Toon posts:

USB hub afhankelijk van usb 1 of usb 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een USB hub gaan aanschaffen, maar nu vroeg ik me af. Maakt het veel uit wat voor hub je koopt als je systeem USB 2 ondersteund? Stekkers zijn gelijk en ik ging er eigenlijk vanuit dat een USB hub alleen de signalen scheidt en evt. extra stroom aan de signalen toevoegt.

Ik wil dus een hub die usb 2 apparaten aankan. De vraag is dus: kan een usb hub automatisch usb 2 aan?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, backwards compatible. Je zult echter gewoon USB 1.1 snelheden halen, ook op USB 2.0 apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 10 May 2003 @ 19:14:
Ja, backwards compatible. Je zult echter gewoon USB 1.1 snelheden halen, ook op USB 2.0 apparaten.
Nou eigenlijk moet die dus forward compatible zijn. Ik heb nu de beschikking over 4 x USB 2 poorten die helaas allemaal vol zitten.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 19:16:
[...]

Nou eigenlijk moet die dus forward compatible zijn. Ik heb nu de beschikking over 4 x USB 2 poorten die helaas allemaal vol zitten.
Forward compatible? Dus ze moeten alvast voorbereiden op technieken die in de toekomst bedacht worden? :D

Maar dan koop je toch USB 2.0 hub, daar kunnen je 1.1 dingen ook in :)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 19:11:
Ik wil een USB hub gaan aanschaffen, maar nu vroeg ik me af.....
Er is wel verschil, je hebt usb 1.1 en 2.0 hubs.
2.0 heb jij dus nodig.
Het is wel geschikt voor de vorige 1.1. versie apparaten.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Topicstarter
Das duidelijk, maar wat ik dus niet volg, is waarom een USB hub onderscheidt maakt tussen versie 1 en 2, want in principe is het toch gewoon het verdelen van 1 ader of meerdere aders zonder cpu gedoe etc., of niet?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 19:11:
Ik wil een USB hub gaan aanschaffen, maar nu vroeg ik me af. Maakt het veel uit wat voor hub je koopt als je systeem USB 2 ondersteund? Stekkers zijn gelijk en ik ging er eigenlijk vanuit dat een USB hub alleen de signalen scheidt en evt. extra stroom aan de signalen toevoegt.

Ik wil dus een hub die usb 2 apparaten aankan. De vraag is dus: kan een usb hub automatisch usb 2 aan?
Spec`s van die ik in het bezit heb en niet meer gebruik;
http://www.linkpca.com/pcitousb20co.html
Heb ik 2 weken gebruikt en vanwege konflikt met de tv kaart, weer verwijderd.
Ik moest telkens in de hardware eigenschappen 1 van de 2 uitschakelen, om, ja je raad het nooit, een cd te kunnen branden.

Aangeschaft voor 30 euro op HCC dagen, geef me 10 euro minder en ik stuur em je toe.

Verwijderd

als er slechts verdeeld werd zou een usb-hub (zelfs interne) geen eigen voeding (power-adapter of molex-stekker) nodig hebben.
Kortom, koop een USB2.0 hub voor USB2.0-highspeed (480Mbit/s).

Overigens USB2.0 fullspeed=12Mbit/s, en lowspeed=1.5Mbit/s

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 21:51:
als er slechts verdeeld werd zou een usb-hub (zelfs interne) geen eigen voeding (power-adapter of molex-stekker) nodig hebben.
Kortom, koop een USB2.0 hub voor USB2.0-highspeed (480Mbit/s).

Overigens USB2.0 fullspeed=12Mbit/s, en lowspeed=1.5Mbit/s
Snelheid, gelijk aan de mijne dus. en geen voeding nodig vanwege pci.

Verwijderd

Alle USB-hubs hebben voeding nodig, al is het via de input, de PCI of met een losse voedingsconnector...

TopicStarter heeft iig een USB 2.0 hub nodig om forward compatible te zijn. Voor zijn trage oude USB 1.1 apparaten kun je altijd wel volstaan met een USB 1.1 hub (laatst nog 2 gekocht bij de Lidl voor 5,-).
maar wat ik dus niet volg, is waarom een USB hub onderscheidt maakt tussen versie 1 en 2, want in principe is het toch gewoon het verdelen van 1 ader of meerdere aders zonder cpu gedoe etc., of niet?
Niet: de snelheid op de draadjes is bij USB 2.0 hoger, en de chipjes moeten die snelheid aankunnen. Een USB hub is eigenlijk een Y-repeater met actieve componentjes op het kruispunt.
Ik moest telkens in de hardware eigenschappen 1 van de 2 uitschakelen, om, ja je raad het nooit, een cd te kunnen branden.

Aangeschaft voor 30 euro op HCC dagen, geef me 10 euro minder en ik stuur em je toe.
Dan heb je een behoorlijk hoge prijs betaald, ik zie ze in de Pricewatch staan vanaf 14 euro.
Daarnaast: het is hier geen Vraag en Aanbod.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 22:48 ]

• sdomburg
Gem1e schreef op 10 May 2003 @ 21:47:
[...]

Dit is geen V&A ;)

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:11
Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar het leek me gemakkelijker een bestaand forum te pakken.

Ik wil namelijk een usb 2.0 hub kopen maar die heb je met of zonder voedingsadapter. Maakt dit uit? De hubs met adapter zullen ze niet voor niks hebben maar als ze zonder net zo goed werken, vind ik dat wel makkelijker.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:02

breinonline

Are you afraid to be known?

Elke USB poort kan maximaal 500mA doorgeven. Knoop je een hub aan een poort dan verdeel je deze in (meestal) vier nieuwe poorten. De 500mA wordt dan ook verdeeld. Als een aparaat veel stroom nodig heeft dan kan dit dus tot problemen leiden. Een powered hub heeft een adapter om ervoor te zorgen dat iedere nieuwe poort ook weer 500mA kan afgeven. Een powered hub kan trouwens ook gewoon zonder adapter werken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:11
Ok, dus als ik het goed gegrijp kun je, met een en dezelfde hub, "lichte" apparaten aansluiten zonder stekker in t stopkontakt, en als je met "zwaardere" apparaten wilt werken de stekker er alsnog indoen.

Thanks.
Pagina: 1