Afgelopen donderdag avond zitten spelen met mijn pctje, ik ging stapje voor stapje me fsb verhogen (xp2000+ en abit kx333r), ik had hem uiteindelijk op de snelheid van een xp2100+ (fsb 137). Hierop liet ik hem staan. Ik had een aantal testjes gerunt (3dmark sessies en sisoftsandra). Alles zonder problemen. Net ging ik dus gewoon ff een divxje encoden naar wm video. Opeens error van windows dat ie niet kan schrijven. Blijken me 2 schijven (zelfde kabel) weg te zijn.
restart hielp niet
proc op 2000+ terug gezet ook niet
uit en aan ook niet
toen maar me kast open, stekkertjes aangedrukt en hij doet het weer.
Nu vraag ik me af, kan dit door een overclock komen? Hij zet toch alleen de pci/agp/geheugen/proc hoger, niet de ata aansluitingen van je mobo?
de 2 verdwnen hdd's waren een seagate en een ibm, beide zelfde kabel (rounded van coolermaster, half jaar oud, heel dure kabel
), en ze zaten op me mobo
gek detail, me andere hdd (windows) zit op andere kabel(goedkope) en op me raid controller, die deed het nog
me cd-roms deden het ook nog, terwijl ze ook op de ata-aansluiting van me mobo zaten
restart hielp niet
proc op 2000+ terug gezet ook niet
uit en aan ook niet
toen maar me kast open, stekkertjes aangedrukt en hij doet het weer.
Nu vraag ik me af, kan dit door een overclock komen? Hij zet toch alleen de pci/agp/geheugen/proc hoger, niet de ata aansluitingen van je mobo?
de 2 verdwnen hdd's waren een seagate en een ibm, beide zelfde kabel (rounded van coolermaster, half jaar oud, heel dure kabel
gek detail, me andere hdd (windows) zit op andere kabel(goedkope) en op me raid controller, die deed het nog
me cd-roms deden het ook nog, terwijl ze ook op de ata-aansluiting van me mobo zaten