikken die
keuze te kunnen maken. Overigens heb ik zelf ook nergens voor gekozen.
Als Christus niet voor de gelovigen aan het kruis was gestorven kwamen ook kinderen niet in de hemel. Omdat iedereen in de zondeval is inbegrepen. Dus iedereen is door de zonval zondig.
Ik denk alleen niet kinderen die nog niet ten volle bij verstand zijn of die nog niets van de Bijbel en God weten in de hel zullen komen.
Wat betreft een keuze maken, niet kiezen is in dit geval ook een keuze, namelijk de keuze
tegen God
Lukas 11:23
23 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij; en wie met Mij niet vergadert, die verstrooit.
Vrij vertaald: Wie niet voor Mij(God) is, die is tegen Mij; en wie niet met Mij meewerkt om de mensen bijeen te brengen in mijn koninkrijk, jaagt ze uiteen.
[...]
Wederom is dit speculatief, stel je eens voor dat jij iemand moest dienen waar
je helemaal niet bij zou willen zijn, dat maakt jou toch ook niet per definitie slecht. Of ga
jij dan ook alle mensen die tevens die persoon niet ziet zitten martelen en afslachten ?
Nee, maar je hebt het hier ook niet over een mens, maar over satan en dat is wel even wat anders. Wat jij hierboven hebt neergezet is heel menselijk, maar niet op satan van toepassing, omdat hij totaal niets goeds voor heeft met de mens.
[...]
Vreemd dat de bijbel niet in volle glorie weergeeft wat de mensen te wachten
staat, als men niet het geloof volgt. Lijkt eigenlijk wel op chantage. Doe je het
niet, dan zul je in de 'hel' terecht komen.
Geen chantage. Je hebt de keuze om voor God te kiezen. Maar als je niet voor hem kiest kom je dus in de hel. Misschien is er expres onduidelijk in de Bijbel over de hel geschreven zodat er geen mensen gaan geloven omdat ze bang zijn anders in de hel te komen. Dit is maar een maar een gedachte die zo in me op kwam...
Ik post dit bericht met een vet knipoog naar de film Bedazzled waarin Brandon
Fraser een naieve jongeman speelt die harstikke smoor is op een meid, maar haar
niet kan krijgen. Dan komt de duivel en biedt hem 7 wensen. Is gewoon een leuke
film, en het zet je ook aan het denken of de hel wel uberhaupt bestaat en of de
duivel idd zo slecht is als het geloof ons wil doen geloven.
Dat is een van de vele manieren van satan. Hij probeert heel onschuldig over te komen om vervolgens iemand van God af te houden. Of hij fluistert mensen in dat de hel helemaal niet bestaat. Je hoeft helemaal geen christen te zijn, als je goed leeft kom je zo in de hemel.
En nog meer van dat soort geniepige gedachten, allemaal van satan.
/me heeft gesproken

Ok
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)